вторник, 5 март 2013 г.
КоиЛовци убиха мечката?*
Гледахте една аудио-визуална китка от реалност и кошмар с мотиви на много говорене без да се разбира за какво иде реч (буквално и преносно). Но да започнем от цялостното усещане. Действителният случай, по който уж се е развила историята, е превърнат в компилация от актуални и класически клишета, гарнирана с мешана салата от всички български диалекти, за които са успели да се сетят копирайтърите, събрани заедно, но не и използвани в чист вид. Коиловци е плевенско село и като израснал в този край мога ви уверя, че хората не говорят така. Главният пехливанин е кръстен Бойко. Каква идейност, какво чудо. Търсен е хумор и изпъкване от редовия рекламен блок и не мога да кажа, че не са съвсем намерени. Все пак, идеята на редовия БГ зрител за нестандартно е доста селска. Прекаленото заиграване с диалектите май повече вреди, отколкото помага за доброто представяне на продукта и марката. Оригиналните френски натрапници са заменени от японци, следвайки клишето за българското кисело мляко, за което в Токио се редят на опашки. Междувременно Veda Bulgarica иска да се разбере, че e иновативна/пробиотична и пр. Говори се за така модерните пробиотици и дори продуктът се предлага под формата на капсули, което логично конотира лекарство. Селско-оборният мотив пък принизява иновацята до ниво "кисело мляко". В крайна сметка рекламата се опитва да бъде повече острумна, отколкото информираща, което за предполагаем продукт от ново поколение, изглежда странно. Имате нещо важно да кажете за себе си - ами кажете го ясно и разбираемо. Преиграването застрашава възприетата стойност на марката и продукта ви преди хората да са разбрали за какво иде реч.
* Популярна игра на думи в региона на двете съседни села Коиловци и Мечка.
Абонамент за:
Коментари за публикацията (Atom)
3 коментара:
Това, което мен лично ме дразни е, че в част от диалога се използва сръбски. Може би някъде в трънско и да се говори така, ама ми е твърде много. Принципно си прав, но това което са постигнали е, че все пак привлякоха вниманието на всички ни.
Да, за вниманието не мога да отрека. Какво искат да мислим е въпросът?
Нищо не им разбирам като цяло в тази реклама, изчаквах да напишеш пост :))) Нито разбрах какво рекламират, нито разбирам езика, на който говорят :D
Публикуване на коментар