понеделник, 15 април 2013 г.

Кармела (Bing)

Ако знаете, с какво си изкарва хляба Кармела Бинг, значи знаете и какво представляват следващите три клипа:







П.П. Сега вече знаете коя е Кармела Бинг.

понеделник, 8 април 2013 г.

Кока Кола, мацка... на кирилица

Може би съм виждал бутилка Кока Кола с лого на кирилица в ранното си детство, но това е толкова далечен спомен, че на уникалното изменяне на един от най-важните бранд атрибути, никога не съм гледал, като на романтична отломка комунизъм. Фрагмент от онзи строй направен от поп-култура плюс капитализъм, където капитализмът се държи, както му приляга - с дългосрочен поглед към икономическа изгода, а комунизмът показва, че на невменяеми пари не трябва да се дават.

След лекото лирично отклонение се обръщам към същината на темата днес - група ентусиасти искат да върнат логото на Кока Кола на кирилица, като съберат поне 10000 фена на ето тази страница.



След събирането им ще се обърнат към Кока Кола България с молба да се направи нещо по въпроса.

Тъй като няма да съм аз, ако не се изкажа (дразнейки повечето случайно попаднали тук), то ще надраскам следните хипотетични импликация от промяната.

На масовия консуматор на Кока Кола вкусът на колата няма му стане по-добър, егото му скришно ще се вдигне от жеста на мастодонта, а носталгията в тези, които помнят, ще прелее от всички брандирани чашки след събиране на нужния брой етикети.

За мен това лого е красиво, стига да е на стъклена бутилка. На PET 2л не вярвам да стои по-добре от настоящото. Освен това, кирилизираното лого е твърде исторически натоварено. То е било нещо, което компанията е направила, за да влезе на пазара, компромис с временен статут, както личи от днешното лого.

Ако се опитаме да погледнем от страната на Кока Кола. Кирилизирането ще дойде с някакви първоначални разходи и крайно неясни бъдещи ползи. Така де, ако не го сменят няма да бъдат изхвърлени от пазара, така че що да се напъват. Най-логичният вариант е направата на ограничени серии около 24-ти май всяка година и това е. За постоянно не ми се струва оправдано.

Но за да се случи някаква промяна, трябва критична маса. Така че, който му се прииска може да удари едно рамо на каузата, пък не щеш ли, вземе да се случи нещо. Натискането на бутона Like е все още безплатно. Аз ще чакам бутона Nautral.

понеделник, 1 април 2013 г.

Завръщане в рая



Райска работа и уникални причини защо да идеш на край бул. Черни връх. Напомня на това:



Общото е, че и след двата клипа ви се иска да причините на главните герои (и рекламните агенции, отговорни за клиповете) това, което онова долно копеле Грег причини на Стефани Харпър:



По-добре новият мол да си беше направил един истински хит: