понеделник, 12 април 2010 г.

Разтворими или просто блудкави

Oт известно време се каня да попиша за Nescafe и техните нескончаеми клипове и момента най-накрая дойде. Ще бъда лаконичен и с по две изречения ще кажа най-важното положително/отрицателно качество на част от многото клипове на марката, които се въртяха по телевизиите в последните месеци. Малко нелогично ще навлезем в разтворимата стилистика с клип на Coffee Mate.



+ клипът се гъбарка, може би успешно, с "мечтата" на всяка жена мъжът до нея да бъде приятелка с пенис. Сигурно такава мечта съществува, щом клипът се върти около мъж, който става по-малко мъж с всеки изминал ден. В този ред на мисли главният герой в клипа освен на жените би трябвало да говори успешно и на по-нежната половина от гейовете, а и на травеститите.

- в този си вид клипът губи мъжката аудитория още на "Ден първи!" и то не защото в клипът се говорят някакви глупости, а заради визуалната стилистика и интонацията на гласа зад кадър.

Next -> Животът е богат:



+ Ит'с ъ мечафор. Това му е хубавото на клипа. Непреходни ценности представени по сърцераздирателен начин.
- Хлапето е кофти актьор, а адаптацията с БГ дублаж е малко дразнеща.
- Рекламата може спокойно да бъде сбъркана с реклама на Coca Cola

Next -> Nescafe Dolce Gusto



Тук за мен винаги ще си остане тоталният брандинг парадокс състоящ се в комбинацията от Nescafe и машина за първокласно еспресо с капсули. Това (би трябвало да) са взаимноизключващи се понятия. Иначе нямам такива притеснения с Lavazza Blue :) И да, вярно е, дизайнът на машината е куул, ама за близо 300 лв оставаше да не е.

Next -> Nescafe Cool



Това е може би единствената реклама на Nescafe, на която не виждам реални минуси. Просто е готина, свежа, весела и т.н. За какво я слагам тогава? Заради мадамата, дето го шейква, разбира се :)

Next -> Защо намаляваме цената на Nescafe 3in1?



Ей това е сериозен кандидат за ad fail на годината. Обосновката за намаляването на цената е абсолютен въздух под налягане, от което следват и две заключения след като изгледам клипа:

1. Досега са ме цакали с цената и са си надували маржа
2. Закъсали са го, продажбите им не вървят по план и свалят цената

На тяхно място бих затрупал пазара с BTL материали и щях да пропусна телевизията, щото тая реклама е крайно неправдоподобна. Интересно дали ще направят нов клип, като вдигнат цената след някой друг месец...

6 коментара:

CHILIEV каза...

Хубава статия, само това не ми стана ясно...
"парадокс състоящ се в комбинацията от Nescafe и машина за първокласно еспресо с капсули"
Защо парадокс? Нескафе не е синоним на инстантно кафе, въпреки че сме свикнали да казваме на разтворимите кафета - нес.
Как ти звучи "едно нескафе "нова бразилия"" :D

Александър Крумов каза...

Ами според мен нескафе и еспресо са две пълни противоположности. В този ред на мисли и решението за разтворима Нова Бразилия също е странно.

CHILIEV каза...

Защо да са противоположности бе хора? Нескафе е МАРКА. С тая марка може да правят и кроасани ако искат.
Още малко ще кажете, че ако JEEP правят леки коли също не е правилно?!

Между другото "нова бразилия" разтворимо отдааавна е факт http://www.bulgarianfood.co.uk/catalog/images/nova%20brazilia%20instant.jpg

Александър Крумов каза...

Знам, че има разтворима Нова Бразилия, даже я рекламират

Нескафе и Jeep по нашите ширини са се превърнали в генерични марки, които дават име на цяла категория и затова не върви да се обръщат към различни категории. A това, че Jeep не правят леки коли не е случайно :)

indra каза...

...но порше направиха джип и въпреки специфичните култрологични наслоявания върху тази марка в някои географски ширини возилото се продава доста добре.
реалната загадка за мен е защо тук нескафе налагат долче густо, а не неспресо. неспресо като име е добро попадение и се ползва на запад от унгария. последния път в женева попаднах в техен магазин, който стандартно изглежда като бижутерски: различните капсули са изложени в малки осветени витрини, върху метални табели са гравирани основни факти за конкетния сорт кафе в капсулата, всеки попаднал там се сдобива с нещо като консултант, който търпеливо обяснява, показва и ограмотява, в дъното има приятен бар за дегустация...
цените на машините са горе-долу същите и единствената причина да не си взема беше, че пия чай, а не кафе. но концепцията е чудна...

климатик каза...

Хм, съгласен съм и с Chiliev и с indra. Но честно казано за мен рекламата на Нескфе -> Животът е богат е доста сполучлива, особено около се вгледа човек и види че живота не винаги се основава на това да имаш много пари за да си щастлив. Да, важен фактор са, но не най-важния (това вече е друга тема).

Поздравления за статията! Много ми хареса. :)