понеделник, 30 май 2011 г.

W+K Скопjе

Сакам да ви покаjем македонска реклама добра како е реклама от бугарски град Враца. Eто:

1. Automatik Rolomatic



2. Sex, Burek i Rokendrol. У Бугарско бурек но моj да праат.



3. БРЗ/Економичен



4. Бабичка, дедо, мама, jaс и тато



5. Да му веруваш на дедо



6. Рок млекото на Македониja



7. Девоjka и неjно франзело



8. Оти ми е лубима македонска реклама. Сите македонци у нея

вторник, 24 май 2011 г.

Класически свежо

От доста време се каня да отделя внимание на, може би, единствената българска бира, която се рекламира с не-lifestyle послание.

Pirinsko Beer from Dimitar Bakalov on Vimeo.



По-българска реклама от това, здраве му кажи. Малко не ми се връзват конете, ама това сигурно е, защото не познавам особено добре пиринския регион. И да, кореспондира идеално с логото :)

Идеята за послание обвързано с произхода и чистите съставки на пивото е бая стара, но не и остаряваща. Освен това този подход кара рекламата да изпъква сред тези на другите бири, които в последните години често се престарават в желанието си да са нещо повече от просто бира.

Разбира се, рекламата на Пиринско се отличава и с изключително изпипаните кадри преплитащи бирата и планината. А народната песен е идеалния саундтрак. Операторът се казва Александър Крумов, точно както и аз, но за съжаление не мога да се похваля, че аз съм заснел рекламата. От друга страна съм имал честа да снимам с адаша и го поздравявам.

В заключение, браво за Пиринско. Догодина реклама в маке лайфстайл стилистика :)

понеделник, 16 май 2011 г.

Сладките ябълки прасетата ги ядат

След като Загорка възпроизведоха клип на братската марка Zlaty Bazant, си казах, какво пък, сработило е в Словакия, решили са, че ще сработи и в България (или поне така са казали фокус групите)

Днес, обаче, будната лоКална читателка Нели Иванова изпрати на редакционния мейл следните два клипа, чиято взаимовръзка ми е убягнала:

2005-2006



и

2011



След като Max Telecom буквално пика на елементарния рекламен вкус, сега копира дословно думите на гласа зад кадър, a и концепцията, като цяло, на не кой да е, а Apple iMac. Дали пък Стийв Джобс не е тайният собственик на Max Telecom? Вие какво мислите?

петък, 13 май 2011 г.

Рекламгин

Маркетингът на лекарства е гадна работа - трябва да експлоатираш болката и страховете на хората. Да ги плашиш и дори заплашваш със съсипани семейни отношения, влошен сексуален живот, унищожена кариера и безпаричие в следствие на болестни състояния.



Не се сещам за бранш, в който толкова висок процент от посланията да се основат на отрицателни емоции и страх. Разбира се има много реклами, които ти представят продукта или марката, като основна, дори единствена, предпоставка за добър живот, но в повечето случаи са твърде далеч от негативизма на фармацевтите. Последните са лесни за разбиране - страхът е основен двигател зад твърде много житейски решения, а и лекарствените продукти са длъжни да се борят за прозвището "панацея".

А въпросът, чиито отговор не мога намеря е има ли друг начин да рекламираш лекарства? Предложения?

П.П. Лирично отклонение

понеделник, 9 май 2011 г.

NG Kicks

Една сладка, малка рекламка за NG Kids. Доказателство, че добрите клипове не са обезателно свързани с много пари.



събота, 7 май 2011 г.

Изсмучи до край

А днес в рубриката "Стари, но златни" ви напомняме, че смучещите бонбони са продукт с уникален еротичен (и лечебен) заряд.



Обърнете сериозно внимание по какво се пуска сноубордиста



Екипът на Маркетинг лоКал ви желае приятна и изкусителна почивка.

петък, 6 май 2011 г.

Касичка тремоР

Ей, това е работа! Дилянка да те сапунисва и плакне.

 

Чисти сметки, чиста рекламна безвкусица. Ето и няколко извода, които си извадих, след като гледах рекламата:

- Постпродукцията трябва да се взима по-насериозно ;)
- Въпросните касови апарати се позиционират ясно спрямо собствениците на кафенца и магазинчета до 50 кв.м, но само ако са от мъжки пол.
- Безвкусната реклама е идеална за споменатия таргет.