понеделник, 4 януари 2010 г.

Хармонични край и начало

За много години! Време е да заема мястото си зад клавиатурата за редовния месечен обзор, който освен това ще е и годишен. Но преди това ще ви разкажа една история за обикновени хора, които си имат свое хотелче в Търново и показват, че маркетингът не е великата философия, защото се държат с клиентите както трябва да се държи всяка фирма - приятелски и с грижа. Къщата за гости "Хармония" се намира в центъра на Търново на върха над Самодовската чаршия, а гледката е страхотна. Вярно изкачването и с кола на моменти е трудно, но леля Бойка слиза лично до долу, за да преведе гостите си, постоянно се интересуваше от нашето добруване, почерпи ни банички на Нова година, а вечерта се обади да ни напомни да не изпуснем светлинното шоу на Царевец. Стаите бяха чисти, светли и добре оборудвани и макар да съм пушач ми хареса, че в хотелчето пушенето беше забранено. Бойка и мъжът й Илия бяха открили най-добрия начин да оставиш клиентите си доволни - срещу 50 лв на нощ за двойна стая те обгръщат с мило отношение (все едно си им на гости) и ти дават приятно място за спане и къпане. Сутрешното кафе беше 60 стотинки плюс сладка. Въобще в Хармония новата година наистина беше честита.

След прочувствената овертюра ето и лауреатите на декември 2009, както и тези за всичките 12 месеца.

Декември 2009. Победителите са:

1. Новото лого на Svejo - учудващо за мен този пост стана ултра свеж, а разбуни оживена дискусия както тук, така и в самото svejo.

2. Поредна класика via Mtel - за чантичките и хората показа за пореден път, че простият и оригинален копирайт е хубава комбинация.

3. Тройката оформя моята версия на рекламата на Tribestan. Стана забавна, а и много хора я харесаха, което ме кара да обмислям писането на и на други подобни постове.

Годишни награди на читателите на "Маркетинг лоКал" 2009:

1. Моите размисли преди отварянето на първия Carrefour в България - френската верига изпълни своите обещания за ниски цени и до известна степен опроверга написаното тук.

2. Идеята за курсове по еротика - в крайна сметка се оказа, че плакатът е плод на нелоялна конкуренция сред окултистите опериращи на българска територия и курсовете не съществуват.

3. Кръвосмешението наречено Vivacom - комуникационният мастодонт БТК се сноши с детето си Vivatel, а най-голямата жертва на отрочето беше 2be. Лека му пръст на рибока - винаги ще го носим в душите си!

***

илюстрация: Илкер

Няма коментари: