четвъртък, 9 февруари 2012 г.

Globul United vs...



Все по-непонятно ми е обвързването български брандове с футболни отбори. Още по-малко какви са очакваните ползи от това. И докато за българските отбори горе долу може да се върже, то за отбор, като Манчестър Юнайтед съвсем ми се губи нишката. Изглежда Глобул имат някакво национално проучване и се установили, че гяволите са един най-обичаните чужди отбори, чийто фенове пък чакат яка оферта от някой оператор, че да му се вържат. Ама пък колко да са тези фенове на фона на цялата фенска маса. Ако приемем, че феновете на останалите английски отбори са типични фенове, Глобул автоматично започват да създават негативни чувства в тези хора, които потенциално са повече от таргетираните чрез МанЮ. На мен лично ми станаха малко по-несимпатични, но ако бяха си избрали да дадат някой лев на някой национален отбор (без футбол и баскетбол, че Тертер го взеха тия дни) бих се радвал със сигурност.

В крайна сметка това "сътрудничество" помага или потенциално вреди на бранда? Ясно е, че генерира медиен интерес, но все пак...

снимка: Глобул

П.П. Малко фейсбук излагация по темата via Момчил

10 коментара:

_mARV каза...

Казано като истински фен на Челси, който малко го е яд за мача миналата събота..
+ това забраяш че Globul дълги години бяха спонсор на БФС, и на националния отбор.
Също така Globul спонсорира два (да два) отбора в Българското първенство, както и волейболния отбор на ЦСКА, Баскетболния Евроинс Черно Море, и не на последно място инициятивата Homeless World Cup (http://nacionalite.org/) , Към това можем да добавим и три екипа които се занимават с моторни спортове (рали, мотоцикетизъм, и момчетата с ATV-тата които караха на Dakar) т.е. мнението ти че явно не дават на национално ниво са леко без покритие..

Александър Крумов каза...

:) Ами чудесно, к'ъв е тоя МанЮ ни в клин ни в ръкав?

Samoznai Maitaper каза...

Ако не ти е ясно защо мобилен оператор си партнира с футболен отбор, очевидно изобщо не се вълнуваш от футбол или си бил в кротка кома през последните поне десет години.
Може би щеше да е по-добре да прегледаш малко сайта на Юнайтед преди да хейтиш - много оператори из цял свят правят това, което Глобул правят. Не съм им фен, но зная, че Юнайтед имат над 500 милиона регистрирани фенове из цял свят. Повечето от тях със сигурност са абонати на мобилни оператори. Е, десет оператора и 500 милиона фена не могат да грешат.
И друго - Глобул имат връзка с футбола в България от десет години. Но Литекс и ЦСКА взети заедно едва ли имат толкова фенове в България колкото фенове имат Ман Ю (само за България отново говоря).
Накратко - напиши си домашното - блогът си е твой, но постът ти е показва неосведоменост.

Борислав Тодоров каза...

България им отесня на операторите lol

Като виден футболен анти-фен смешката с Хауърд Уеб ми убягна, обаче...

Александър Крумов каза...

Хауърд Уеб е официално най-добрият съдия в Англия, но е и известен, като най-добрия приятел на МанЮ на терена.

Александър Крумов каза...

За накратко бая дълъг коментар написа, вместо да прочетеш поста по-внимателно, до край и без да говориш наизуст какво се случва на пичка си лелина.

ivan каза...

Не разбирам от Фитбол, но все си мисля че ако, тези пари, отделени за реклама в този отбор, бяха разпределени на поне два наши отбора, щеше да е по-добре. И за нашия спорт и за Оператора. Но да не забравяме че скъпия оператор, с големите сметки от българските си потребители, попълва загубите си в другите държави и дава големи заплати на служителите си в Гърция. Та е съвсем нормално да подкрепят чужда икономика!

Александър Крумов каза...

Нали спонсорират ЦСКА и Литекс.

Samoznai Maitaper каза...

Наизуст?
Цупиш се, а.

Ivan каза...

Това за общия брой фенове на ЦСКА и Литекс сравнени с феновете на манчо в БГ някаква официална статистика ли е или си бръкна еди къде си, погледна пръста задълбочено и за да се направиш на умен, или просто щото толкова си можеш, написа ебати хумореската... Саше, принципно и аз се чудех що са го направили Глобул, но както знаеш подходих с нужния бизнес подход /егати глупостта ;)/ и мога да ти кажа, че за около 20 хиляди потребители, които обмислят в следващите 3 месеца да сменят оператора или да станат клиенти на някой от тях за първи път, разхода да ги привлечеш е почти равен, че сигурно дори надхвърля прихода :). Не знам дали разбра сложната ми мисъл :). С други думи, очакваме Мтел да сключат договор с Барса, а виваком евентуалнос с Юве или Милан :)...