Чудех се как да започна 2009-а година и реших, че ще е добре да започне с позитивен пост, който разказва за поучителен казус. Някои ще кажат "Абсурд! Тоя пише само гадни критични глупости." Аз пък ще отговоря с "Ъпсурт". Неверотно добрата комбинация от находчивост, БГ рап и ... още нещо.
"Ъпсурт" започнаха да "произвеждат" и енергийни напитки освен хитове. След като кофеина в блудкавото "3 в 1" вече не е стока, има и други източници на корпоративни облаги. Това установих в последните дни на 2008-ма година. Всъщност дали наименованието на енергийната напитка произлиза от името на групата и продуктът е целенасочено създаден, за да се свързва недвусмислено с изпълнителите не е от особено значение. Скоро това ще е просто енергийната напитка на "Ъпсурт", а и вече по разни форуми народа се чуди защо имената на двата продукта на съвпадат, а напитката се пише с "d" - Upsurd.
Факт е, че за разлика от много други музикални изпълнители, нахаканите софиянци не изневеряват на стила си през годините, градят силна марка и я използват успешно в комбинация с масова бързооборотна стока. Макар и в песните си да са споменавали, че не се кефят на музикалното пиратство "Ъпсурт" не седят да се вайкат как са ограбени, а намират други директни и индиректни начини за доене на редовия гражданин. Без значение дали се справят сами или все пак имат маркетинг спец до рамото си (по-вероятното според мен) "Ъпсурт" започват силно промотирането на енерджито - клипът на парчето "Допинг тест" си е 4-минутна реклама, продуктовият сайт е с арна визия, а и vbox7.com добавя към евтините инструменти за популяризация. Според мен Upsurd има и късмета да е насочен към една група от потребители, които са част от информационното общество, което споделя всичко и така маркетингът от уста на уста (още един доста сравнително евтин похват) добавя към инерцията на наскоро лансирания продукт. То и аз реално в момента правя безплатна реклама, ама няма как да оставя тези стожери на българската поп/субкултура да останат непохвалени за техния бизнес ентусиазъм. Желая успех през 2009 г. на "Ъпсурт", а и на всички вас, които четете тези последни редове.
2 коментара:
И аз ти желая успех през Новата година!
А колкото до Ъпсурт - разбира се, имат до себе си верен съветник по маркетинговите въпроси, при това човек кадърен и с акъл и това личи в цялостната им стратегия. Е, малко са се комерсиализирали в сравнение с първите си години, ама това е положението - без комерс няма кинти... Колкото до напитката - много готина идея, браво на тях!
Благодаря, Линда! А на комерса аз не се дразня, може би защото започнаха да ми харесват повече след албума "3в1".
Публикуване на коментар