вторник, 12 юли 2011 г.

Ближи си сладоледа 2011 remix

Откакто Нестле купи Делта съвсем загубих интерес към продукцията на марката. За сметка на това пък простотията в рекламите им ги прави подходящ гост на този, иначе толкова симпатичен, но очевидно западащ блог. Преди да се изкажа крайно субективно и пристрастно да отбележа, че това което ме дразни на Nestle е, че комуникацията им винаги седи изкуствено и престорено емоционално. Ей затова не ги харесвам и ще им мрънкам за това, докато не се поправят (разбирай никога).

Кратката разходка из различните сладоледени брандове захлупени под кепето на Nestle Ice Cream подсказва, че когато търговската ти сила мачка всичко по пътя си, рекламите могат да са на принципа "да сме в ефир, за*** художествената/идейната стойност на клиповете. Сега някой може да ме засече и да каже, ама Аloma и Nirvana, пък и Boss дори, имат добри клипове. Добре ги е докарала продуцентската къща. Пълни са с клишета, взаимствани мотиви (доколкото тези реклами въобще са правени за България), които на нашия заспал пазар вероятно работят. Да не споменаваме изчанчените вкусове в стил "банан и кокос". Но ако приемем, че клиповете на споменатите марки са изтънчената страна на люлинския криейтив, то Magnum и Familia са уникални 100% made in BG дразнещо натрапчиви брандове със съответстващи идейност и самобитен рекламен репертоар.



Клипът има своите достойнства, но те определено не са в кастинга и други чисто снимачни специфики, които до голяма степен се влияят от маркетинг отдела. 5th Degree са справили чудесно с 3D анимацията, което ще намали малко кошмарите ви от близкия кадър на бабето-зомби, която за краткост ще наричаме Зомбето ;). Предполагам, че семейството целенасочено е трябвало да изглежда зле, все пак сладоледът не тежал на бюджета, а те са го закъсали яко - живеят при Зомбето.

В зимния сладоледен клип Зомбето нещо го е хванала липсата, ама останалата група е на/по лице, а анимацията е заела още по-голяма част от клипа, за да придаде по-човешки облик на видеото. Идеята за зимен сладолед е меко казано налудничава, но поне не е имало опасност на петимата купувачи да им се развали сладоледът на път за вкъщи.



Освен фамилните истории Нестле наблегнаха и на бг хип-хоп йооо чалга легендата Уст(н)ата. Там комуникацията беше свалена на доста по-примитивно орално ниво. Двата впродукта лансирани през последните две лета, като цяло имат крайно неестествено химичен вкус, но пък са интересни за тези, които не са пипали жив лайм през живота си, камо ли да са пили оригинален коктейл. Тук клипове няма да прилагам, че блогът трябва да стане забранен за лица под 18, от тези които са си разместили Planeta, City TV и The Voice плътно един до друг в Булсаткома.

Междувременно Дарко са на доизживяване (за мое огромно съжаление) и все по-често чувам слухове, че се продават, а разните там Изида и други подобни кретат едвам едвам в традиционна търговия. Появиха се и нови гърци с отКРИ-КРИващо тъпa реклама, но...супер яки сладоледи. Надявам се в чест на клипа да пуснат и вкус (с)очна ябълка.



Bonus

2 коментара:

Ivan каза...

Пич, под тоя пост мога да се подпиша с две ръце. Не съм пробвал Кри-Кри само заради откровено неуместната адаптация, която явно на гръцкия пазар си е уместна... За Дарко мога да кажа само добри думи в началото, но напоследък това "от млякото е" или к'вото там беше е чиста лъжа, като се има предвид колко растителни мазнини бухат и те. За Нестле айс криим е ясно, че освен на търговска сила, разчитат и на честота на излъчване, защото примерно детето е научило тъпата песен на Устата на изуст, а като гледам и не само моето /не че са таргет на Куба либре де.../. Като имаш такъв медиен бюджет и портрет на Фидел Кастро да въртиш с приличен таг лайн накрая, най вероятно пак ще продаваш :)

Александър Крумов каза...

:) Благодаря за подписа. Опитай кри-крито, много добри, цената нормална, а кутиите изглеждат по-дълбоки от останалите :)