вторник, 11 май 2010 г.

Краси не ви помага, само ви пречи

Скоро стана въпрос за канибализма, който може да възникне между слаба марка и нейния твърде силен говорител. За пример ми изтъкнаха една стара кампания за паста зъби..., Астера Дентал, с рекламни лица Слави Трифонов, Митко Коклин и Ванката. В последните месец-два историята се повтаря, само че двойката са Техномаркет и Краси Радков в различните му превъплъщения, като например това:



Приятно за гледане, може би, най-малкото познато. Сигурен съм, че повечето хора следят всяка дума на Краси, а какво се рекламира дали разбират? А коя е веригата? Кое Техно е това дали запомнят? Говорителят измества фокуса върху себе си, защото в съзнанието на хората той е по-силният бранд. Потребителите все още не правят разлика между Технополис и Техномаркет, защото двете вериги продължават да не правят нищо съществено да се диференцират една от друга в потребителското съзнание.

В крайна сметка потребителите познават добре способностите на Краси Радков и знаят с какво е различен. Същото не може да се каже Техномаркет...

9 коментара:

nname каза...

слагат снимката на Краси на витрината и така ще започнат да се различават двете вериги

рекламите са читави, може би единствените с хумор в момента в обръщение

Александър Крумов каза...

Те че са забавни, забавни са, ама май само Краси печели от работата :)

Майк Рам каза...

Съгласен съм, че Краси Радков е по-силната марка. Може би не е лоша идея да се обединят двете марки, но посланието в рекламния клип трябва да натъртва много по-силно върху името на Техномаркет, за да има ефект.

gamar каза...

Интересно дали тази ютия се предлага само там...ето дори и аз не се сещам кой беше магазинът от рекламата...Техномаркет. Та ако ютията не се предлага само там, а пък магазинът не акцентира върху себе си, в най-добрия случай това е просто реклама на Тефал...еми така е, Краси не е по-голям от тефал :D

Аз не мога да схвана каква е ролята на Айнщайн и прословутото му уравнение в края на клипа. Хм.

Александър Крумов каза...

М-а от формулата се предполага, че се заиграва с големия М в логото на Техномаркет. Вече формулата каква връзка има с веригата е още по-интересен с въпрос? :)

Dimitar каза...

Абе слаб криейтив, пък к`вото и да ми говориш! Той Краси е супер, ама доста го употребяват. Стана малко като с Любо Нейков, само дето Краси не е лъснал по гол задник още хаха.

Иво каза...

Всъщност, въпросните селяни рекламираха навремето "Дентал"! И това е една от причините да не си купувам тази паста за зъби! Пък и не я харесвам така или иначе!

Александър Крумов каза...

Мерси за корекцията, Иво!

daywalker каза...

A разлика някаква въобще има ли в двете Технота? Дали пък не са на един собственик?