сряда, 23 декември 2009 г.

Out of Year Reply

2009 взе да преваля и аз мисля да се оттегля в залужена почивка. За разлика от миналата година, тази ще се опитам да не пиша дори и един път (за Twitter не обещавам). Преди да ви кажа чао, бих искал да ви благодаря. Благодаря на абонатите, на редовните читатели, на facebook подръжниците, на нередовните читатели и напълно случайните посетители. Благодаря, че отделяте от времето си за писанията на един ентусиаст. Ще се постарая през 2010 поне да не разочаровам тези, на които им е приятно в този блог. Обичайте се, забавлявайте се и ще се видим догодина! RESPEC!

***

снимка: cais

петък, 18 декември 2009 г.

Оsvejаване

Svejo.net е решило да допълни своята свежест с редизайн на сайта. Как ще изглежда сайта ще се види детайлно след като го пуснат. За мен най-интересно е новото лого на мрежата. За разлика от старото това изглежда някак по-завършено, не казвам че е перфектно, но предното беше малко все едно е скалъпено на бързо. Лимонът е запазен, но от него останала обелката, която заформя S за Svejo, което е приятна заигравка, но е с една идея повече въздухът и така сякаш леко се губи лимоновия момент. Шрифтът вече е специален, за разлика от предния, който все едно беше изкаран директно от Word. Между другото тая история с новото лого прави чест на работещите за марката, който показват желание за развитие и усъвършенстване без да е крайно наложително. И със старото неособено добро лого svejo стана хит сред интернет потребителите, а и ще продължава да е. Може би защото зад непретенциозното лого стоеше сносен продукт...



За справка:

сряда, 16 декември 2009 г.

За половин промил

Наскоро "Алкохолът е лош шофьор" се събуди и "Каменица" подсказа, че беалкохолната им бира няма да изчезне безславно, както стана с разни техни други продуктови разширениица. Тази година кампанията на "Каменица 0%" си има две нови визии, които може да сте засекли из градския пейзаж. Цялата работа е там, че визиите са хубави, особено тази със скоростния лост и съответно заслужават споменаване. Посланието е ясно и красноречиво предадено, така че който пие и кара да си опича акъла или просто да си купи "Каменица 0%", както му се иска на производителя. btw ако още не сте я опитали, бирата има типичния кастриран сладникав вкус на безалкохолните бири, но пък си е единствената нашенско производство. Наздраве!



понеделник, 14 декември 2009 г.

РодопИя

Тъй като се изчерпах творчески в петък, днес само ще отдам чест на една "класика". Когато войводата мина на мляко, четата беше принудена да си изхвърли трушията в дерето.

петък, 11 декември 2009 г.

Чакам писта

[caption id="attachment_1674" align="alignright" width="258" caption="Пистата пак е завторена!?!"]Бочо:"Стига бе! Докога ще се точи ремонтът на пистата!?!"[/caption]

Време за криетив, петъчен криетив. Последното е важно уточнение. Темата е TRIBESTAN. Toва мощно чудотворно лекарство, което превръща 50+ годишните пътнически самолети в чисто нови стратегически бомбандировачи. Специално за теб Tribestan, с помощта на моя таен тютюносмучещ екип от копирайтъри (не, не е това за което си мислите) създадохме продължение на актуалната Тribestan реклама с пилоти, които излитат я всяка вечер, я не отлепят с месеци колесника. И така:

Място: Запушено долнопробно барче, локал с една дума

Персонажи: 3 броя физически, 1 духовно. Всички мъжки. За по-лесно ги именуваме Ачо, Бочо, Ваньо и Гиньо.

Историята:

Ачо, Бочо и Ваньо, опитни пилоти, седят омърлушени на олющена маса. Пият водка (официално Absolut, реално "четворно дистилирана" в гаража до бара и сипана в бутилка Absolut). Очевидно пият от доста време и са стигнали фазата на откровенията. На масата до пепелника вместо смачкана кутия цигари стои смачкана кутия Tribestan.  Ачо поглежда под вежди Бочо...

Ачо: Братле, от половин година самолетът седи с пълни резервоари в хангара. Готов е за полет, нооо няма свободни писти на летището. Поне на тебе кулата винаги ти дава писта.

Бочо поглежда Ачо с леко просълзени очи.

Бочо: Не е така, човек! Мойта писта чака ремонт от една година! Настилката е за смяна, има бабуни, а светлините никога не работят.

Ваньо поглежда приятелите си с умиление и нескрита гордост.

Ваньо: Момчета, вижте ме мен! Аз успях да излетя два пъти тази седмица!

Ачо и Бочо се ококорват

Ваньо: Намерих изоставена писта в Люлин 5! Чух, че и Гиньо летял редовно, главно по Околовръстното. Даммм!

Ачо и Бочо се смеят и Бочо казва:

Бочо: Абе той Гиньо к'во като е летял? То контрабандни полети всеки може да прави. Сега къде е?

Ачо: Чух, че лявото крило на самолета му се е повредило, а и за капак носът му се обелил. В сервиза е от седмица. Винаги съм казвал, че контрабандата е опасна, ама кой да ме слуша.

Бочо: Затова братле ще си чакаме за писта търпеливо. Важното е, че самолетите ни са в изправност!

Дружен смях (незнайно защо) и потупвания по рамото. Опаковка Tribestan се удря в екрана.

Глас зад кадър: Tribestan - чакам писта!

***

Това е работен вариант, така че може да се развихрите в коментарите :)

***

снимка: Кен Кисър

сряда, 9 декември 2009 г.

Искаше чантичка...

Миналата седмица стана въпрос за Mtel и някак не върви да оставя неотбелязана умилителната, брутално добра реклама на Мtel с "чантичката":



Просто рекламна идилия - ясна, забавна, естествена история, метафора. Моментът с чантичката е тоталната кулминация, а пичът (който доколкото си спомням пие само Ариана) се справя доста добре с монолога си. Поредното браво на Mtel и DMB предполагам!

понеделник, 7 декември 2009 г.

Просто Би

bTV си има ново лого щото, видиш ли, развивали революцонната мултиплатформена медиа или нещо от сорта. Пълен b конект ги е напънал. А логото е меко казано безлично и скучно. В предното поне имаше добра комбинация между кирилица и латиница. Напомня ми нечия друга корпоративна идентичност, но за съжаление не мога да се сетя на коя. Призовавам Пламен, като по-знаещ, особено когато става въпрос за лога, да ми каже аз ли не разбирам от лога или наистина това тука е доста лабаво за пазарен лидер, пък бил той и дезинформиращ, и политически угоден, като bTV.

петък, 4 декември 2009 г.

Дивата патица

Vivatel и БТК се събраха и почнаха да правят мтелски реклами. Съмняваме DMB да са започнали да обслужват Vivacom, но чичо ти Кнут мирише на Мтел до момента на бруталната истина. Така клипът получава хубав Мтел почерк, но пък не генерира особена рекламна познаваемост за Vivacom. Името на услугата, обаче е добро. Просто и красноречиво, дори се допълва с името на старата услуга Vivatel Broadband Duo. А самият "Кнут" е свестен пич, ама за какво му е тая надута пръчка със скандинавската литература.



Във втората серия малкия Кнут вече е под ръка с младата литературоведка, но започва да се дъни. То и цялото продължение е леко прецакано, разбирай банално, заради чисто промоционалната му функция.

сряда, 2 декември 2009 г.

НоеНври

Айдеее и ноември го изкарах. Успешно при това. Facebook се оказа благодатна среда за Маркетинг лоКал и за месец събра цели 151 маркетинг фена. Поласкан съм и благодаря на всеки присъединил се във фенстраницата от все сърце.

Обратно на полето на Маркетинг лоКала светата троица от най-четените постове се подреди в следния ред:

Нумеро уно - рекламните стожери от Best Foods, които можеха да създадат история, ако бяха гледали от големите как слабата реклама може да се облагороди със само един надпис накрая.



Първи подгласник - Мелодраматичните напъни за блокбъстър препратки на Multirama. Кампанията им изглежда да има доста добро насищане, което ще замаже лабавото изпълнение. Предполагам, че реализацията на идеята просто е била голяма лъжица за бюджета им.

Втори подгласник - класическите снаксове, като солетите са нашенски, но в България няма производствен капацитет за тях. А като си ходех на село баба ми пържеше люспи от необелени картофи... да бе, да!