сряда, 25 февруари 2009 г.

Ниските цени идват... с Carrefour?!?

На откриването на първия хипермаркет на Carrefour изглежда почти му е дошло времето, ако се съди по пресните визии за външна реклама, които Saatchi&Saatchi представи наскоро. Надявам се, че няма да ми се сърдят, че публикувам по-симпатичната от двете, по мое мнение.

Според мен от рекламната агенция са свършили добра работа с двата варианта, които тествах на една бургазлийка вчера и веднага й влязоха под кожата. Простички, изчистени визии. Не са нещо невиждано (то не и нужно в случая), но пък се заиграват с градски символи познати на всеки бургазлия. Това прави образът на Carrefour някак по-близък до хората.

Както винаги има и един по-спорен момент. Но той не е свързан с рекламната агенция, a с рекламодателя - Carrefour залагат на ниските цени, като основен акцент в първото си обръщение към потребителя. Не на огромния асортимент, който произлиза от огромния им размер. Цената е не мода в тон с кризата, а и при предполагаемия асортимент все ще има по някой евтин артикул от определена категория. Така на практика един хипермаркет, какъвто е магазинът с име Carrefour, се представя с основната характеристика на един друг формат в търговията на дребно - този на дискаунтъра. Френската верига леко противоречи на собственото си разделение на форматите. Много е важно да се спомене обаче, че в Бургас не присъства нито една дискаунт верига в лицето на "Кауфланд" или "Т Маркет". Carrefour опитва да заеме позицията на веригата с ниските цени в съзнанието на бургазлии. Това място си е свободно, тъй като дискаунтърите пренебрегват морския град, по причини, които само те си знаят. Интересно колко още ще се бавят "Кауфланд" и "Т Маркет" и дали времето, което ще оставят на Carrefour, ще е достатъчно за французите да заемат мястото, което отговаря на тотално различен тип магазини. Бургазлиите да ме държат в течение, моля!

12 коментара:

Iliyan каза...

Кауфланд отваря врати успоредно във времето с Carrefour,и двата магазина са почти на 100% заредени със стока.

Александър Крумов каза...

Ей това е бърза реакция от Бургас. Благодаря, Илияне. Ами браво на "Кауфланд" тогава. Определено може да се размътят сметките на Cаrrefour с цените.

rosko каза...

Carrefour е найстина най-евтиния магазин тук кадето съм в Белгия. Редовно всяка събота ходим да зареждаме за седмицата и определено е по евтино от другите магазини. Е не всичко е идеално-не бих примерно препоръчал точно от тук на промоция да се взимат да речем лаптопи -не че са лоши но това не е точния магазин за техника :-).

Апостол Апостолов каза...

Май не е толкова успешна тази реклама... Що ще "Альоша" в Бургас???

Александър Крумов каза...

Альоша си седи на площад "Тройката" и е монумент познат на всеки бургазлия.

пламен каза...

Бъркаш за "собственото си разделение на форматите", хич не противоречи >>

http://fr.wilogo.com/blog/2009/carrefour-change-tout/

Александър Крумов каза...

Това с логата не го схванах. На собствения им сайт в графата хипермаркет е опоманат Carrefour. Дискаунт подразделенията са с напълно други имена, респективно лога и всички атрибути.

пламен каза...

Процес

Има информация и на техния сайт:

"Single-brand strategy moves forward
In Spain, all the supermarkets have switched to the Carrefour Express banner, and in Brazil to Carrefour Bairro. Customers have come to know and enjoy the Carrefour brand in a format other than the hypermarket. To prove the point, sales have risen by 30% in Spain based on comparable floor area. In Poland, Belgium, Turkey and Argentina, the Carrefour brand has gradually replaced local retailers, including Globi, GB, Gima and Norte. In France, the Group launched the first brand convergence tests in October. Six Champion supermarkets in Brittany switched to the Carrefour Market name, combining Champion's convenience with Carrefour's strength."

Нормално е това да отнема време и да се прави много внимателно на традиционните пазари, а на новите, какъвто е България, да се навлиза направо с най-силния бранд за всички видове магазини.

Александър Крумов каза...

Интересно! Приемам, че имаш право за форматите, но продължавам да си мисля, че цените няма да са им най-силната страна.

Елена каза...

Интересна реклама, първата "снимка" определено ми харесва повече.

geronimo каза...

Е нормално е да ти хареса повече!

anjela каза...

апостолов ти паметника на альоша в пловдив поне видял ли си го?двата паметника нямат никаква прилика.