петък, 13 февруари 2009 г.

На баба сладкишчето!



Новата реклама на верига сладкарници "Неделя" най-накрая показва добра визия, яснота и диференциацията, която убягваше на предните реклами на компанията (които могат да се видят тук). Простото послание "Торти "Неделя" - щедри на вкус!", в съчетание със сладките кадри не са особено иновативна комбинация. Играта на сигурно, обаче, е добра тактика в днешните времена и е определено по-добър ход от пазенето на рекламно мълчание. Освен, че напомва имиджа, подобна реклама напомня защо "Неделя" е единствената засега верига сладкарници с толкова голям брой обекти и висока популярност. Тортите и отличителните белези на търговските обекти отреждат на "Неделя" едно добро позициониране, според мен в един висок среден клас, с висока рапознаваемост на марката и верни клиенти. Жалко, че са без реални конкуренти.

6 коментара:

ламя каза...

може би не защото е въпрос на реклама, ами защото тортите на Неделя са супер.

Александър Крумов каза...

Ами и тортите на сладкарница "Романс" в Симеоново са супер, ама трябва да идеш до там. Тортите са само част от факторите за успеха, съществена разбира се.

Васи каза...

Един преобладаващо емоционален коментар: гледам рекламата и наистина ми се дояжда сладко. Само че е много по-вероятно да изтичам до супера да си взема едно блокче шоколад, отколкото да изтичам до "Неделя" да си взема парче торта. Криза е... ;)
Сега сериозно - рекламата наистина е приятно направена и е добър ход в комуникацията. Факт е, че тя надгражда върху качеството на продукта - в крайна сметка, при всяка реклама е така. Но пък качеството е нищо без разпознаваемост.

Александър Крумов каза...

Ами според мен разпознаваемост не може да няма, тъй като "Неделя" е единствената национална марка при кафе-сладкарниците в България.

kate каза...

Саше, за рекламата не споря - лаконична, съчетаваща приятна визия и мъркащ, съблазнителен глас... Наистина да ти се прияде, особено ако си падаш по калорични бомби.
Може и наистина да е вкусно, но само си представете на какво се радваме и какво даваме като награда за послушание на децата си - сигурно на всеки се е случвало семейно посещение в "Неделя"... или кварталната сладкарница.
Като се замислите обаче - толкова масло, огромно количество захар, карамел, че отгоре на всичко и шоколад! Бр-р-р-р! Тръпки ме побиват.
Ако най-успешната, най-посещаваната, най-популярната верига сладкарници не може да предложи един съвременен, вкусен, красив и здравословен десерт, това говори, че вероятно подобно нещо просто не се търси.
Най-после ще ги стигнем американците! Поне по телесно тегло, ако не по друго.

Александър Крумов каза...

Ааа, Кате, не така :) Ако не остане захар и в сладкарниците, ще се стигне до ритуални самоубийства :)