сряда, 7 юли 2010 г.

Шуменско но консуме

Малка вметка към поста за тазгодишната реклама на Шуменско.

За клип, който е под надслов "Наздраве България", а и с оглед на изначалната функция на рекламата да стимулира консумацията, ми струва леко нелепо само 4 от близо 50 персонажа в рекламата да консумират явно бирата, с която се казва наздраве. Всъщност тези 4 може да се преброят при сериозно вглеждане, като само един е на фокус и в близък план.



Ситуацията напомня на онези сбирки на маса, при които двамата които не пият ракия си сипват само за наздравицата. Та така и с Шуменското, наздраве и до там. Главният герои може и да връща празна чаша в края, но дори и той не повдига видно чашата към джуките си.

За справка в рекламите на Ариана и Загорка, които са с коренно различни концепции от тостовата Шуменска, физическата консумацията е явна, на фокус и се практикува от значително по-голям процент от героите на клиповете.

Може да е праволинейно, но не работи ли в болшинството от случаите. Покажи консумация, за да подтикнеш към консумация. Нали?

2 коментара:

Ivan каза...

Ами явно работи рекламката бе Саше, Шуменско са първи по пазарен дял, като изпревариха другите две марки, които споменаваш, а като капак на всичко тея двете си смениха и маркетинга май :)

Александър Крумов каза...

По чий данни Шуменско е първо по пазарен дял, щото нещо ти не лова вяра, най-малкото щото е по-скъпо от Ариана.