Ако сте изпуснали Spirit of Burgas миналата година, може да поправите тази грешка през 2009 г. Организаторите са решили да се проявяват, като потребителски ориентирани и са дали възможност на всеки посетител да напише кой му се иска да му пее на уше, докато пие бира и мята джапанки и пясък.
От една страна "Браво!", от друга - "Що не го премислихте по-добре?". Оставянето на празно поле за попълване е равно на самоубийство при обработката на данните и се получават грозни списъци, които показват колко някои фенове са неграмотни и колко други са прости. Накратко доста притеснителна извадка.
Организаторите на спирита не са спрели до тук. Освен да питат посетителите на сайта за желаните изпълнители, те питат и кои да бъдат спонсорите на събитието. Въпросът е слабо завоалираното: "Кои фирми и брандове искате да се включат (с пари, бел.авт.) във SPIRIT of Burgas 2009?". Въпреки че съм фен на тъпите анкетни въпроси, се чудя каква е далаверата от упражнението. Или далавера няма, а този който трябва да продаде събитието го мързи и се надява, че резултатите от 500-те гласа ще му помогнат да си изкара бюджета. Аз гласувах за Durex. Дано помогна!
***
снимка: Димитър Цанков
7 коментара:
Данните са вече един малък кошмар. А и не видях никаква търсачка - ако искаш да гласуваш за група трябва да ровиш като идиот. Дали накрая ше консолидират гласове за групи с дублицирани имена, заради разлика от един препинателен знак :)
Не е като да не изглежда, като на бързо скалъпено допитване до потребителите. Накрая все пак ще дойде на този с най-много гласове, а този който е свободен за датата на фестивала :)
Конкретно за избора на спонсор:
1) неграмотни, правописни грешки от недоглеждане и други подобни обикновено в изследванията, които съм гледал са около 1% - т.е. не са чак толкова много
2) всички верни вариации на даден бранд (durex, Durex, DUREX, дюрекс, дюреx, и т.н.) каткто и бройката на неграмотните би могла да бъде интересна информация за самата марка. Получаваш отговор на въпроса (при това е неподпомогната познаваемост) Аз ти комуникирам моята марка, ти какво си чул?
3) Освен това, получаваш отговор на въпроса, къде стоя спрямо "конкурентите" си? Те са "конкуренти" (Туборг например), защото и Туборг и Дюрекс се борят за вниманието и времето на една и съща целева група. Събитие като Spirit of Burgas е доста добре демографски (минимум) таргетирано. В един момент пичовете от Дюрекс разбират (ако искат), че за определена група със свой начин на живот сред млади Дюрекс и Туборг са част от тяхното ежедневие. И на тяхно място бих си задал въпроса, абе дали не продаваме по-добре на тези младежи, когато те вече са потребявали Туборг? И в момента, в който получат отговор да, става забавно :)
Та така, отворен въпрос за спонсори е интересно занимание, въпросът е дали Spirit of Burgas си познават публиката.
Гласувах за диджей, но това със спонсорите нещо не го откривам.
@ Владо
Задълбал си няколко идеи повече, отколкото от промоутърите. Подхождаш доста теоритично, според мен, демек прав си до голяма степен, ама изглежда малко вероятно някой да гледа така на мижавите 500 гласа за спонсор, половината от които са за една и съща фирма.
@ Katz
Загледай се в текста над най-долното поле за попълване на началната страница.
Сашо, напълно съм съгласен с теб!
Абсолютно си прав за спонсорите, но все пак трябва да им се признае на организаторите, че ПОНЕ се интересуват от това какво искат феновете. Мисля, че си пролича разликата в миналогодишните групи и това, което искат феновете тази година. Разглеждайки предложените групи, виждам, че гласуват най-вече младите. Много от групите миналата година / примерно Cradle of Filth, които на мен са ми страшно безинтересни като музика и стил/ са от доста години на сцената, да не говорим, че не виждам какво ще прави подобна група на фестивал на МТВ... Обичам рока във всичките му форми, но това е прекалено... Хм... екстремно. =D Подобна група би се вписвала много по-добре във фестивала в Каварна да речем.
Лично аз се надявам фестивалът да се насочи именно към младите хора, слушащи модерна музика / но тук нямам предвид само хаус, има достатъчно актуални рок групи, които не е нужно да са на сцената от 15-20 години/. Нали уж първоначалната идея беше за beach party с музика, която е модерна и главно се пуска по МТВ. Е, извинете ме, но аз не съм видяла Cradle of Filth да ги излъчват по което и да е от MTV-тата. Не, че стоя и следя както се дава, но не са особено въртени. Нови и актуални в цяла Западна Европа групи като 30 Seconds To Mars, които са просто култ в Италия и Англия, Linkin Park, чиято музика доста спадна като ниво, а и едва ли ще ги доведат в близките 20 години (поне докато момчетата не навършат 50), но все пак биха събрали хиляди хора и то не само от България, Nickelback, които присъстват на почти всички западноевропейски фестивали и са страшно популярни дори сред поп/рнб/рап феновете, 3 Doors Down и т.н. и т.н.
Ами това е от мен. :) Евала на общината, че прави нещо подобно, а какво ще излезе - ще видим август месец. :)
Публикуване на коментар