понеделник, 28 февруари 2011 г.

FM+ 24 часа по гуменки

Днес вадя малко снимки от архива, които трябваше да видят бял свят преди да станат още по-безбожно неактуални. Ето ги и тях:

1. Оптимистите от FM+. Нека бъдем реалисти - детинска идея, като за 1995 г. Ако някой има информация, дали някой различен от близки на служители на FM+ си е вдигал телефона по заръчания начин, да драсне един коментар. Аз често бъркам.



2. Терористите от ВАЦ. За разлика от наивния подход на едно безгрижно радио, "24 Часа" успяват лансират една аутдоор визия, която представя изключително добре интелектуалните низини, до които са достигнали масовите (иска им се) вестници. Накратко новините във вестника се изчерпват с един пистолет. Мале, тоя минимализъм и тежка гео-политическа смислова натовареност. Убийства им дай на братята журналисти. Те са лесни за отразяване, щото са явни. Не е като да разследваш и разобличиш някой висш държавник в злоупотреби. А идеята цевта на пистолета да бъде насочена към минаващия покрай рекламата, е просто гениална. За да е по-лесен анализа на рекламната визия, е поставено "балонче" с надпис "Свършва бързо!". Предполагам, че става въпрос за идейния потенциал на утвърдилите въпросната рекламна визия.



3. Професионалистите от matstar. Една от малкото "реклами" на българския Converse. Че визията е аматьорска това е яс/вно, но слоганът защо съвпада с този на една малко по-известна газирана напитка?

петък, 18 февруари 2011 г.

W+K... Враца?

Крайно време е разните ДиДиБи-та, Саачи-та, Огилви-та и тем подобни да се обърнат за вдъхновение към извора. Нека изберат БЪЛГАРСКОТО!!! Накратко Northwest side is the best side!!! Това е моят отговор на SuperBowl рекламите. На, ви! Долни преяли с биг-макове американски копирайтъри!

Пътешествието ни започва от Враца

Номинация #1 - ИЧО ТРАНС ТАКСИ (Ела и ме вземиии)



Номинация #2 - Даааая, Дааая!!!



Номинация #3 - Ферит (защото са железо!)



Номинация #4 - Магазин Всичко За Рибилова (оригинален спелинг от описанието)



Номинация #5 - Дучи-Бартолучи на ЩОК цени



Номинация #6 - DJ GELE... баце!



И логично пристигаме в Монтана

Номинация #1 - Нещо тежко, като акОмулатор МОНБАТ



Номинация #2 - Рампласт ин да хаус



Номинация #3 - Фолк радио Монтана минималистик идишън



И да не забравим Лом

Номинация #1 - Музикален магазин Фаворит М, който може всичко (ВНИМАНИЕ, може да си увредите зрението, ако опитате да го изгледате целия)



Номинация #2 - Ломският филиал на Pixar - Студио Яко



И за финал нещо по-безобидно. Текстът започва да звучи притеснително безсмислен, ако гледате клипа повече от веднъж. Кръстих този клип ББ - Бонус от Берковица.



Ако случайно съм пропуснал клип, който смятате, че трябва да присъства сред изложените лауреати, моля подайте линк. PEACE OUT!

сряда, 16 февруари 2011 г.

Семето на хулигана

ВНИМАНИЕ! Хулиган вилнее в родния ефир в последните дни. Отличава се с ултра яка опаковка и провокативна брандинг концепция. Забелязаният ТВ клип се отличава с лебеди и леко извратени сцени, обвити в слънчогледово и тиквено семе. Органите на Маркетинг лоКал са приятно изненадани подозират, че зад така описаните деяния седи маркетинг отделът на (!!!) Каменски и Синове (Италфууд индъстри. Умоляват се читателите, които имат информация по случая, да се обърнат към най-близкото място за коментар под поста. Анонимността им е без значение. Коригирано на 22/02/2011)





П.П. Преди да отбележете колко неграмотно е написано името на марката, прочетете текста, който седи на опаковката:






понеделник, 14 февруари 2011 г.

Kubeti Megakube Concept

Отдавна не съм се напъвал креативно в лоКалните среди, така че днес май му е дошло времето.

Когато марката ти се казва Kubeti, а продуктът има съответната форма, възможностите за тематично свързани маркетинг активности са доста широки, което само доказва, колко е важно името на марката ти да е добро и дава определена свобода за действие. Като добавим слоган, като "Всичко е игра!", става още по-интересно.

Реално идеите, които ще представя са две. Основата е до известна степен обща, но мащабът и характеристиките на активностите са различни.

Идея 1 - Kubeti Megakube Gamezone

Огромен куб от алуминиеви плоскости с размери 10х10х10м, които лесно се монтира и демонтира.

Идеята, както подсказва името, e в този куб потенциални потребители на Kubeti да се забавляват с безплатни игри, които могат да варират от обикновени конзоли, до тематично свързани приложни игри, създадени специално за нуждите на марката. Ще се организират и различни турнири.

Кубът трябва да бъде зрелищен, като екстериор и интериор, така че бъде нещо като атракция, изградена на площади и други публични места. Кубът ще бъде притегателно място за таргета на марката и ще обикаля страната, като стои по няколко седмици в различните градове.

Освен директен контакт с таргета, Kubeti Megakube Gamezone ще генерира и обилен бъз, тъй като ранните тийнове активно ще се хвалят един на друг за игрите, които са играли.

Бюджет - няколко стотин хиляди ще стигнат за относително добро покритие на най-големите градове в страната през летните месеци.



Идея 2 - Kubeti Megakube Extreme Challenge

За да получите по-ясна представа за какво говоря би било хубаво да сте гледали поне една част от трилогията Куб. Идеята ми е за един голям куб състоящ се от малки свързани помежду си кухи кубове. Хората влизат в един от малките кубове и започват приключението си преминавайки от куб в куб. Разбира се, приключенията няма да са с фаталния завършек от споменатата филмова трилогия.

Иначе, форматът на игрите ще се определи до голяма степен от това дали подобно на филма съставните кубове ще могат да се местят в рамките на големия куб или ще бъдат неподвижни. Предвид нуждата от това малките кубове да не са малко на брой, и да са поне с размери 4х4 метра, Kubeti Megakube Extreme Challenge звучи, като доста мащабен проект, за който дори не ми се иска да знам колко би струвал. Ефектът, като имидж и познаваемост за марката би бил колосален, но все пак силно се съмнявам, че разходът би могъл да бъде оправдан предвид доста ниската единична цена на Kubeti.

Следователно, предлагам Идея 1 за реализиране и очаквам покана за откриването.

снимка: Sachin Ghodke

неделя, 13 февруари 2011 г.

WWF Sunday showdown

Една много приятна реклама от една приятна кампания. Макар да не се славя, като екоактивист, не мога да не отбележа простота и яснотата на посланието ми харесват много. Дали е свършило работа, това вече е друг въпрос :)



П.П. Този клип беше похвален благодарение на facebook фенката Деница Стефанова, която даде този клип, като предложение за клип, за който не мога да каже нещо лошо... ами не мога. Поздрави за Деница!

неделя, 6 февруари 2011 г.

Голям залък лапни...

... пък се задави!



Или пък мода изучи, мечтата си сбъдни