вторник, 29 март 2011 г.

Тункването, тоз процес прекрасен



Тункването, тоз процес прекрасен,
за някои леко е ужасен,
Реклами пошли ще ли хрумват,
за двама що се тункват?
И вафла Троя вярно таргетират,
за млади дет' за секс пред нищо се не спират?
А някои клипа с "просташки" ще обидят,
други продажби в туй ще видят.

Мойта личност тъй вечно нагнетена,
от реклами и кампании обременена,
в този ескиз рекламен за продукт банален,
види как в Търново го искат маргинален.
А той такъв ще стане, не щот е оригинален,
А щот пенсионерски изблик има, най-финален.

Александър Крумов, 2011

събота, 26 март 2011 г.

(like) от 1882

Как можеше да подходи Загорка, ако не искаше да играе на сигурно.



Новият на Шуменско:
+ Шуменско показва консистентност в посланията си (с много лека забежка миналата година)
+ Черно-белият мотив се завръща, което напомня за по-старите реклами с Кръстьо Лафазанов
+ Хората сбира
+ клипът е свеж, нестандартен и забавен
+ ясно таргетиран върху тези, които трябва да го разберат
+ иронизира facebook, така че и тези които не харесват социалната мрежа, да могат да се радват
+ изпълнението е мнооого добро. Изглежда, като да има потенциал да не е от рекламите, които те карат да сменяш канала
+ рекламата се закача с facebook и съответно има добър шанс да получи приличен брой гледания в мрежата

- има опасност много офлайн хора да не схванат идеята и да намерят клип за странен
- нямото кино изглежда, като рисков похват...ъъъ, щото е нямо и до пакшота няма глас, които да стимулира допълнително нежното потребителско уше

В крайна сметка - свалям шапка на Шуменско и отивам да ги харесвам във facebook.

петък, 25 март 2011 г.

Това е най-важното

NEWS FLASH!!! SPOILER ALERT!!! Представям ви Zlaty Bazant - словенската словашка бира на световно ниво. Един клип изплувал от дълбините на You Tube, за да разкрие как Загорка е откупила стара кампания на побратимената хайнекенска марка от Словакия.



Очевидно разликите са козметични и до известна степен трябва да отразяват някои национални различия, но клиповете са на 99% еднакви. От това могат да се направят три кратки заключения:

1. Кампанията е проработила в Словакия и от Загорка са решили, че ще сработи и у нас
2. Publicis са невинни
3. БГ потребителят не заслужава клип, чиято идея е създадена по негова мярка.

Вие сте наред!

четвъртък, 24 март 2011 г.

Нима това е най-важното?

Новата реклама на Загорка е тук. Калин е понаписал анализче. Аз с имам да добавя само няколко изречения под клипа...



1. Визията е една идея твърде народна.

2. Кастингът за главна роля е под всякаква критика (контрастът с мадамите на масата е просто брутален)

3. VO-то - също

4. Слоганът е so90's

5. Когато няма с какво друго да се похвалиш, се хвалиш от къде си (не важи за определени марки от определени страни, България не е от тях)

6. Връща марката в първи клас на бранд билдинга, което подсказва, че в последните години идеята за премиум българска бира продължава да бъде трудна за възприемане от българския потребител

7. Няма да продава, защото продуктът и неговата консумация са слабо застъпени

8. Ще продава, защото е проста и непретенциозна, като послание и визия

9. С подобна комуникация, Загорка вероятно никога няма да отскочи над Каменица в съзнанието на потребителите

10. Разочарован съм, защото харесвам марката, a този клип е твърде простоват, най-вече като изпълнение :(

петък, 4 март 2011 г.

Copywriting Freakshow

Писал съм глупости, измислял съм си дори идеи за реклами/кампании, ама да се нарека копирайтър на свободна практика не ми е минавало през ума - нито съм толкова гениален, нито правописът ми е перфектен.

Има обаче хора, които не осъзнават колко далеч са от истината и даже ме съмнява повечето от тях да са виждали истински копирайтър от рекламна агенция на живо. Та, тези хора изпаднали в някакво странно умопрачение, тъй като те са големи мозъци, а никоя ИСТИНСКА рекламна агенция на хвърля боб за тях и си направили "регистър на copywriting". Тъй като има опасност да залитна в докачливи коментари ще отбележа няколко неща, които ми бяха достатъчни да заключа, че цялата история е един лек фарс.

1. В Header-a има правописна грешка.

2. В регистъра на копирайтърите присъства Апостол Апостолов.

3. postvai.com e аграгатор на словоизлиянията на всички тези т.нар. копирайтъри - тотална манджа на текстове и тематика.

4. Само прочетете идеите за радиореклами на един от регистрантите тук

5....няма смисъл

Някои от тези оптимисти се самоопределят, като копирайтъри (със спорен успех), други дават съвети за SEO, трети изглежат просто луди и щели да те учат как да си промотираш бизнеса в интернет или направо да си направиш от интернет бизнес.

За финал ще повторя...ъъъ заглавието - Copywriting Freakshow. Така изглежда в моите очи postvai.com