четвъртък, 12 август 2010 г.

Песък мижду пръстити

Считано е от утре, петък 13 (идеален ден съм подбрал), редакцията на marketinglokal.com излиза в (не)заслужена почивка. Ще се видим (прочетем) отново след 10-15 дни, когато продукцията няма да е станала по-качествена или пък по-честа. Въобще кофти работа :)

вторник, 10 август 2010 г.

Сервира Цанко



Цанко е сервитьор на средна възраст, силно мургав, с голямо бирено шкембе. Писах му персонално 6, подобни оценки писах и по останалите въпроси. Оценките и настроението ми се вдигнаха само при вида на анкетна карта. Дали Чинарите са винаги на ниво нямам наблюдения, но наличието на анкетна карта направи голямо впечтление на мен и компанията. Провинцията очевидно има на какво да научи софийските ресторантьори! Като стана въпрос, вие колко пъти сте били питани за мнението ви в софийско заведение, било то и по неформален начин?

петък, 6 август 2010 г.

Ауспуси и вувузели



Велико! Казвам ви велико! Най-накрая някой самоделец да осъзнае, че няма смисъл да се прави на нещо, което не е.  Когато имаш отвратително малко пари за реклама, вместо да се правиш на голята работа, е по-добре просто да простееш. Евала на ЕМ Комплект 33! Имали са дебилна идея и не са се опитали да я правят да изглежда, като нещо сериозно. Пожелавам на този клип мощно вирусно бъдеще, зашото е по свой уникален начин добър. Вмъкването на мотива за вувузелите е перфектен ход в контекста на прясно завършилото Световно първенство. Липсата на изказване на името на фирмата дори не изглежда, като пропуск. То, докато гледаш, няма как да не ти стане любопитно к'ви са тия олигофрени. И тъй като клипът е толкова чалнат няма как да не запомниш важната информация в него. Сякаш, колкото и налудничав да изглежда, клипът е измислен от някоя природно надарена рекламна хиена. Повтарянето на "Сервиз за асупуси и вувузели" в началото и края на клипа отваря възможността въпросния сервиз да се запомни лесно, като точно такъв. Само една забележка към ЕМ Комплект - на сайта ви не се предлагат вувузели, което малко ме разочарова. Моля ви, оправете тази несправедливост и... успех!

сряда, 4 август 2010 г.

Боята е анти...

- Жоре, изми ли си ръцете?

- Извинявай, майсторе!

Трък, трък, трък по стената и воала, Жорето е чист и готов за хирургични намеси:



За боите с марка Леко писах преди повече от две години, тогава промотираха Леко Gold, a сега е време за Silver. За мое огромно съжаление не можах да открия другите две реклами на продукта, но те със сигурност са направили впечатление на рекламояди, като вас. Накратко, налудничавите сценарии се въртят около изкривената хиперболизация на антибактериалността и възможността за миене на боите Леко със сребърни йони. Хиперболата сама по себе си е често използван похват в рекламната комуникация, но както всяко нещо трябва да се използва с мярка и до степен, която не превръща продукта в смешка. В желанието си да комуникират качествата на продукта от Оргахим го представят в контекста на някакъв пълен майсторлъшки фарс. Бояджийте затварят прозореца, че да дишат сребърни йони, търкат си ръцете в стените и хоспитализират боядисвайки. Така посланието придобива неправдоподобен вид, все едно боята е самодостатъчен фактор за хигиена и здраве. Най-забавното е, че описанието на Леко със сребърни йони в сайта на Оргахим сякаш описва точно това което можеше да се каже съвсем директно в рекламата. Между другото точно както Леко Gold, Леко със сребърни йони се предлага само в бяло, което щеше да си има съвсем логично обяснение при едно по-изчерпателно изреждане на основните характеристики на продукта.

вторник, 3 август 2010 г.

Юлий кърти

Вече e август и логично идва време за рекапитулация на юли. Ето ги и първенците:

1. Тоталният хит, рекламата на снакс Зайо Байо. Толкова хит, че чак от производителя свалиха рекламата от YouTube. За щастие будни читатели намериха алтернативен източник и клип в поста отново има.

2. Хайде, всичкииииии или преразглеждането на един позабравен шедьовър внесен директно от Гърция. За рекламата на Globul Unlimited говоря.

3. Тройката се запълва от ВАЦ юнайтед пъблишърс ъф дъ уърлд с техния мегахит виртуалната мобилна мрежа "Ало, да!".

Толкова от юли. Още от сега мога да предвидя, че ще бъда по-слабо активен през август и септември, но това може да се окаже и за добро.

понеделник, 2 август 2010 г.

Not funny!?!*



Mtel търси реабилитация на имиджа си? Не знам защо. Едва ли имиджа им е значително по-зле от този на конкурентите. По принцип мобилните оператори са мразени от твърде много хора, най-вече на маса. А може би пренасянето на номерата да има реален ефект върху, този оператор, който има най-много за губене.

Показаният имиджов клип не е лош, но e изпълнен с малко излишен патос, с който ни заляха БТК и Вивател по случай "незаконната" си сватба. Няма ги характерната за Mtel провокация и хумор. Това със сигурност ще спомогне за изгубването на клипа в рекламния блок и този клип ще си остане бледо подобие на най-добрите образци на Mtel реклами. Да, най-добрите реклами на Мtel комуникират конкретни услуги, но това, че клипът е имиджов за бранда-майка, не е оправдание да е посредствен. Все пак компанията е лидер на пазара на мобилна телефония. Липсата на всякакви признаци за дейността на компанията заложени в действието на клипа е малко притеснителнa и подсказва желанието на Mtel да бъде нещо повече телекомуникационен бранд. Но на какво точно иска да прилича Mtel? Сюжетът на рекламата прилича много повече на реклама на застрахователна компания. И още нещо - къде в рекламата е моят глас? Главният герой получава помощ, която не е желал. Интересна е и ролята на Mtel червеното в клипа. Трите червени феи в първо и трето действие оставят по един червен обект (чадър и каска) в защита на главния герой, а във второ действие червените емтелци спасяват костюмаря от червено цвете. Това, ако не е символно противоречие, здраве му кажи :)

http://www.youtube.com/watch?v=G6tzQ8cW9E0