петък, 26 февруари 2010 г.

Щракай си с пръсти!

Ако четете Маркетинг лоКал от по-отдавна може да ви направи впечатление, че има марки за чийто комуникационни усилия не се изказвам особено ласкаво. Искам съвсем официално да заявя, че не е лично и... ще продължавам, докато не ме впечатлят положително.

Сега по темата... Germanos. След като ни прекараха (доста бързо между другото) през неубедителните 5 000 000 разходки, заради които малко по-малко неубедителната мастия беше приспана, Germanos представиха новото си лице - продавач-консултантът, който вади картина и звук с едно щрак-щрак-щракване с пръсти:



Визия добре, музика добре, ама посланието е суперзле предадено. До голяма степен е скрито от бързо сменящите се кадри и порочното желание да се покажат твърде много неща в 30 секунди. Странно как отиващият на работа в магазина на Витошка младеж помага на хора, които ни най-малко нямат вид на нуждаещи се от помощ. Нито езикът на тялото, нито израженията им подсказват за непреодолима житейска дупка. Светнала им в очите посред бял ден камера от мобилен телефон. No big deal, следователно липса на достоверност и автентичност. Но Germanos не се спряха до тук и включиха Bananarama в работния ден на изтерзания младеж:



Как трите дами пътуват във времето е въпрос, над който може да си поблъскате главите и сами. До колко така изградените образи са релевантни спрямо високотехнологичен бранд и годината 2010 също е въпрос, но не толкова интересен колкото предния. Защо тяхната еднополова поява се свърза с подаръци за деня на влюбените май вече не е въпрос.

Нека завършим краткия обзор на тежкото германосово ежедневие с включване от Bomfunk MC's. Ако не ги помните, ей ги на в оригинал:



И Germanos продължението 11 години по-късно. Доста са up-to-date гърците.



WTF? Какви имени дни, к'ви пет лева? При положение, че влиза детето на емситата от Финландия, логиката избива към музика. В последствие тя е въплатена в дискотопка и телефон, който обаче не е представен като музикален. Добре, приемам че аз съм сбъркан и Germanos не предлага семиотичен миш-маш в рекламите си. Пак изглеждам, като гадняр. Извинявай, Germanos!

понеделник, 22 февруари 2010 г.

Обратна връзКа, моля!

Някак неусетно минаха две години от стартирането на този блог. На 19.02.2008 представих лоКал концепцията и написах първия истински пост. В края на годината се преместих тук и продължих да драскам за това, което се върти в главата ми. Във всеки един проект идва момент за анализ на постигнатото. Днес ви призовавам да ми кажете истината в очите :) Коментарите по тази публикация ще ми бъдат от голяма полза. И така... Какво мислите за Маркетинг лоКал? Какво ви харесва, какво ви дразни, какво ви липсва и бихте добавили? Ей на такива въпроси бих искал да разбера отговора. Не ме щадете!

***

илюстрация: kikashi

петък, 19 февруари 2010 г.

Кабелът се върна в играта

Очевидно има несъгласни с твърдението "кабелът е извън играта". Дали е добра идея да градиш рекламното си послание на силна конкурентна реклама е спорен въпрос.

сряда, 17 февруари 2010 г.

И без връзки не става

Адаш ми е и не мога да не оценя подобаващо това, което прави за българската хип-хоп сцена. А какво прави Бате Сашо?

Маркетингово - ползва необятните поля на интернет пространството - facebook, vbox и култовия забележете overground хип-хоп сайт 50стотинки.цом и ако имаше реален таргет, на който да продава би достигал до него доста успешно и най-важното евтино. Тъй че от към маркетинг идея е имало, но остава проблемът с продукта и аудиторията, на която се предлага.

Музикално (което до голяма степен е свързано с маркетинговото) - Батето кърти още от дизайна на обложките на албума си. Транслитерацията на думата feat., която се превръща във фийт... безценно. Обръщането на тройка за е-то в Бате... безценно. И да не забравяме SMS услугата paybatesasho40 до кратък номер 2225. Все пак трябва да се сдобие човек с второто парче от дългоочаквания хип-хоп манифест на батето:



А ето и вероятното вдъхновение за текста... а и за обърнатата тройка в името:



И за финал напомняне, че може да се прави не-генгста БГ хип-хоп.



ЙОЛ!

понеделник, 15 февруари 2010 г.

Университетски хумор

Празниците отдавна минаха, тъй че не ви остава друго освен да се молите да има хартисали бройки. Ако сте изпуснали шанса си, поне може да се насладите на култовите рекламни визии.





А защо няма светивалентинова серия "Аз сърце НБУ!"?

понеделник, 8 февруари 2010 г.

Къде си бе, момче!?!

Завърнах се! Едва ли съм ви липсвал, но все пак... В момента имам своя малък празник, тъй като температурата ми падна под 37 градуса за пръв път от събота вечер. Ура! Тъй като за 10 дни неписане осъзнавам, че съм позабравил как ставаше номера ви пускам един кратък обзор на януари, ама наистина кратък: най-успешните постове бяха Тойота самоубиец (без да е карал Prius), youtube играта на Loop и краткия обзор за мъките на шоколади Boss.  Също така искам да напомня, кой беше може би първият, който повдигна въпроса за Чипи и нашенските солети. А сега вижте тази новина, ако сте я пропуснали. Тъй като в момента имам желание да компенсирам за времето, през което не можех да пиша ви пускам линк към рекламите на тазгодишния Super Bowl. Повечето са слабички, но има и някои които си заслужават. Очевидно и американските копирайтъри страдат от липса на вдъхновение понякога. Продължавайки на американска вълна бих желал да ви запозная с най-готинaтa късометражнa анимация номинирана за Оскар тази година. Ако все още се съмнявате каква е сексуалната ориентация на Мистър Пропър, Logorama ще ви покаже суровата истина. ENJOY! (via framespotting)