Новата реклама на Загорка е тук. Калин е понаписал анализче. Аз с имам да добавя само няколко изречения под клипа...
1. Визията е една идея твърде народна.
2. Кастингът за главна роля е под всякаква критика (контрастът с мадамите на масата е просто брутален)
3. VO-то - също
4. Слоганът е so90's
5. Когато няма с какво друго да се похвалиш, се хвалиш от къде си (не важи за определени марки от определени страни, България не е от тях)
6. Връща марката в първи клас на бранд билдинга, което подсказва, че в последните години идеята за премиум българска бира продължава да бъде трудна за възприемане от българския потребител
7. Няма да продава, защото продуктът и неговата консумация са слабо застъпени
8. Ще продава, защото е проста и непретенциозна, като послание и визия
9. С подобна комуникация, Загорка вероятно никога няма да отскочи над Каменица в съзнанието на потребителите
10. Разочарован съм, защото харесвам марката, a този клип е твърде простоват, най-вече като изпълнение :(
22 коментара:
Не мога да разбера, защото трябва да пишеш само негативни неща.
И да се опитваш да омаловажаваш труда на хора, който все пак са се постарали.
Не е ли по-добре да пишем за хубавите неща?
Като видим някой добър сайт да го похвалим, вместо да се дърпаме един друг в казана.
Ти четеш ли въобще? Кажи ми, че кастингът за главна роля е добър или пък, че VO-то звучи подходящо за марка от ранга на Загорка.
Обори ме по някоя от точките или просто не пиши коментари, които не са конкретно свързани с написаното, а само с твоите наранени postvai.com чувства. Неутралните читатели на този блог със сигурност биха предпочели някаква дискусия, в която да покажеш колко безпочвени са забележките ми и колко слаб анализатор съм.
1. Визията и излъчването на рекламата като цяло е съвсем българската действителност, но от малко по-забавна страна. Очаквах това да ми свали усещането за цена, обаче елементи като норвежка сьомга си остават достъпен лукс само за част българската действителност.
2. Главният герой ми е в тон със забавната реклама, мацките накрая нещо и на мен не ми се вписаха.
3. VO-то... е като на набора от рекламата си е
4. слоганът... пас, просто комуникират на много ниско емоционално ниво според мен.
5. нямат избор, ама според мен не това трябва да е фокусът на рекламата или поне не толкова явно и директно
6. абе чак в първи клас не, ама...
7 и 8. дали ще продава или не, не знам, но поддържа огъня :)
9. охо, дори и с тази реклама са мнооооого над да освободим мъжа или каквото и да беше... много повече емоционални ползи за съвременния мъж: 25-45 годишен със средно-високи, високи доходи и доста разнообраен начин на живот
10. да ти кажа мен пък ме кефи, защото според мен концептуално е в правилната посока за Загорка, ако целят с това да укрепят основите на марката (все пак дзън леко ги поразклати). Впоследствие (догодина-две) може да излязат с много "по-възвишена" комуникация :))
Eeee, що ти можа да напишеш тоз пространен коментар, без да ривеш, а naidobra не можа? Бий ме, бий ме :) Донякъде се съгласявам с написаното от теб. Мнения бол :)
1.визията си е ок. малко претенциозна с тая соьмга, но няма нужда да ги разбиваш за едната риба.
2. каста е ок - момъка е адекватен. какво не му хареса толкова, не можах да разбера, но вкусове разни.
3. VO-то не ме дразни, чак пък толкова.
4. слоганът верно е 90s. съгласен.
не е, чак пък толкова зле рекламката. постарали са се.
абе, да ти кажа на 18-и прочит май и мацките са си съвсем на място... смисъл масовият случай е този
@Vlado T'ва да не е на принципа "хубавите ябълки прасетата ги ядат"?\
@alex няма блясък в тоя клип :) Пича има оплешивяващ привкус :)
@ Сашо "оплешивяващ привкус" - явно в петък мислиш креативно :D
Ами нещо такова, да... в заведението (което естествено ми е супер познато) точно такива мацки очаквам да видя и пича стои съвсем естествено в тях по "българска действителност" критерий
Според мен рекламата е big shit :). Нито copy-то става, нито production-a, нито cast-a. Мислех че след Дзън няма накъде повече да паднат от Загорка /което е в пълен противовес с невероятните постижения на компанията майка - Хайнекен/, но тая година удариха дъното. Идеята за противопоставяне на чуждото с българското, с цел подчертаване на някакви предимства на продукта, важи когато говорим за немски автомобили, швейцарски шоколади, френски парфюм и т.н., тъй като това засилва още повече достоверността на бранда. За съжаление, ние нито сме измислили бирата, нито имаме някакви кой знае какви успехи с нашите бири на международните пазари. Като цяло си мисля, че поради много ниските цени на бирите като Карлсбърг, Туборг, Бекс, Амстел, че дори и Хайнекен, е доста трудно да се създаде български примиум бранд. Ако се върна на рекламата на Загорка, мисля че е крайно време от пивоварната да потърсят нова криейтив агенция, или пък, ако се окаже, че "вината" за това copy е у Маркетинг отдела /доста вероятно/, да помислят за нов маркетинг отдел ;)
Иване, прощавай, но не разбрах по кой критерий рекламата е голямо лайно? От маркетингова гледна точка, на мен ми е пределно ясно кой е целевият потребител. Съобщението ми е леко постно, можеше да натоварят още емоционални ползи, но смятам, че е добре да подредят разбърканата потребителска главица след дзън. Изразните средства са леки, приятни и забавни за възприемане. Няма претенция за state-of-art, което никога не е и било цел на Загорка.
Ами биг шит е леко стряскащо, може би, ама в сравнение с рекламите на бира, които ни облъчват отвсякъде, тази си е точно това. Лично за мен бирената тема е една от най-благодатните за комуникиране, може би заедно с други алкохолни напитки, като уиски или водка. Имаше една много готина серия от trust me, в която два криейтив екипа се пичваха вътрешно за реклама на бира и без да претендира за достоверност, този епизод доста добре описва криейтив процеса. Та от там и моето разочарование от демонстрираната безпомощност от Загорка. За разлика от някои други категории, тук всяка сносна агенция може да направи "фестивална" реклама, която и да продава същевременно. Тая не вярвам да успее и в двете...
1. качеството на реализация е малко посредствено
2. но идеята е приятна и като цяло са се справили
3. ревюто си го написал като негативно
бирата си е бира, вода и хмел. а вашите прости маркетингови тикви си мислят, че съществува някаква разлика между българските бири :)
за мен като среден потребител всички бирени марки са в един кюп и не правя разлика между каменица и загорка. нито като вкус, нито като бранд.
гледам ви тъпите реклами и не ги виждам
подчертавам последното изречение :)
последно си взех литър Болярка, защото ми се стори евтина. техния маркетинг както знаем е нулев, даже май нямат и дистрибуция в софия :)
послание към световната рекламна индустрия като цяло:
вземете качеството на VO и си го наврете в гъза :)
Свилка, що така с лошо бе :) И ние трябва да се изхранваме по някакъв начин. Било то и с легални измами.
не е хубаво прекалено да си вярвате
Е ти ще ни сваляш на земята, като се самозабравим :)
Вижте с'а, пича, ако водеше живота, който се описва, изобщо нямаше да е такъв проскубляк! Щеше да бъде метро с гелосана коса, като италианец, обръснат до розово, като цъфнала японска вишна и с френски маникюр.
И, да, тогава мацките щяха да пасват в картинката :)
А за непросветените VO що е?
@pippilota - Voice-Over
@nname - простите ни маркетингови тикви добре знаят обикновено какви са резултатите от блайнд тестове на каквото и да било. Иначе ако всички бяха като теб - необръщащи внимание на рекламите, не се притеснявай, рекламодателите не са толко тъпи, щяха спрат да харчат.
Има бира и бира, тая е гадна, също като рекламата, в която няма грам истинност.
Аз не харесвам газирана бира, така че ми е се тая :)
Публикуване на коментар