понеделник, 2 февруари 2009 г.

Интернет приключенията на ТехноМ. и ТехноП.

След дълго чакане и трупане на емперични данни открих някаква, макар и миниатюрна, форма на диференциация между ТехноМ. и ТехноП. Освен втората половина на имената, балкан разлика има в отношението на двете вериги към интернет. До редизайна на сайта на Технополис, който стана миналата година двете технота си бяха почти като еднояйчни близнаци. След това Технополис пуснаха нов сайт с участието на киборга Знайко, който незнайКно защо не дава възможност да се разглеждат продуктите, които се предлагат в магазините. За да не се преуморят от полиса пускат само промоциите, което e страшно изнервящо и е в полза само на тези които се интересуват единствено от цената, не толкова от качеството. Накратко сайтът на Технополис е безполезен за хора, които си ценят времето и искат да имат pредварителна представа какво ще намерят в магазина.

За щастие Техномаркет има коренно различен подход към интернет. При тях от край време може да се видят продуктите, които се продават в магазинната мрежа, а сега вече има възможност за покупки онлайн и с 10% отстъпка. Отстъпката е по случай 10 години Техномаркет. Дано не я махнат след като станат на 11 си казах аз и днес отстъпката вече се бе стопила на 5%. Иначе външният вид на сайта на Техномаркет е дори по-лош от този на Технополис. Това не му пречи да е много по-полезен за интернет потребителите. Сайтът на маркета определено подкрепя девизът "Колко много техника". Разбира се има и шмекерии, като например листването на продукти, които реално не могат да бъдат купени, защото или са изчерпани, или вече не се продават, или са останали очукани мостри. Ама това се преживява.

Като стана въпрос за девизи Технополис с тяхното "Лесно е да избереш" ясно отразяват реалността. Винаги е лесно да избереш, когато предлагането е ограничено. ПрИмоцията е майка и баща... на мизерията

Май най-накрая ставаме свидетели на разграничаване между двата техномастодонта? Дано това е само началото.

5 коментара:

voxy каза...

Технополис ще губи все повече ако най-накрая не пуснат всичките си продукти в мрежата, но има нещо с което са напред пред Техномаркет-а и то е че доставката им е до вратата на клиента, а не до входа

Александър Крумов каза...

Не мога да не се съглася с теб. Доставката обаче идва след покупката, тъй че полисът губи в резултата чак до доставката :)

Калоян К. Цветков каза...

Това със сайта на "технополицията" наистина е глупост... сещам се миналата година докато им беше спрян сайта въртяха някакви ТВ реклами с "промоции", но просто от самата реклама много малко неща може да разбереш, и ако си си харесал нещо, какво ще направиш -- ще отизеш до магазина, или ще им отвориш сайта ? Ще го отвориш ... ако го има ;)

Katz каза...

Nemskite Saturn sa sy6tata rabota s promociite -- uspeh da se informira6 ot sajta im otnosno nqkakyw seriozen izbor. MediaMarkt (4iqto kova Tehnomarket bezo4liwo sa odrali) nawremeto imaha onlajn-magazin, w kojto wsi4ko be6e zna4itelno po-ewtino, no go zakriha. Sega sa edin dol drenki ne samo zadkulisno.

Tuk w Germaniq ot tiq magazini pazaruwat samo baba i dqdo -- personalyt e nekompetenten, cenite -- wisoki. Dokolkoto sym sposoben na srawnenie, situaciqta w Bylgariq e sy6tata. Razlikata e, 4e tam nqma dostaty4no konkurentni internet-alternatiwi.

Александър Крумов каза...

Докато не навлязат сериозни играчи, като Амазон (с който трябва да дойдат и евтини логистични услуги и става дълга и широка...), ще сме принудени да пазаруваме от техноманиаци с техния некомпетентен персонал и наприветливо цялостно обслужване.