сряда, 29 септември 2010 г.

Това наистина е революция

Истинският принц на Персия участвал в рекламите на бЛИЗуу/Близоо. Това е новината, която разтърси световния инфорационен обмен през последните седмици. Този клип загатна за букването му:



...но с този вече можем официално да го обявим - ТОЙ Е! Не, не е Джейк Гиленхаал.



След опустушаващия успех на сериалите с югоизточен произход, главните роли в рекламите на често неласкаво коментирания кабелен гигант Блис...ъъъ..Близз...ъъъ...няма значение, са поверени на актьори с мургаво-арабски привкус. На привидно основния в страната, в която оперира фирмата генотип, е дадена ролята на загубеняк. Маркетинг самозванци вече определиха кампанията на компанията за първата създадена специално за по-мургавата част от населението. Арабите в страната ликуват и купуват пакетите с услуги на... сещате се... направо с камионите. Макар повечето фенове да виждат във втория клип тъжното си отчуждено ежедневие, а в първия измамните си лични взаимотношения, всички виждат и светлината и позитивизма, които дори и рекламен стожер, като основния конкурент на компанията, не може пресъздаде.

Коментар от главния редактор: Булсатком и Blizoo се надпреварват кой ще заснеме по-налудничава реклама. Булсатком не се охарчва, прави уникално тъпи (с извинение) реклами с относително ясно послание. Blizoo явно пръска повечко пари за производство, но пък посланието се губи в странния хумор. Очевидно вторият го раздава по-модерно, което е трудно за възприемане при положение, че логото е цветно петно с очи и крайно неясна роля в комуникацията.

5 коментара:

nname каза...

голем си расист, нали трябва да интегрираме и малцинствата. втората рекалама е читава

Александър Крумов каза...

Знаеш много добре какво визирам :) Първичният таргет се предполага, че е етнически българин. Във втория клип има някакво извратено чувство за хумор и толкова. Двойката, в която всеки от***ва другия ми идва малко в повече :)

fjuty каза...

Както казах и преди, няма такова нещо като хубава реклама - има такава която работи и такава, която не работи... Питай Пещерска, Бай Гроздан и други подобни...

Александър Крумов каза...

Това твърдение никога не съм го отричал, но въпросът в случая е говори ли рекламата на таргета си и разбира ли се кой аджеба й е таргета :)

fjuty каза...

Ако питаш Близууу...(вярно е..си името измислиха тея) техния таргет най-вероятно са: "млади, образовани, с средни и високи доходи"... бла, бла, бла.. Всъщност те ще се опитат да пробутат, пардон да продадат услугите си на всеки, който гледа телевизия вкъщи. Без значение на пол, възраст, расова принадлежност и т.н. Защото, колкото и имена да сменят, колкото и компании да се обединят и да добавят услуги към основната, то факта е един - това са кабелни оператори, пак пардон, вече са една единствена компания.
Та толкова около това кой прави и за кого прави реклами, и какъв е таргета.