петък, 30 март 2012 г.

Тонaaa, маркетоложе!*



Има нещо в маркетинговата комуникация, което се нарича "тон" - има си го и по принцип: "не ми говори с този тон" и тем подобни... ти си знаеш. Отговорът на въпроса за тона и това с какъв тон говорят брандовете, обаче никога не е толкова прозд. Той - тонът, с който говори една марка, се определя от аморфната маса маркетинг мениджъри, акаунти, копирайтъри и други вездесъщи комуникационни експерти - не им е лесно на хорицата. Марката "Ибупром", например, се чуди дали да говори на "ти" или на "вие". И докато в TVC-то Ибупром е на "обиколка пред 'вашата' болка" - ама през цялото време в 30-секундния си момент слава, на аутдора нещата се променят. Там те хем ме призовават "Не 'чакай' болката", хем са на обиколка пред нашата болка. Болно ми е, че толкова хора са гледали тази комуникация преди да излезе on-air, раз'иишли, и не им прави впечатление! Ходи, разправяй после, че брандовете имали "tone of voice" и колко важно е този тон да е консистентен - постоянен, последователен. Иначе казано - ако си решил брандът да говори на "ти" - да е на "ти", винаги! Ако си на "вие" с потребителя, следвай си го. Ако пък си на "Ви" и си масов бранд, не ми се мисли, брат...

*Гост пост на Lola. Ако не се сещаш коя е, да речем, че е в нещата :)

 

1 коментар:

M каза...

Като преводач често ме карат да „Ви“-кам по разните брошури и ръководства. Хиперкоректност, та знае ли се...