петък, 26 февруари 2010 г.

Щракай си с пръсти!

Ако четете Маркетинг лоКал от по-отдавна може да ви направи впечатление, че има марки за чийто комуникационни усилия не се изказвам особено ласкаво. Искам съвсем официално да заявя, че не е лично и... ще продължавам, докато не ме впечатлят положително.

Сега по темата... Germanos. След като ни прекараха (доста бързо между другото) през неубедителните 5 000 000 разходки, заради които малко по-малко неубедителната мастия беше приспана, Germanos представиха новото си лице - продавач-консултантът, който вади картина и звук с едно щрак-щрак-щракване с пръсти:



Визия добре, музика добре, ама посланието е суперзле предадено. До голяма степен е скрито от бързо сменящите се кадри и порочното желание да се покажат твърде много неща в 30 секунди. Странно как отиващият на работа в магазина на Витошка младеж помага на хора, които ни най-малко нямат вид на нуждаещи се от помощ. Нито езикът на тялото, нито израженията им подсказват за непреодолима житейска дупка. Светнала им в очите посред бял ден камера от мобилен телефон. No big deal, следователно липса на достоверност и автентичност. Но Germanos не се спряха до тук и включиха Bananarama в работния ден на изтерзания младеж:



Как трите дами пътуват във времето е въпрос, над който може да си поблъскате главите и сами. До колко така изградените образи са релевантни спрямо високотехнологичен бранд и годината 2010 също е въпрос, но не толкова интересен колкото предния. Защо тяхната еднополова поява се свърза с подаръци за деня на влюбените май вече не е въпрос.

Нека завършим краткия обзор на тежкото германосово ежедневие с включване от Bomfunk MC's. Ако не ги помните, ей ги на в оригинал:



И Germanos продължението 11 години по-късно. Доста са up-to-date гърците.



WTF? Какви имени дни, к'ви пет лева? При положение, че влиза детето на емситата от Финландия, логиката избива към музика. В последствие тя е въплатена в дискотопка и телефон, който обаче не е представен като музикален. Добре, приемам че аз съм сбъркан и Germanos не предлага семиотичен миш-маш в рекламите си. Пак изглеждам, като гадняр. Извинявай, Germanos!

4 коментара:

Dimitar каза...

Нищо, че си критичен, братле! Важното е, че си включил семиотичната резачка и си ги размазал! Между другото, моите наблюдения показват, че много хора се радваха на кучето, а аз хич не го понасям. Освен това думата "разходки" има "разход" в корена си, което мен лично ме издразни още първия път като го видях/чух, пък и имам лоши спомени от разхождането на кучето, което имах като малък.

Апостол Апостолов каза...

Да не забравяме също така, че тази реклама трябва да извърши една нелека и доста съмнителна мисия- да ни пробута заробващия и нелегален в ЕС двугодишен договор!

Александър Крумов каза...

Апостоле, коментирам комуникацията, договорът не е релевантен към темата!

АНДРЕЙ каза...

Мен само първата ме изкефи.Консултанта ,който познава клиентите и винаги им казва HI или наистина разгръща ръце ...няма зна.
Ама другите...имаше една Влиза май мъж супе изтупан ,луксозен и накрая телефон за 99 ...баси!