вторник, 5 март 2013 г.

КоиЛовци убиха мечката?*



Гледахте една аудио-визуална китка от реалност и кошмар с мотиви на много говорене без да се разбира за какво иде реч (буквално и преносно). Но да започнем от цялостното усещане. Действителният случай, по който уж се е развила историята, е превърнат в компилация от актуални и класически клишета, гарнирана с мешана салата от всички български диалекти, за които са успели да се сетят копирайтърите, събрани заедно, но не и използвани в чист вид. Коиловци е плевенско село и като израснал в този край мога ви уверя, че хората не говорят така. Главният пехливанин е кръстен Бойко. Каква идейност, какво чудо. Търсен е хумор и изпъкване от редовия рекламен блок и не мога да кажа, че не са съвсем намерени. Все пак, идеята на редовия БГ зрител за нестандартно е доста селска. Прекаленото заиграване с диалектите май повече вреди, отколкото помага за доброто представяне на продукта и марката. Оригиналните френски натрапници са заменени от японци, следвайки клишето за българското кисело мляко, за което в Токио се редят на опашки. Междувременно Veda Bulgarica иска да се разбере, че e иновативна/пробиотична и пр. Говори се за така модерните пробиотици и дори продуктът се предлага под формата на капсули, което логично конотира лекарство. Селско-оборният мотив пък принизява иновацята до ниво "кисело мляко". В крайна сметка рекламата се опитва да бъде повече острумна, отколкото информираща, което за предполагаем продукт от ново поколение, изглежда странно. Имате нещо важно да кажете за себе си - ами кажете го ясно и разбираемо. Преиграването застрашава възприетата стойност на марката и продукта ви преди хората да са разбрали за какво иде реч.

* Популярна игра на думи в региона на двете съседни села Коиловци и Мечка.

3 коментара:

Ivan каза...

Това, което мен лично ме дразни е, че в част от диалога се използва сръбски. Може би някъде в трънско и да се говори така, ама ми е твърде много. Принципно си прав, но това което са постигнали е, че все пак привлякоха вниманието на всички ни.

Александър Крумов каза...

Да, за вниманието не мога да отрека. Какво искат да мислим е въпросът?

G каза...

Нищо не им разбирам като цяло в тази реклама, изчаквах да напишеш пост :))) Нито разбрах какво рекламират, нито разбирам езика, на който говорят :D