понеделник, 4 август 2008 г.

Бургас, морето и неговите маркетинг чудеса

Ето и трите топ открития на черноморския маркетинг, на които се натъкнах в краткия ми престой из южното крайбрежие.

Експонат 1 може да бъде определен, като най-близък до идеята за нормално стимулиране на продажбите. Става въпрос за следолед във фунийка и идеята да се хвалиш с клиентите никак не е лоша. Дано забитите пинчета са реални.

Аз пък си мисля, че наистина си струва да се хвалиш с произхода на клиентите си, ако са дошли до България специално за теб. В показания вариант картата е по-скоро е информационно табло и повод за усмивки, и едва ли води до ръст в оборота.


С експонат 2 навлизаме в дълбоките води на креативната външна реклама. Рекламираният обект се намира на снимката под коментара. Очевидно грозни стърчащите табла не са особено скъпи, щом "Капана" е успял да си ги позволи. Последният е мощен ресторантски обект със само три вида брандирани чадъри и пластмасови столове. WTF? Интересно как премиум позиционирането на "Шуменско" се връзва с най-добрата цаца в града предлагана в най-невзрачната кръчма? Аз лично не бих държал на споменаването на бранда ми, ако бях на мястото на "Карлсберг България". И едно уточнение - "Капана" няма голям избор относно бирата, която може да предлага, тъй като "Карлсберг България" е ексклузивната бира на бургаския плаж.
















Експонат 3 оставям без коментар. Созополският масажист тръгна след мен с думите "Фото, фото!" след като щракнах рекламната му гордост.

Западняците има още много хляб да ядат, докато достигнат нашата ориенталска креативност! Смях през сълзи, да го ева!

3 коментара:

Анонимен каза...

На първата снимка има малка неточност в израза на немски. Stammgast е редовен посетител, а не посетител :)
Но те това няма откъде да го знаят, щом не знаят как се пише масаж :)

Tова с бирата е по-приемливо. В крайна сметка на почивка хората не искат да пият Ариана(не знам дали още съществува това нещо).

След точно седмица и аз ще се дивя и мая по родните плажове :)

Aleksandar Krumov каза...

Масагето е съвсем друго място от картата - чети внимателно!

А Ариана е е първа или втора по продажби в последните две-три години!

Анонимен каза...

Предположих, че ще ме разбереш погрешно. Имах предвид, че щом на английски не знаят как се пише масаж, няма начин да са по-добре с немският, който не е толкова разпространен в БГ, май :)
Иначе прочетох, че не са на едно и също място.