сряда, 16 декември 2009 г.

За половин промил

Наскоро "Алкохолът е лош шофьор" се събуди и "Каменица" подсказа, че беалкохолната им бира няма да изчезне безславно, както стана с разни техни други продуктови разширениица. Тази година кампанията на "Каменица 0%" си има две нови визии, които може да сте засекли из градския пейзаж. Цялата работа е там, че визиите са хубави, особено тази със скоростния лост и съответно заслужават споменаване. Посланието е ясно и красноречиво предадено, така че който пие и кара да си опича акъла или просто да си купи "Каменица 0%", както му се иска на производителя. btw ако още не сте я опитали, бирата има типичния кастриран сладникав вкус на безалкохолните бири, но пък си е единствената нашенско производство. Наздраве!



4 коментара:

Liska каза...

посланието може и да е страхотно, но ми трябват повече от 2 секунди, за да го разчета, па да му вникна, па да преглътна и бира, и замисъл, и каквото там.

за мен това са просто някакви картинки. "кастриран сладникав вкус". никакъв.

Александър Крумов каза...

Ами копито не е първосигнално, ама пък може би нямаше да е толкова добро, ако беше просто :)

Liska каза...

то копито, колкото и да е гениално, най-много да го оценим ние двамата. защо? защото сме си кротко пред компютрите, тоест, летим с 0 км/ч, значи, имаме достатъчно време да прочетем и запетайките.

обаче!

към нас ли е насочена тази реклама? към нас, профучаващите с въртящия се стол между принтера и клавиатурата? или към тези, които евентуално ще имат време само да зърнат картинката, копито евентуално на трезво и на десетия път, па дали ще се трогнат, навярно, но надали.

без да разбирам от българска реклама, първосигнално ми изникват въпросите:
1. къде се разпознава марката?
2. към кого е насочена рекламата и великото й копи?
3. това реклама на бира ли е? кой ще ме убеди, че не е реклама на червения кръст (втората) или на автомивки някакви-си там (първата)

да не наблягам и на типографията, защото това, че "Няма връщане назад" е изписано НЕ с главни букви, дава сигнал за недостатъчна сериозност на посланието му, мрънкащо е. нещо като "Муцка, можеш да си караш криво-ляво, ма гледай да си слагаш червилцето с една ръка". НЯМА ВРЪЩАНЕ НАЗАД! рекни му го, да го стреснеш, не му се путляви така.

да ме прощават измислячите на тази реклама, но не са прави :)

Александър Крумов каза...

Eeee, скри ми топката просто! Отдавна не съм имал такъв коментар. Моля те да коментираш често и по повече. Това го казвам съвсем сериозно.

Та по точките:
1. Мии, колкото и да ми се кажа, че не си прав, трябва да се съглася. Аз си го обяснявам с това, че се промотира всъщност кампанията за отговорно шофиране и не толкова бирата, което си е пропуска сякаш. Недостатъчното може да се дължи и на това, че реално другите безалкохолни бири освен Каменица 0% се броя на пръстите на едната ръка, а и дистрибуцията им май е слабичка.
2. то ясно към кой е насочена, но дали има смисъл и това не е ли просто поредният опит за проявяване на престорена загриженост. Който пие и кара няма да спре да го прави заради една кампания. Ще спре (или поне ще го прави по-рядко) ако има здрав контрол.
3. рекламата е кампанията, въпреки че би трябвало да е и на бирата в същото време. Много е замаскирана последната :)

А това за типографията 100% добра забележка.
btw концепциите на двете реклами все пак ме кефят, виж изпълнението можеше и да е по-добро.
btw2 рекламите ги забелязах ходейки по тротоара, ама... то аз май не съм добър пример :)

П.П. Последно мъж ли си или си жена, щото тотално се обърках от представянето на блога ти? :)