Бирата, която от малка си мечтае да е българския Heineken, дзънна с новата си рекламна кампания. След зелените teaser билборди по ключови кръстовища, по телевизиите се завъртя и новият клип:
Изключително немеродавното ми мнение:
+ клипът има настроение и то в изобилие
+ клипът има концепция за представяне на специален ритуал/култура на консумация, което винаги е хубаво за сплотяване на таргет групата
+ клипът е приятен за гледане
+ клипът е приятен и за слушане
+ концепцията на кампанията продължава линията в бранд комуникацията за налагане на почти автентична БГ лайфстайл консумация на бира.
- Липсва фокус. Сюжетната линия е толкова претрупана, че началните сцени не кореспондират явно с останалите. Преходът от първата към втората половина на клипа е доста... хмм слаб, ако въобще може да се приеме, че полегналият лъв играе тази роля.
- като стана въпрос за лъвове бранд идентичността леко се обърква, при положение че в логото двата лъва са изправени. Не че е забранено, ама леко се размива положението :)
- Загорка се опитва да е по-хай отколкото всъщност е. Да марката е, може би, най-имиджовата сред българските, но все пак си остава българска.
- Клипът се опитва да покаже нещо качествено ново, но говори по незапомнящ се и сравнително консервативен начин. Липсва агресия и провокация.
Дали от дзЪн ще излезе нещо зависи от това, как ще се разгръща кампанията през активния сезон. Дотогава НАЗДРАВЕ! Снощи бях на Ариана.
P.S. Малко тривиа - забелязахте ли познато лице между 17-та и 20-та секунда?
P.P.S. Случайни ли са приликите между слогана "Изкуството да пиеш бира", дзън и това? Питам, за да знам дали да си купя книгата :)
18 коментара:
Приликите не са случайни, а книгата е задължително четиво - разбира се, ако на някой му се чете, а не просто му се прави имидж колко много книги е чел и колко е културен. Тази книга, както и писанията на Селинджър, е оформила светогледа на цяло едно поколение. (Но ако Селинджър не те кефи, може би и това няма да ти хареса...)
Купи книгата, няма да съжаляваш!
Ама кажете нещо и за рекламата все пак :)
Рекламата е на светлинни години пред "Ние мъжете!!! ...сме си е*али мамата, щот пиим Каменица!", a саундтрака на рекламата е готин и се помни. :)
Относно Каменица доста зависи в таргета на коя от двете марки попадаш. Най-малкото те реално не са преки конкуренти, тъй като Загорка оперира в по-горния сегмент. Да разбирам ли, че си съгласен с доводите ми с "-" относно дзЪн :)
Последния минус при мен липсва, но предполагам е заради това, че не смятам за нужно да има агресия и провокация - това е част от кампанията на "Каменица", а тук като че ли се търси друг ефект.И без провокация рекламата е интересна и запомняща се.Има доза новаторство.
И са създали група във "Фейса", на последователите на дзЪн изкуството. :)
Прекалено прост е народа ни, за да направи асоциация на Дзън с Дзен. Иначе тези дето са измислили рекламата все от някъде са се вдъхновили, и като едното нищо може да е от посочената от теб книга.
Иначе си много наблюдателен, евала, ама тя мацката в Дзън-а е открояващо се една, добре че младежа на Мултирама не беше главно лице в Дзъна, щото си е+"+? фара!
:)
Загорка не пия в никакъв случай, предпочитам нещо, от което няма да боли глава, или поне да си струва главоболието!
Мацката се казва Гея и има блог: http://mravkataz.blogspot.com/
И е една от най-симпатичните български манекенки! :)
Мисля, че в началото на поста си го казал това, което ми е мисълта тук - Загорка все се "прави" на Хайнекен, което малко я замъглява като идентичност, поне в моите кафеви очи. Лично мен тази кампания ми харесва обаче по няколко причини - първо, като затапване на простотията на Каменица със спасяването на мъжа, второ, все пак е нещо свежо на обеднелия напоследък български ефир, трето, има за к`во да си чешаме езиците и, четвърто, идеята за "Изкуството да ... и Дзен" е някак интелектуална, което не значи, че не е "земна". Дано от Загорка са си направили сметка каква част от таргета им е четящ (въобще нещо) и прави връзката. "Дзен и изкуството да поддържаш мотоциклет" е доста "американска" по характер и има нещо много депресарско в нея. Мога да я сравня като послевкус с някои неща на Едгар Алан По (който е яко готик!), но спокойно я поставям в списъка с "препоръчителна" литература на средноразвит, глобализиран читател.
Идеята май е, да се свърже със историческия символ на старозагорския полегнал лъв ;-) ама твърде натегната асоциация.
най-важното, е че сценаристите са чели книгата ;) мисля,че рекламата ще се хареса и на тези ,които свързват дзънн ...само с дзънн
Предвид постоянното сравняване с "Каменица" смятам, че трябва да се направи следното уточнение: Загорка е по-високо позиционирана (най-малко ценово, но и имиджово). Тя би трябвало да се сравнява с Шуменско Premium. Каменица са бие с Ариана, като и двете са типични масови volume maker-и. Фактът, че всички сравняват Каменица със Загорка подсказва, че на последната нещо и липсва, като възприятие в потребителското съзнание. Между другото дзЪн може и да началото на разрешаването на този казус.
Направиха ми впечатление две неща:
- Женското присъствие в рекламата - особено, че накрая нямаше само готини пичове с по две руси мацки, а мернах и една две готини жени в компанията на по двама мъже. Загорка явно са еволюирали от 'Какво му трябва на човека' насам.
- Хванали са модната вълна с препратките към зен и медитацията. Явно Шри Шри нам си кой не стига, трябва и малко бирица:)))
Много релевантни забележки Петя. Налагането на lifestyle бранд изисква да няма полова сегрегация.
Собиески с ход напред спрямо ползването на лафа ни:
http://static.panoramio.com/photos/original/6219795.jpg
Трябва да се отбележи, че мелодията създава един вид добавена стойност в рекламата. Много е готина (как се казва парчето?).
Зареди клипчето във vbox и ще разбереш името от коментарите :)
Мерси :). Това което казваш, че хората постоянно сравняват марката Загорка с Каменица освен, че на първата и липсва нещо може да се дължи и на сравнението пивоварни/компании. Защото в потребителското съзнание остава и името на компанията, когато има и едноименна марка.
Публикуване на коментар