петък, 15 януари 2010 г.

Изкуството да затлъстяваш*



Преди близо две години писах за шоколадите на Nestle и дори и днес все още не мога да си обясня за какво си дават толкова зор да се бият с, поне за мен, безсмъртното трио на Kraft - Фин млечен, Своге, Milka. Като добавиш и Lindt кръгът се затваря доста добре. Струва ми се остава една имиджова/ценова пролука между Lindt и Milka, която Boss си въобрази, че има нужда/смисъл да попълни. И така за шоколади Boss беше завъртяна една нелоша, на моменти супер пипната drum'n'bass реклама:



Рекламата беше и все още е ОК и приемаме, че шоколадите са събудили не само интереса на главната героиня на клипа. Представете си, че един почитател на шоколада бива съблазнен и си купува шоколад Boss. Отваря опаковката и се сблъсква с "шок" номер 1. Шоколадът вместо на квадратчета е разделен на дълги правоъгълници, което не би трябвало да е изненада, предвид това че се вижда на опаковката, но все пак. При болшинството шоколади отделните блокчета са във форма достастатъчно малка да лапнеш едно парче наведнъж. От Nestle в стремежа си да са различни съвсем не са се съобразили с това неписано, но доста логично правило. След свикването със странната форма идва първото отхапване и... разочарованието. И най-слабата разновидност на Milka е по-добра. На опаковката пише шоколад, а получаваш пълнеж с посредствен вкус, от който в голяма степен не може да се усети вкуса на тънкия външен слой млечен шоколад. И това е луксозната серия шоколади, с която Nestle атакува пазара и мисли да размества пазарните дялове!?! Сигурно в Kraft са си умряли от смях, като са опитали първия шоколад на "новия" си конкурент преди повече от две години... и още се смеят. Преди няколко месеца Boss даже претърпя леко обновяване на гамата, но вкусът и форматът на шоколадът си останаха все така сбъркани.

Така че изводът е доста жесток. При бързооборотните стоки и най-добрата реклама не може да скрие от потребителя посредствения продукт.

* Закачка със слогана на шоколади Boss "Изкуството да съблазняваш"

8 коментара:

Прасунсен каза...

Нестле като цяло не ги разбират шоколадите, чак се чудя кой ги купува.

Александър Крумов каза...

и аз се чудя :)

поли каза...

в интерес на истината дори евтината серия на мура шоколади са по сполучливи от това недоразумение. пълнежа на бос прави асоциация с евтините какаови турски десерти

Александър Крумов каза...

Ама как бе? Това е луксозна серия!?! :) Небцето ти се е объркало

Лоша котка каза...

Че не стават шоколадите на Нестле, това го знае всяко хлапе. Но че Нестле имат едни от най-добрите реклами - май също не подлежи на спор. Аз ги гледам с удоволствие - нищо, че после ще си купя друго:)

trendaffil каза...

Да не говорим, че брандът ми е много антишоколаден:) За мен BOSS са сладоледи и това пренасяне на бранда върху шоколадите сега не ме кефи. Рекламата не бих нарекла лоша, но не бих я и запомнила с абсолютно нищо. Като включа и факта, че не съм фен на Нестле, тотално ме губят.

Александър Крумов каза...

За антишоколадовия елемент напълно те подкрепям. Мисля си, че връзката върви само в другата посока от шоколад към сладолед :)

Василена Вълчанова каза...

На мен също ми е странна и непривична асоциацията между "BOSS" и "шоколад", макар че продуктът вече би трябвало да е изградил достатъчно познаваемост и да е променил нагласите ми. Пробвала съм малко разновидности,основно от новите вкусове, но не ми допадат много - този с черешата конкретно го помня като weird. Добрите реклами, за жалост, не компенсират.
Но защо пък да зачеркваме всички шоколади на Nestle? Серията едноименни шоколади Nestle е доста добра, поне за мен, а и се позиционира горе-долу в същия ценови сегмент като BOSS.
Аз лично бих разписала темата за възраждането на легендарните шоколади "Кума Лиса" и доколко сполучливо е то ;)