събота, 30 август 2008 г.

Злият брат близнак

АИКО стана на 15 вчера. Аз обаче съм млад потребител и чак сега обърнах внимание (не без чужда помощ) на една логоприлика. Май този път не преувеличавам.

четвъртък, 28 август 2008 г.

Пици носи сервитьорката с големи ...

Ако случайно сте били пренебрегнати и не сте намерили в пощенската си кутия чифт женска гръд пробутваща пица, спокойно, аз съм насреща.



Този шедьовър на директния маркетинг е направен по поръчка (и идея, сигурно) на пицария "Дон Вито" и... е фантастично... просташки. Мисълта за чифт цици в пощенската кутия и то, без скъп абонамент, е направо възбуждаща.

Ако оставим шегата на страна, тази, между другото качествена като материал, картичка е пълна лудост и почти 100% загуба на пари. Понякога се чудя какво е маркетингът за болшинството български фирми. Изглежда сякаш смисълът му се изчерпва с похарчването на едни пари, които са предвидени за целта. А целта е да се отчете дейност.

Погледнете снимката. Дояжда ли ви се пица? Между другото на гърба има телефони, ако е отговорът е "да". Снимка в стил Polaroid (под нея изглежда е същата) и послание, което освен, че е сякаш е написано от "разгонена седмокласничка", е и със странно значение. Ако приемем, че идеята е на третия ред да седи думата "цици", защо госпожицата се кефи на "цици"? Лесбийка ли е? Улисан в триредовата изповед, човек лесно може и да не види, че дори има четвърти ред. А той нявява други помисли. Ако стимулът ми за посещение на дадено място са нечии цици, то едва ли ще ида там, за да се тъпча с тестени храни. По принцип храната помага на либидото, а не обратното. Извратена работа.

Един допълнителен щрих идва от поставянето на еротични картички в пощенските кутии на хората. Ако имате малки деца, готови ли сте за сериозен разговор с озадачения си шестгодишен син, който е взел пощата днес?

вторник, 26 август 2008 г.

Магазинът-двойник

Време е за грандиозно завръщане. Днес ще ви предложа най-добрите супермаркети в категорията "нагъл имитатор", които могат да бъдат срещнати по северното черноморие.

Жертва #1 - Дискаунтърът LIDL



Представям ви моята любимка и доведена сестра на LIDL в Балчик - LIDI+. За съжаление в нея няма и спомен от дискаунт наклонностите на брат й.





Трябва да се отбележи, че по неизвестни причини логата над мгазина бяха различни - на долния ред пишеше LIDI+ Balchik, а на горния - Albena.

Жертва #2 - Третата по-големина британска верига супермаркети - Sainsbury's



Българският й еквивалент може да бъде открит в Златни пясъци. Както е видно от снимката, тук е проявено творчество спрямо S-овете в двата края.



Жертва #3 - Международната дискаунт верига Aldi



Дали чужденците се хващат на абсурдната ситуация "дискаунтър в курорт"? В този случай логото е сравнително далеч от първоизточника, но пък оригиналът е с доста разнообразни превъплъщения в различните държави.





Жертва # 4 - Kaufland



В този случай, имитацията е тотално аматьорска, ама и магазинчето е по-скоро павилион.



Жертва #5 - Penny market - дискаунт веригата на собственика на Billa, REWE Group.



Докато от Penny от известно време, ха да отворят в България, ама все отлагат, нашенският жизнен и креативен ум вече им е намерил заместител в лицето на Рени...Не! Не е певицата.



Жертва #6 - Веригите Migros и Ramstore



Последният експонат, който е точно срещу прелюбимата LIDI+, дори не е сметнал за нужно да промени и една буква от името на първообраза си, освен ако не броите благозвучното market. За сметка на това лого заигравката е пълна, още повече, че Ramstore е част Migros.







***

Интересно дали създателите на тези магазини се заблуждават, че бизнесът им върви, защото имената им имитират имената на големите и познати на чужденците вериги? Според мен, да. За мен истината е, че на чужденците не им пука как се казва името на магазина, в който ще пазаруват през двуседмичната си почивка. Ритейл пейзажът по курортите е бедничък, всички търговци хитруват, а чужденците просто искат да се напият. Посмеят се малко на имитаторите и пазаруват от най-близкия. Освен това курортните цени, които не мен ми се струват безбожни, за чужденците са ниски - демек всеки магазин за тях в България е дискаунтър. И още нещо - за мен имитацията в байганьовската й версия е обречена на маркетингов неуспех... аман от хитряги в тая държава.

четвъртък, 14 август 2008 г.

Логочао!

Време е за още една бърза ваканцийка. I'll be back, както е казал губернатора.
Ще ме замества вече така омразният ми работен логоден:

8:00


8:30


8:40


9:20



10:00


11:00



14:00



17:00


18:00



19:00



20:00



00:00