понеделник, 31 август 2009 г.

Морски специалитети'09 (част 1)

Върнах се! Липсвал съм ви, знам, тъй че директно на впечатленията от южното море.

Българският туристически деец е самоделец. Не откривам топлата вода, просто се отчайвам. Маркетингът е просто една чужда дума за тези хора. Няма значение дали става въпрос за хотелиерство или ресторантьорство. Следващите аматьорски фотоси потвърждават аматьорската действителност:

Баничарите са мили и оригинални. Някои трепят рибата просто...



...а други държат да знаете, че ползват маргарин



Пицарите, пък, залагат на апетитни визии на затлъстели хлапета. Плоскостта с момченцето с голямата глава служи едновременно за меню. рекламна визия и параван за тези, които пригoтвят пиците. Въобще, синергия в действие. Между другото имаха доста клиентела, може би защото продаваха цели по-малки пици, които се печаха на момента.



Морските предприемачи мислят, че са хипер оригинални, когато се стигне именуването на зведенията и хотелите.

Специално за феновете на Милан и Интер...



А когато хотелът ти се казва "Жасмин" съвсем "логично" е четерилистната детелина да е твоя избор номер 1 за лого.



А колко борд менюта са нужни за да напълниш празната площадка пред заведението си? Очевидно пет не стигат. Не че количеството им означава, че минаващите на минимум 20 метра пешеходци могат да разчетат нещо, ама то сигурно не е и нужно.



За финал. Тегличи. Няма как да не си мислите за тях, когато сте в Китен. Майната му на плажа! От къде мога да си намеря хубав теглич? Това е изконният въпрос, на който отговаря следния "рекламен" материал.



Така теглейки към продължение завършва краткият фоторепортаж от Китен. За щастие не е толкова извратен като северното черномориe миналата година. Във втори епизод малко размисли от Бургас, за щастие с не толкова селяшки привкус, въпреки че Китен се оказа град.

*** Бонус снимка за феновете на червените гяволи. Най-яко брандираната олдскуул джага с навес.

петък, 14 август 2009 г.

Out of blog reply

Време е за кратка почивка. Миналогодишната се усети и в ЛоКала. Тази година ще се подвизавам по южните черноморски брегове и нищо чудно и от там да изскочи някой бисер. Благодаря ви, че ме четете.  Благодаря на тези, които ми се дразнят и на тези които харесват писанията ми. Благодаря на абонатите, но и на случайно или не толкова попадналите в този блог. Надявам се и през есенния полусезон да не губя желание и хъс за писане, а вие да не спрете да ме четете и коментирате. Доскоро и поздрави!

P.S. I'll be BACK!

вторник, 11 август 2009 г.

Това е вашият глас

Първо, благодарско на тези малко над петдесет мили хора, които гласуваха в анкетата до момента. Както е видно победителят е ясен, но все пак допитването ще остане активно за известно време. Моите надежди се оправдаха и не само аз смятам, че на Mtel им се получава най-добре, когато се стигне ТВ реклама.

Аз лично си го обяснявам с няколко характеристики на мтелските реклами - относително постоянство и надраждане на цялостния облик на клиповете - за твърде много от клиповете се усеща, че са на Mtel още при първо гледане преди да е излязло познатото лого. Сякаш има някакъв корпоративен дух, в който се издържани, цветове, стил на заснемане, музика...  Почти винаги присъства едно тънко чувство за хумор, провокативност, ефектни запомнящи се образи, които често стават участници в мини рекламни сериали. Не на последно място остава и ясното таргетиране, което води дори до срещи със закона, както беше с една от първите реклами на Loop с вандалите пенсионери. Разбира се и в рекламите на Mtel има слаби моменти, но сякаш няма наистина фрапиращи изпълнения, поне в последните 3-4 години. Лично аз често псувам Mtel, като техен клиент (главно заради издънени разговори), но пък няма как да не им се възхищавам за рекламите. Затова и събрах един лек трибют из наличните във Vbox7 клипове. За да не се разсърдят от Globul, Vivatel, Frog в последствие и тях ще ги спомена... с по-малко суперлативи, може би :)

*** Започвам с всепризната класика



*** Включване от дългия, който после избяга при конкуренцията.



*** Пубер хумор :)



*** Тук съвсем случайно гласът на перящата майка е на вездесъщата леля Мария. Добро попадение :)



*** Бедната Наталия. Лоша слава му излезе на това момиче. Btw тези двамцата се събраха отново на малкия екран за култовото комедийно шоу "Забранена/разрешена любов".



*** Mtel хитро се заигра и с великата заблуда, в която живеят много българи, че са велики търговци.



*** Може би първото култово рекламно семейство. Българските Адамс забиха яко с хитове, като "Червено вино снощи...", "Тази ли е новата..." и др.





*** Въпросната скандална стартираща рекламна кампания на Loop.



и много по-доброто й актуално развитие с хип-хоп привкус. Рядко добро музикално парче, предвид рекламния му произход....



*** И разбира се бабето, което си е мтелският антипод на Суперлюбо. Забележете натрупването на символика в образа и неговата функционалност. Като истински представител на злото бабето изглежда става все по-мощно и зло, а всъщност старее, съсухря ся и губи влияние точно като кой... като БТК-ато разбира се.







И кулминацията :)



Бонус - ако случайно сте го пропуснали. "Песента" в изпълнение на хип-хоп варианта на Фамилия Тоника, изпълнена в широк състав демек.

петък, 7 август 2009 г.

Мобилни избори, не изборен туризъм

Черното каре в дясно е една анкетка, в която се надявам да участвате през следващите няколко дни. Както може да се досетите, си имам една теорийка за рекламите на БГ мобилните оператори. Сега остава резултатите от анкетата да я потвърдят. Благодаря ви предварително за участието!

сряда, 5 август 2009 г.

Alli-poop*

Хората обичат да вярват, че... могат да отслабнат без да се пресилват. Търсят чудният илач, който ще ги стопи, а те ще продължават да хапват от любимия сладолед. И хапове със съмнителен състав задоволяват нуждата на дебелите от панацея за паласките. Ако тези хапове действаха сега нямаше да има закръглени индивиди, а само манекени.

Какво става, когато една капсула те приканя от телевизионния екран да увеличиш ефекта от диетата си с ДО 50% (колко добре формулирано)? Не звучи по шарлатански чудотворно, а по-скоро мотивиращо да започнеш по-скоро диетата, която си планирал да стартираш в последните 30-ина понеделника. Хмм, диета ли казах? За какво е тогава лекарството, ако ще си отслабва човек с диета и упражнения (препоръка, с която си измиват ръцете повсеместно илачите и телешопинг уредите за отслабване)? Alli обещава ДО, не повече, 50% екстра отслабване. Така след като се лишите от това, което ви е уголемявало и теглите чертата не забравяйте да изчислите ефекта на Alli - 0,333 по Y свалени килограми. Ако не сте отслабнали не е виновна Alli - просто не сте си спазвали диетата, а Alli е добавила 50% от 0 кг. Опитала е, не й се сърдете. Кратка разходка из интернет показва доктор Доналд Хенсруд, който обяснява ефектите от Alli. В цифри иде реч за около 1,5 кг добавени от Alli към 4-те кг свалени само с диета и упражнения в рамките на година. Значи Alli не лъже. Не се хвали, разбира се, с някои странични ефекти, като стомашно-чревни "закачки" и особено забавното затруднено абсорбиране на безобидни вещества, като витамините A, D, E. Заради последното трябва паралелно с Alli да се пият и въпросните витамини.

Всъщност нa Alli не й трябва да действа реално. 84 таблетки, които заминават за по-малко от месец, струват над 150 лева (в САЩ цената е значително по-ниска, разбира се). С тая цена потребителят има стимул да се стегне и да следва диетата начертана от Alli. Доволни жени по чуждоезичните форуми бол. Когато нещо не са потръгнали нещата те смирено намират вината в себе си, а не в лекарството. Я не са спазили диетата, я не са тичали достатъчно. Трябва да се оправдае разхода, все пак. Промивката на мозъци е сработила перфектно. Всъщност, aкo Alli работи то е, според мен, главно на психологическо ниво. Има си специална книга даже. Ако се съди по ракциите в BG-mamma, обаче, българската мама е сравнително мнителна.

П.П. Alli се четяло "алай"

П.П.П. Конкурентите не спят, а изтъкват недостатъците на Alli



и едно по-сериозно видео по темата тук.

* игра на думи с баскетболния термин alley-oop

понеделник, 3 август 2009 г.

July Evening

Юли се изтече и е време за Тхе Бест:

1. Курсовете по "магическа" еротика -  трябва да се отбележи, че беше направено раследване на обявата и се оказва, че тя е фалшива по думите на самата украинска магьосница Елена Вакуленко, която освен това не е първа младост, камо ли моделка. Страшна работа ви казвам. И в магията има нелоялна конкуренция.

2. Payner + Derby = ВНЛ. Отдавна чаканите, макар и косвени, доказателства за плодотворната комбинация от евтини безалкохолни напитки и чалга кълчър.

3. Philips на точки - болен от шарка или твърда шишарка - най-коментиран пост, който поядоса един тайнствен представител на Publicis Marc. No hard feelings, dude!

П.П.

Ако още не сте разбрали - аржентинският Cez стои зад техниката на Меси... и Adidas има нещо общо, май: