събота, 17 септември 2011 г.

Кубични неравенства

Кубети май пак се препозиционират. Възрастовата граница пада с всяка изминала кампания. Почнахме с бири и мезета, и прости пишлемета, после се забеляза преосмисляне на ценностите и стабилен редизайн на опаковките, комбинирано с известно подмладяване на аудиторията. Tака идваме до най-новото отроче на "италианците" от Шумен/бул. България.



Нестандартно е, някак кубично. Хлапетата изглеждат съвсем невръстни, атмосферата е около 5-ти клас. За съжаление не съм таргет и не мога да кажа кефи ме/не ме кефи. Въпреки подмладяването духът на марката се запазва, подходът малко напомня на Фанта, но това не е драма.

Главите с чекмеджета са малко мъглява метафора. Като изключим кубчо с мухата, другите екстри в главите може би няма да станат достатъчно ясни от първо гледане, ако не и на следващи. Преформатирането на човешките глави не е твърде изненадващо предвид името на бранда и вълната от изчанчени анимации, която ме отказа от Cartoon Network. Визията иначе е пипната (предполагам студиото отново е 5th Degree).

В крайна сметка рекламата е нетипична и чалната, като самия таргет, което е добре. Дано този вече да е верният. Дали е добра, ще покажат екселските таблици...

П.П. Имиджът на българкото образование отново е под обстрел, ако въобще има такова животно.

6 коментара:

unIDfied каза...

ех, господин Крумов, при всичкото ми уважение и интерес към блога и коментарите ви, понякога малко рисърч му е майката. Дори за предположения кой-какво-кога и защо. И това продължава да е така от времената на първите ви коментари върху My Motto (които, макар забавни, имаха големи разминавания в някои плоскости на реалността).

Александър Крумов каза...

Аз си имам моя плоскост на реалността и не мърдам от нея, но съм отворен към конкретни коментари, които да доразвият/отрекат/потвърдят написаното.

Галин каза...

Моите хлапета (момичета съответно на 10 и 13) изгледаха рекламата и достигнаха до извода, че като ядеш кубети и главата ти става куха като чекмедже... :) Не им знам таргета, но моите деца вече няма да го ядът това, а ако не искам да ми се подиграват на мен няма да ме видят да го ям.

Александър Крумов каза...

Ха, това е гледна точка, за която не бях помислил :)

dians каза...

Галин, не 10, а 100 точки! :) Изглежда рекламистите забравят колко трудно се работи за подрастващи - трябва да си хитроумен, но не в своето поколение, а в следващото. Щото тези същества вече мислят, интерпретират и боравят с някои видове информация по-добре от възрастните. И да тестваш сериозно.

Галин каза...

То принципно е елементарно от психологическа гледна точка, децата боравят само с това, което виждат без да асоциират и интерпретират. Има елементарен тест, който доказва това... малките деца, като сложат ръка пред очите си и не виждат, смятат, че и тях не ги виждат! По Буквални са от нас. Възрастните виждаме асоциации за мисли в рекламата, докато децата буквално възприемат, че в конкретна глава(чекмедже) има една или няколко мисли, и като изпаднат и главите им остават празни. :) (Някъде в рекламата да се обяснява от къде идват нови мисли?)... Ако анимацията беше направена в обратен алгоритъм, ядейки кубети, да им се пълнят чекмеджетата, щеше да е положителна за деца... сега е грешна според мен, освен ако таргета не е всъщност пораснали деца, които искат да си изпразнят главите от ежедневните проблеми и грижи. Бих се тъпкал всеки ден, ако имат тоя ефект :) :) :).