сряда, 26 октомври 2011 г.

Довери се на розовото или...

В последно време все ми се набиват в съзнанието дразнещи и откровено тъпи реклами. Тъпотатата сама по себе си също е добър похват да бъдеш запомнен и управляващите Vanish очевидно знаят това. Следователно от известно време ни пробиват мозъка с "Доверете се на розовото" и някаква налудничато изглеждащо жена показва как се прави ръчен зуум, бутайки розова туба на преден план. Има и другия доста страшен момент - редовата домакиня изглежда има нужда от тези елементарни команди, което може и да е самата истина.

В момента се върти бруталния клип под надслов "Каква приятелка е тя, че не ми връща блузката?". Всичко се крепи на неопетнимата логика, че приятелството е, като една блузка - едно леке и до там. В същото време някаква очевидно чужда жена, която целогодишно ходи по розова тениска, почва да ти дава акъл какво да правиш, за да ти върви живота нормално. От Vanish трябва всеки божи ден да се благодарят, че нямат реален конкурент в категорията си, който да хвърли някой лев за телевизия, че току виж тая розовата ще напълни розовите си гащи до границата на непочистваемото. Но реалния проблем на Vanish не е, че клиповете са поредната проверима реклама, а че ситуациите са изсмукани от пръстите, крайно преекспонирани в комбинация с нарочно фалшив сценарии и актьорска игра.

За ваше и мое съжаление, не намерих въпросния клип. Намерих един по-стар но не по-малко дразнещ. Още веднъж се моля това да е търсен ефект.



И тъй като не мога да се нагледам на рекламите на Vanish, прилагам една международна подборка от розови клипове.

Индия или нещо такова


Майне бесте блузе


При чехите даже розовият вестоносец е мъж


Британската версия на майне бесте блузе


Бразилската розова леко се кара даже


Между другото има и някои не така банални реклами на Vanish. За съжаление тук получаваме както винаги второ качество, дори и от рекламата.

понеделник, 17 октомври 2011 г.

Поразяващо...

Тя беше. Вафла Хели, вече са вафли Хели. Забелязва се лек ребрандинг. Отначало. Забелязва се промяна в логото на продукта, който е почти фокус на новата реклама. Забелязва се и липсата на промяна в пилотния хит на врачанското вафлено чудо. За пореден път вафла Хели оспорва градени с десетилетия закони на брандинга и рекламата.



То е сюжет, то е актьорска игра, то е сценарии, па и афтър афтърпакшот и консистентно появяване на кифлата вафлата от първата реклама. Накратко, благодаря ти вафла Хели, че внасяш разнообразие в нашето рекламно битие. Честно, първият клип беше реално по-добър.

четвъртък, 6 октомври 2011 г.

ТОП 6 извратени реклами на храна

Компилация от 6 реклами, в които организмът, който ще бъде изяден изразява своето щастие от своята (и на свои себеподобни) гибел или както е в случая на Granini, оргазнимът пие кръвта на своите сокоизстискани братя.



Не забравям хора на веселите прасета, които са весели, щото ще ги правят на луканка.



Оставайки на месна вълна отдавам почест на пилето, което очиства други пилета и се гордее с това.



С не по-малко притеснителни наклонности е и грахчето на Bonduelle.



Доста по-скромен в своята извратеност е боб Крина. Развълнуван е, но поне не говори.



Завършвам с този мазен епос на безвкусната реклама.

вторник, 4 октомври 2011 г.

130 годишният пшеничен гларус

Тазгодишният бирен сезон май няма да свършва, поне на телевизора. Не е нужно да разполагаш с три висши и свидетелство за дипломиран бирен технолог, за да сетиш, как се разви рекламната (а и предполагам пазарната) битка. Шуменско обра основната част от овациите, Ариана си продължи старата песен, Загорка тотално се обърка, а Каменица? Каменица постави рекорд за най-много клипове в ефир (промоционалните се броят, сори). Да, Каменица е темата на този пост, в които ще може да се види нагледно, че тази марка за 130 години не е открила себе си.

С известно закъснение (в сравнение с другите) започнаха с това:



После си пуснаха нова бутилка с форма подобна на Загорка, но малко по-ръбато мъжкарска. И за нея имаше някакво тагче, ама вече не съм сигурен. Сигурен съм, че когато следващият клип се завъртя за пръв на домашната Опера, жена ми възкликна "А, нова реклама на Шуменско!". И понеже ми е хоби да знам коя българска пивоварна кога е открита й отвърнах "Ах, колко си глупава. Това е Каменица, нищо че ти прилича на Шуменско."





Не, не се повтаря клипа, бе! Казвам ви, има разлика - на 40-42 секунда е. И двата клипа се завъртяха по телевизията. Подизпълнителят с анимацията сигурно се е забавил. За съжаление на Каменица, Шуменско ги изпревари с ретро визията. Ако беше обратното, сега щях да пея друга песен.

После дойде и пшеницата и филтъра, не, без филтъра.



Към пшеницата добавихме и лимон, за да се получи истинската фанта ечемик. Само не разбрах какви са тия щурци на плажа посред бял ден.



HTC промоклипът ще го пропусна. Той само потвърждава разнопосочността в комуникацията на марката. Каменица сякаш не е наясно със себе си. Носител на ново мислене, традиционна, бунтар, гларус, здрава истинска бира или натурален сок? Сякаш всеки клип е сам за себе си. Да, продуктите са различни и трябва да се усеща в рекламата, но не трябва ли да се следва някаква обща посока? Посока, която да изгражда един ясен и отличим образ на целия бранд. Добре, че поне зарязаха рок напъните.