вторник, 21 октомври 2008 г.

"Детско порно"

Странно "животно" е марката Kinder в наши дни, предвид разклоненията, които се пръкнаха. Едно време беше лесно. Kinder Suprise беше мечтата на всяко хлапе на прехода (а предполагам и преди това, тъй като шоколадовото яйце отдавна е минало христовата вързаст). В последните няколко години захарните изделия под марката Kinder се намножиха. Две от разклоненията, обаче, леко ме узадачават - това са Bueno и Pingui



Телевизионната реклама на пингвинестия десерт стартира с края на лятото. Така чудесно се размина с кампаниите на сладоледените марки, срещу които нямаше да има шанс посред лято. Това беше хитър ход. Сега обаче остава друг въпрос - със захлаждането на времето, до каква степен един отговорен родител ще рискува да дава на детето си студени храни? Още повече, че алтернативно консумиране (на стайна температура) не се споменава. Разбира се глупостите за полезните вещества ще са коз за малките облъчени потребителчета при спор с мама и тати. А дали всъщност позиционирането, като една по-безопасна за гърлото алтернатива на сладоледа, нямаше да е по-добро за Pingui. Хубавото е, че с Pingui, Kinder поне показва последователността, която изисква досегашното комуникиране на марката. Нещата се обръщат с главата нагоре, като човек види рекламата на Kinder Bueno,



Как продукт, чието име означава "деца" прескача в света на възрастните без грам изменение в дизайна и цветовете, да не говорим за името? С явни сексуални препратки и лустросана визия спотът може да изглежда вкусно и сладострастно, но дали всъщност не руши вече създадения образ на марката Kinder в съзнанието на потребителя? На това му казвам да не спазиш своя brand promise.

4 коментара:

Анонимен каза...

Ferrero имат ужасно стриктна саморегулация при медия планирането. Надявам се имаш достъп до ТВ план, където можеш да провериш, че те не са таргетирани към деца въобще. Включително и рекламата на най-детските им продукти, таргетира майки, а не самите деца. Това е техния brand promise: http://www.responsible-advertising.org/news/onenews.php?Lib_ID=2104.

А относно първото ти притеснение, то показва пълно не-познаване на продукта, който коментираш. Разликата между хладилник и фризер ти е ясна, но дори и това не ти помага. Pingui, изваден от хладилника, няма температура, по-ниска от тази на кашкавала, например.

Поздравления за старанието!

Unknown каза...

Свързвам Киндер с русо сладко момченце. За това и много се зачудих като видях рекламата на Киндер Буено с учителката по италиански (май италиански беше?) - пак пълна със сексуални намеци.

Aleksandar Krumov каза...

Докато за Pingui не мога да не се съглася, то идеята за саморегулация тотално не я вярвам по много причини. Освен това е нормално да се цели благосклонното отношение на майката, но крайния консуматор са си децата.

Относно Bueno коментарът на Ирина казва достатъчно.

Анонимен каза...

Ако изчистиш правописните грешки, ще изглежда доста по-добре. Успех!