вторник, 26 август 2008 г.

Магазинът-двойник

Време е за грандиозно завръщане. Днес ще ви предложа най-добрите супермаркети в категорията "нагъл имитатор", които могат да бъдат срещнати по северното черноморие.

Жертва #1 - Дискаунтърът LIDL



Представям ви моята любимка и доведена сестра на LIDL в Балчик - LIDI+. За съжаление в нея няма и спомен от дискаунт наклонностите на брат й.





Трябва да се отбележи, че по неизвестни причини логата над мгазина бяха различни - на долния ред пишеше LIDI+ Balchik, а на горния - Albena.

Жертва #2 - Третата по-големина британска верига супермаркети - Sainsbury's



Българският й еквивалент може да бъде открит в Златни пясъци. Както е видно от снимката, тук е проявено творчество спрямо S-овете в двата края.



Жертва #3 - Международната дискаунт верига Aldi



Дали чужденците се хващат на абсурдната ситуация "дискаунтър в курорт"? В този случай логото е сравнително далеч от първоизточника, но пък оригиналът е с доста разнообразни превъплъщения в различните държави.





Жертва # 4 - Kaufland



В този случай, имитацията е тотално аматьорска, ама и магазинчето е по-скоро павилион.



Жертва #5 - Penny market - дискаунт веригата на собственика на Billa, REWE Group.



Докато от Penny от известно време, ха да отворят в България, ама все отлагат, нашенският жизнен и креативен ум вече им е намерил заместител в лицето на Рени...Не! Не е певицата.



Жертва #6 - Веригите Migros и Ramstore



Последният експонат, който е точно срещу прелюбимата LIDI+, дори не е сметнал за нужно да промени и една буква от името на първообраза си, освен ако не броите благозвучното market. За сметка на това лого заигравката е пълна, още повече, че Ramstore е част Migros.







***

Интересно дали създателите на тези магазини се заблуждават, че бизнесът им върви, защото имената им имитират имената на големите и познати на чужденците вериги? Според мен, да. За мен истината е, че на чужденците не им пука как се казва името на магазина, в който ще пазаруват през двуседмичната си почивка. Ритейл пейзажът по курортите е бедничък, всички търговци хитруват, а чужденците просто искат да се напият. Посмеят се малко на имитаторите и пазаруват от най-близкия. Освен това курортните цени, които не мен ми се струват безбожни, за чужденците са ниски - демек всеки магазин за тях в България е дискаунтър. И още нещо - за мен имитацията в байганьовската й версия е обречена на маркетингов неуспех... аман от хитряги в тая държава.

5 коментара:

Анонимен каза...

Отлична колекция.

Bruce Wayne каза...

дееба и харцойското мислене, само се чудим кво да откраднем..

Анонимен каза...

Поздравления за събраните снимки!

http://bulpete.wordpress.com

Анонимен каза...

съжалявам, че не мога да приложа снимков материал, но в т.нар. курорт Сл.Бряг съществува едно недоразумение под формата на магазин, брандиран 1:1 с BILLА, но носещ хитроумното име BALLI. Tam геният е заиграл наистина жестоко! :-)

Aleksandar Krumov каза...

За съжаление тази година гастролирах само по северното черноморие и съм пропуснал тази забележителност. Догодина мисля да опитам и да направя втора част на този пост из южното черноморие.