сряда, 27 март 2013 г.

Гъзария до шия

Anal care бизнесът нещо се разбужда. Ама на двете крайности на тоалетната чиния.

За нуждите на днешния паралелен анализ имаме следните клипове:





Първото, което се вижда е, че идвата клипа са били със скромни бюджети за заснемане.

В този на Zebra, обаче, парите са похарчени с ясна концепция какво има да се каже. Изложена e верига от ползи за потребителя. Вижда се целенасочен опит за диференциация спрямо Milde, Емека и Zewa, които боядисват и парфюмират без да обръщат специално внимание на класическия тоалетен формат. Така остава свободна ниша. В Zebra са напипали тази (може би златна) жилка. И така в техния клип всичко е явно подчинено на бялото, за тежест е използван авторитет в лицето на дерматолога, остойностяването на марката е логично практическо (който познава Жан Мари Флош ще се сети за какво говоря). Пакшотът ни прави чеклист обобщение на рекламата + класическа щампа "Изберете българското" за по патриотичните задници. За черешка удрят и слогана "Грижовно бяла", който макар да звучи, като нещо вече чуто, тотално пасва на клипа и философията на продукта. Рекламата на Zebra White няма за цел да забавлява, а и не е нужно. Тя има ясен пазарен сегмент, който преследва и ако той наистина е недооценен, марката може успешно да се наложи.

Обръщаме се към Туфи. Или по добре да започнем с "Добре дошли в 1995 година!". Тия хора тотално не са знаели какво правят. Просто са искали да бъдат по телевизията. Не, че е лошо. Искали са с една реклама да рекламират 20 различни по употреба продукта и то в стихотворна форма, и със смехотворна визия. На помощ са дошли класически тоалетни клишета, бяло куче вместо голяма панда и покъртителни кадри, сякаш случайно заснети, за да напомнят старата поговорка за меренето преди рязане. Трудно е да се изкарат ясни конкурентни, камо ли диференциращи ползи на бранда. Получил се е клип, който е опитал да се закача с Емека и финиширал, като клип, който ще вдигне продажбите по време на излъчването на реклама. Хората ще опитат. Ако е достатъчно евтино, ще повторят, но това няма да създаде бранд, който има на какво да стъпи, за да продължи нагоре.

7 коментара:

__mARV каза...

Винаги като видя реклама за кенефна хартия със зайчета, кутрета, мечета и там подобни пухкави създания се сещам за един стар виц. Баба Меца и Зайо Байо кендцат в гората. Баба Меца се обръща към Зайо Байо и го пита:
- Кажи ми Зайо, ла*ната залепват ли ти за козината?
- Не Бабо Мецо защо?
... и Баба Меца взела зайчето и си избърсала з*дника с него...

Pippilota Mentolka каза...

Zebra, Zewa...не са могли да избягат от опита да ловят чужди клиенти с близост по име. Иначе и на едните и на другите им куца нещо - не бих дала повече от 1-1.50 за да си избърша хмхм.
По отношение на изгледа на рекламата - да бяха избрали някой по-слаб чичо - подаващото се под престилката шкембе, затегнато с колан, не е много правдоподобно и вдъхващо доверие на здравословност, каквато искат да внушат с липсите на ония неща, за които се говори.

Александър Крумов каза...

Ама кожата му е добре :)

Ivan каза...

Дали в нормалния свят рекламират тия продукти :)

Александър Крумов каза...

Що да не рекламират - http://www.youtube.com/watch?v=8qp7q78chXI

Ivan каза...

Това е жестоко... Слогана също... Защо нашите рекламодатели не подхождат по този креативен начин, а наблягат на съвсем грешни послания :(

mimi каза...

Относно Zebra-рекламата не е лоша,има какво още да се иска,а за Tufi, с тази анимирана реклама -малкият ми син е луд по нея и с нетърпение я очаква на всеки рекламен блок.Видяхме я в кварталния магазин и веднага я взехме.Хартията се оказа евтина и с доста добро качество!!!