tag:blogger.com,1999:blog-7161294660429481136.post2757755233597374258..comments2023-04-13T14:27:59.293+03:00Comments on лоКал: Сервира ЦанкоUnknownnoreply@blogger.comBlogger6125tag:blogger.com,1999:blog-7161294660429481136.post-18911124520000818192010-08-10T13:46:29.000+03:002010-08-10T13:46:29.000+03:00Отдавна съм на мнение, че провинциалните заведения...Отдавна съм на мнение, че провинциалните заведения имат доста по-добри подходи към клиентите си. Наистина не съм срещала софийско заведение в което да са ми искали по един или друг начин мнението. Дали това е нещо с което провинциалните заведения искат да се изтъкнат, не зная, но и няма значение. Важното е че се иска клиентското мнение и клиента е на почит, въпреки че сервитьорите/ките не са стройни "upgrade"-нати блондинки, които да ти правят фасони, както е в повечето софийски заведения.сватбаhttp://www.meweevents.com/noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7161294660429481136.post-73235316757792000092010-08-10T20:05:28.000+03:002010-08-10T20:05:28.000+03:00Аз се сещам за един измерител на това доколко си д...Аз се сещам за един измерител на това доколко си доволен от заведението - бакшишът. Все пак, в него участват и други фактори (peer pressure) и не е толкова точен като анкетата, но все пак е показателен.<br><br>Искам да се спра на друго нещо, обаче. Никой в България не прави свестни анкетни карти. Дори и фирмите които специализират в маркетингови проучвания често допускат грешки, какво остава за самоинициативата на ресторантите.<br><br>Ето няколко неща на прима виста по този казус:<br>1. Има салати, аламинути и скара. А супи? Основни? Десерти? Или те нямат значение?<br>2. Аз бих се интересувал за мнението на клиентите ми за цените преди всичко друго. Не толкова дали ги смятат за високи или ниски (защото всички знаем отговора ;)) а дали отговарят на нивото на всичко останало.<br>3. Степените на сравнение: От учението на всички ни дълбоко се е вградила шестобалната система, където "много добре" не е най-високото възможно. Връзката се прави напълно несъзнателно, затова повечето такива анкети използват цифри (освен ако целта не е да се манипулира резултатът). А къде е "златната среда"?<br>4. Сила на звука: може да е "силно" или "слабо" (защо среден род!?) и все пак да ме дразни, да искам обратното. Коя опция да отбележа?<br>5. Най-ценното поле, това за моето мнение, е по-малко от полето за името ми. Какво се предполага че ще напишеш там? Има един трик, че колкото повече редове сложиш в това поле толкова повече клиентът се чувства длъжен да го попълни. Явно в Чинарите не го знаят :)<br><br>Хора, не правете такива лаишки грешки в своите проучвания! Ще си дадете бюджета на вятъра или още по-лошо - ще повярвате на резултатите :)Борислав Тодоровnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7161294660429481136.post-17903110347358165772010-08-11T11:11:40.000+03:002010-08-11T11:11:40.000+03:00Доста време и обикаляне по ресторанти и заведения ...Доста време и обикаляне по ресторанти и заведения ми трябваше, за да открия правилното място в София. Ресторант Фея, в който управителя постоянно обикаля, следи за нередности и минава за някой бъзик (и да види дали всичко е наред).Кирил Митовhttp://bgmindstorms.wordpress.comnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7161294660429481136.post-49199496924412696472010-08-10T20:10:16.000+03:002010-08-10T20:10:16.000+03:00Боби,Вярно е, че анкетата е крайно аматьорска и не...Боби,<br><br>Вярно е, че анкетата е крайно аматьорска и не отговаря на каквито и да е правила за съставяне на въпросници. Това, което исках да отбележа е самото наличие на анкетна карта, а не нейното съдържание :)<br><br>П.П. Цанко получи бакшиш :)Александър Крумовhttp://marketinglokal.comnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7161294660429481136.post-8319372057716690382010-08-10T16:47:02.000+03:002010-08-10T16:47:02.000+03:00В Хепи на Раковска винаги на излизане ме питат дал...В Хепи на Раковска винаги на излизане ме питат дали съм била доволна. Както и в пловдивския Каулфанд - не всеки път, но много често касиерките ме питат дали съм намерила всичко, което ми трябва, и дали съм била доволна от обслужването. <br><br>В случая с анкетните карти е любопитно как се обработва получената информация и дали тя води до качествени изменения.Vaninahttp://www.vaninavanini.comnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7161294660429481136.post-9781607048466919932010-08-10T19:27:23.000+03:002010-08-10T19:27:23.000+03:00Винаги са ме умилявали самодейните опити на родния...Винаги са ме умилявали самодейните опити на родния креативен талант да открива топлата вода в сферата обслужване на клиенти.<br>Първо -тая работа не е за всеки и "стройни “upgrade”-нати блондинки, които да ти правят фасони" са там за малко и бързат да намерят "принца с бентлито"(който после се оказва маминия син или мутрата).<br>Второ - всяка фирма заела се сериозно с обслужване на клиенти особенно чуждестранните правят доста проучвания било скрити (фаст трак,тайни клиенти) или явни(анкети за клиенти,комуникация с ключови въпроси).<br>Трето - истината винаги е по средата и най-важният фактор дали тези проучвания са реални и имат смисъл е дали има увеличение на клиентите ,а оттам и на приходите.<br>И основният принцип е ако се прави нещо то качеството да е поне на европейско ниво(една гланцова листовка не е толкова голям разход,а професионалният вид би направил впечатление),защото ако си с чужденци гости в тази сигурно прекрасна механа то после трябва с доста усилия да ги убеждаваш,че не сме в каменната ера.opexumenoreply@blogger.com