петък, 8 януари 2010 г.

Застрашителна перфектност

Осъзнах, че повратният момент в навлизането в България на т.нар. private labels е когато дори и бензиностанции "Петрол" си пуснаха собствена марка. Вафлата Perfekt e производство на захарния стожер "Престиж 96" (в смисъл, че е вафла като всяка друга) и според минитагът на опаковката, последната е безплатна, каквото и да значи това. Появата на подобни марки не е добра новина за "класическите" търговски марки. Още повече на фрагментирани пазари, като този на вафлите.

4 коментара:

Владо каза...

абе Сашо, наля ми главата с въпроси в този пост. :) Първо простичкото - как така безплатно?! излизаш от бензиностанцията и до вратата те чака купа с вафли перфект, вместо бонбони или кутиики кибритени клечки? И второ, по принцип, да, private labels са заплаха за пазрния дял на останалите марки, но реално истинските губещи ще са вафлите с неизградените марки. Но така или иначе, с каква цел се появява вафла перфект?

Александър Крумов каза...

Не четеш внимателно - опкавоката е безплатна ("Не плащате за опаковка")
Относно губещите - то при пазар като вафления, като махнеш един Боровец, Мура и Морени и останалите са си недоразвити :)
А целта на вфла Перфект каква да е освен пари :)

Божидар каза...

Ами те не успяха да вземат мобилен оператор както се говореше и... явно са се спряли на вафлички :))

Василена Вълчанова каза...

Все повече private labels - вече не само веригите супермаркети, а и бензиностанциите са почнали, явно. Но пък това е тест както всяка друга промяна на пазара - ще "оживеят" само силните. Я пробвай да разклатиш заветния пиедестал, който вафла "Боровец" си е изградила в сърцето на тийнейджърите, например ;)