вторник, 4 октомври 2011 г.

130 годишният пшеничен гларус

Тазгодишният бирен сезон май няма да свършва, поне на телевизора. Не е нужно да разполагаш с три висши и свидетелство за дипломиран бирен технолог, за да сетиш, как се разви рекламната (а и предполагам пазарната) битка. Шуменско обра основната част от овациите, Ариана си продължи старата песен, Загорка тотално се обърка, а Каменица? Каменица постави рекорд за най-много клипове в ефир (промоционалните се броят, сори). Да, Каменица е темата на този пост, в които ще може да се види нагледно, че тази марка за 130 години не е открила себе си.

С известно закъснение (в сравнение с другите) започнаха с това:



После си пуснаха нова бутилка с форма подобна на Загорка, но малко по-ръбато мъжкарска. И за нея имаше някакво тагче, ама вече не съм сигурен. Сигурен съм, че когато следващият клип се завъртя за пръв на домашната Опера, жена ми възкликна "А, нова реклама на Шуменско!". И понеже ми е хоби да знам коя българска пивоварна кога е открита й отвърнах "Ах, колко си глупава. Това е Каменица, нищо че ти прилича на Шуменско."





Не, не се повтаря клипа, бе! Казвам ви, има разлика - на 40-42 секунда е. И двата клипа се завъртяха по телевизията. Подизпълнителят с анимацията сигурно се е забавил. За съжаление на Каменица, Шуменско ги изпревари с ретро визията. Ако беше обратното, сега щях да пея друга песен.

После дойде и пшеницата и филтъра, не, без филтъра.



Към пшеницата добавихме и лимон, за да се получи истинската фанта ечемик. Само не разбрах какви са тия щурци на плажа посред бял ден.



HTC промоклипът ще го пропусна. Той само потвърждава разнопосочността в комуникацията на марката. Каменица сякаш не е наясно със себе си. Носител на ново мислене, традиционна, бунтар, гларус, здрава истинска бира или натурален сок? Сякаш всеки клип е сам за себе си. Да, продуктите са различни и трябва да се усеща в рекламата, но не трябва ли да се следва някаква обща посока? Посока, която да изгражда един ясен и отличим образ на целия бранд. Добре, че поне зарязаха рок напъните.

3 коментара:

Pippilota Mentolka каза...

Да се изкаже неспециалистът: При ретрорекламата, може би са залагали на ефекта Банкя-Девин. Имиитацията я въртяха толкова много, че наскоро Банкя, като си пуснаха новата и аз си казах:"А, тия да не видят от Девин!". Направо са мислели гьобелски :) Та тук същото.
И, ако се минах да пробвам пшениченото (без помощта на рекламата), то лимона няма да го пробвам с или без помощта на тоя смотан гларус!
Но, като цяло скоро ще спра да пия каквато и да било българска бира, ако всички минат на пг-капачки. Не съм вярвала, че такова нещо може да повлияе на избора ми на бира, но такова евтинджоско нещо, като "революционната"капачка със сигурност го прави.

Александър Крумов каза...

Моята теория е, че Банкя бяха преди Девин с тия водни чудесии.

А какъв ти е точно проблемът с капачките?

Pippilota Mentolka каза...

Да, Банкя са преди Девин, но от гледане на тази на Девин реших, че именно те са открили оригинала.
Драмата с капачките е, че тия дърпащите се ми изглеждат адски малоумни и евтинджоски. И освен, че могат лесно да порязват, се състоят от две части, едната от които - вредна пластмаса ;)