четвъртък, 27 май 2010 г.

Long Burgas Nice Tea

Има и предприемчиви ресторантьори обърнати към доброто изкарване на своите клиенти. Неслучайно всеки път, като ходя в Бургас посещавам поне едно от следните кафета: Silver, Broadway или Cocktails & Dreams. Защо ли? Ами заради например, промоции като :





Отдавна искам да ги похваля тия хора, ама все го отлагах. Листовката е стара и най-вероятно крайна неактуална, но показва нагледно част от отношението към потребителите на изброените заведения, които са ми казвали, че имат един и същ собственик. Промоцииките (веднъж с два коктейла ни подариха 10 шота безплатно :) ) са едно на ръка. Обслужващият персонал и изключително дисциплиниран, почти винаги усмихнат и не закръглят сметката. Качеството на напитките също е такова, каквото трябва да е. Истинско мохито, куба либре и т.н., винаги в бая големи чаши :) Въобще евала! Доволните клиенти са най-добрата реклама за едно заведение и който трябва се е усетил. Фактът, че изписах тези редове така хвалебствено подсказва колко съм бил впечатлен на фона на общата ХоРеКа картина. Довечера ще сънувам коктейлчета на площада в Бургас...

вторник, 25 май 2010 г.

Лицата на рекламите



Ха сега ми кажете какво предпочитате? В рекламите всички да са красиви и привлекателни или да са обикновени хора? Чисто логически ми се струва, че първият, лустросан вариант е по-ефективният, пък бил той и леко измамен. Все пак потребителите трябва да се стремят към своите рекламни герои, да живеят с мисълта, че могат да са красиви/умни/хитри и т.н. като тях.

четвъртък, 20 май 2010 г.

+10?

Очевидно съм кът с времето и ще е така още повече от месец. Затова минавам в крайно лаконичен формат. Ако пишете в коментарите повечко няма хич да ви се сърдя.



Днешния експонат в колекцията култови промоции е... тоалетна хартия, не бе кухненско руло, ама не какво да е, а +10 къса. Интересно ми е това колко е като процент...ами 10%. Та се чудя реално кой вариант на представяне е по-удачният в случая - процентен или в брой късове. Аз залагам за процентите, а ти?

вторник, 18 май 2010 г.

Born in 1990!



Сигурно тази визия я пазят още от откриването си :) Крайно време беше бодигардовете да са костюмирани и... африканци. Приличат повече на екипаж на пътнически самолет, отколкото на килинг машини. Ама и аз какво рабирам :)

събота, 15 май 2010 г.

Ес-дзън-латор



Дзън кампанията се разгръща изключително приятно. Следващата стъпка е анонсите в метрото да започват с две мелодични дзънвания. Go Zagorka, GO!

четвъртък, 13 май 2010 г.

Каменица пълно затапване

Онзи ден минавайки покрай спирката на Орлов мост забeлязах, че Каменица се е събудила от зимния си сън. Визията с която бяха оборудвани спирките е вариация на показаната с малки разлики но същото послание.



Надявам се, че не са решили да въртят комуникацията си около капачката това лято, защото така:

- ще съсипят миналогодишната кампания (която е редно да продължат и тази година)

- се излагат,  като за острие на комуникацията си избират капачката... на Tuborg. На никой не му пука, че са първата БГ бира с такава капачка или поне не би трябвало :) Tuborg е с такава капачка от над 10 години.

Сега остава да обяснят, че новата капачката на Каменица може това:

или за по-лесно това:


Объркан съм! Защо правят така? От три дни не съм пил бира, треперя леко, а те ми говорят за някаква си капачка, която не е лошо въведение, но не е редно да е водещ акцент в комуникацията, още повече когато технологията не е нещо невиждано.

Още по темата бира 2010

вторник, 11 май 2010 г.

Краси не ви помага, само ви пречи

Скоро стана въпрос за канибализма, който може да възникне между слаба марка и нейния твърде силен говорител. За пример ми изтъкнаха една стара кампания за паста зъби..., Астера Дентал, с рекламни лица Слави Трифонов, Митко Коклин и Ванката. В последните месец-два историята се повтаря, само че двойката са Техномаркет и Краси Радков в различните му превъплъщения, като например това:



Приятно за гледане, може би, най-малкото познато. Сигурен съм, че повечето хора следят всяка дума на Краси, а какво се рекламира дали разбират? А коя е веригата? Кое Техно е това дали запомнят? Говорителят измества фокуса върху себе си, защото в съзнанието на хората той е по-силният бранд. Потребителите все още не правят разлика между Технополис и Техномаркет, защото двете вериги продължават да не правят нищо съществено да се диференцират една от друга в потребителското съзнание.

В крайна сметка потребителите познават добре способностите на Краси Радков и знаят с какво е различен. Същото не може да се каже Техномаркет...

вторник, 4 май 2010 г.

No April Fools

Април мина, да живее май. Но преди това най-доброто от току що приключилия месец:

Нумеро уно: Нескафетата, които доказват, че може да станеш леко дразнещ, ако си на всеки рекламен блок магданозя.

Втори: Първоаприлски пост за първоаприлски закачки от добрата стара БТК, извинете ВИВАЦОМ

Тройката оформя (както казват БГ коментаторите) стара реклама за вечните дилеми на младия индианец - да събирам съчки цяло лято или осеменявам де що индианка има.

Между другото коментарите на marketinglokal.com минаха 1 000, за което искрено ви благодаря. В знак на благодарност ще направя две неща:

1. Ще ви кажа, че много от вас отдавна познават новата Мис България. Твърде много прилича на нея, за да не е тя :)

2. Ще ви поздравя с клип от кампанията на adidas Celebrate Originality, кампания посветена на юбилея на марката, ама до нашите земи и юбилеите идват със закъснение... само две години.