четвъртък, 14 юли 2011 г.

Дано можеш

Обичам, кoгато следовник на лоКала каже "Напиши нещо за тая реклама". Дългът зове, а днес Никола Арнаудов - копирайтър най-вероятно в DM&B и нищо чудно копирайтър на засегнатите в този пост реклами, предложи да си поговорим за новите на Мтел. Няма проблем. Ей ги на!





По съкратената процедура:
+ Музиката, мамка му. Да ти се скъса сърцето просто с таз Флорънс
+ Всички продукти на марката са вкарани в контекста на ежедневието
+ Споменах ли музиката. Очевидно в Мтел си четат проучванията кои реклами се харесват на хората, а музиката един от топ критериите.
+ Кадърът с плачещото момиченце от втория клип.
+ Клиповете миришат яко на Мтел почти до последната секунда

Обръщаме монетата:
- Музиката е приятна, но ефектът може да е отслабен от това, че текстът е неразбираем за твърде много Мтел клиенти. В смисъл не пречи, ама и не помага толкова, защото ако рабираш и какво се пее съвсем ще се разплачеш.
- Бегачът не разбирам за коя услуга отговаря (сигурно е нещо със слушалките).
- Първата ситуация и в двата клипа заема твърде голяма част от клипа. Поставя им се излишен акцент или не ми се струват подходящите ситуации.
- Ако не са сцените с майката и бабата, рекламите могат да минат и за Loop
- Някои ситуации стоят малко неестествено, като цяло. Трябва да се замислиш, за да ги свържеш с продукта на първо гледане.
- "Това е твоят глас" умря. Ясно, че Мтел отдавна не е само глас, ама така изведнъж някак загина. Тъжно ми е :(
- "Ти можеш" на първо четене е слаб таглайн или може клипът не го обяснява достатъчно добре. Определено английското "Make it happen" е доста по-красноречиво.
- Какъв, за бога, е тоя шрифт на финала? Вкарва "Ти можеш" от раз в плакат за предизборна кампания.

Присъдата на нелигитимния съд: Добре, но определено не достатъчно за нивото, което Мтел сами си заложиха с годините. Сякаш DM&B губят фокус от едновременното промотиране на всички продуктови линии на Мтел. Резултатите май бяха по-добри, като не се занимаваха с Loop и Prima, щото сега и последните изпаднаха в лека абстиненция. Няма я провокацията и леката дивашка нотка, която вкарваха DDB.

6 коментара:

Борис Луканов каза...

Като нямаме идеи за криейтив, най-лесното е да поиграем на сантименталната струна...да, ама Keep walking вече го има отдавна и не е толкова сълзливо сладникаво! Cheers! Мога, ама това не е моя глас!

никола каза...

2 уточнения:
екс-кадър на ДМ&Б:)
@борис: сантиментално, но обяснява защо баш ти можеш, което си е и основната задача... не може да не сме епични като закопаваме клейм на 10 години:П

denica каза...

Според мен кадърът с българските футболисти е абсолютен fail.По-ярък пример за "неможене" нe мога да се сетя.Музиката е яка,да,аз поне си я спомням във версията от 90-те http://www.youtube.com/watch?v=wMNVrW2kNF0

nname каза...

рекламите са тъпички, излагация

mi3 каза...

Според мен насилват нещата. М-тел ги могат тия кампании, но в даден момент започва (ще започне) да изглежда изкуствено, без чувство. Някак си личи, когато доминира идеята и когато доминира поръчката - "трябва ни клип, който да е вълнуващ и вдъхновяващ" - а когато идеите ги няма, почват клишетата. Пък и то не е само М-тел на клона и цялата работа не е от вчера, така че проблемът може да е по-глобален.

Ivan каза...

Като ги гледам тия двете рекламки и се чудя Мтел български оператор ли е или американски... Липсва релативност към средата на 100%. Къде аджеба има хипи бусове, освен в американските филми, къде млади хора лежат по тревата с нетбуци или таблети, а не с бутилки двулитрова ариана, кога Мартин Петров ще начертае схемата на игра на нац. отбор на таблет, а не запазените места в най-популярната чалготека, дали соцлелката/бабата въобще я е еня за първата и любов, а не как ще върже двата края до следващата пенсия /освен ако не е реститутка, ама колко са като нея/, къде ги има вайръл феновете, които ще организират заснемане на суперхиро вайръл клип и т.н. Тези видеа са пълна боза, по-лошото е че Мтел явно си ги харесват. Преди две-три години имаха много по-силна епична тв реклама, която показваше реални проблеми на хората и как Мтел им помага да си ги решат. Тези positive stuffs които ни пробутват сега, в БГ могат да са реалност и съответно да се познаем в някои от героите след 10-15 години минимум. А дотогава Мтел абонатите /сред които слава богу вече не съм/ ще се чудят защо получават по три фактури за един месец.