петък, 22 март 2013 г.

United States of Lidl



Новото brand equity на Lidl е супер приятно. Като се започне от музиката, мине се през актьорите и се свърши с цялостното усещане, което придава. Със сигурност целите са ясни. От една страна да се тушира усещането на някои хора, че веригите са зли, щото продават само вносни продукти. От друга страна трябва да се вдигне имиджа в посока парадоксалното за много хора "евтино и хубаво", което въпреки добре заснетата реклама си остава твърдение с парадоксален привкус.

Интересно е и паралелното излъчване на промо клипове, което подсказва сериозна промяна в подхода на веригата към предлаганите продукти.



Междувременно за седмица се въртя и този клип, който тотално скапва идеята за "Най-доброто от Европа", както и качествените вносни клипове на компанията.



Клипът опитва да осмее американските (рекламни) клишета, но основно подкопава работата, която вършат предните два клипа. "Умелата" употреба на stock (щок) фотографии може тотално да обърка човек тоя Lidl оня Lidl ли е.

Final verdict - евалата с елементи на "избягвайте щок криейтив".

7 коментара:

боян каза...

А как ви се струва мероприятието SECRET DINER?

Александър Крумов каза...

Като избиване на корпоративни комплекси?

боян каза...

Значи сме на едно мнение:)


Мен лично, фокусът на цялата им последна рекламна и ПР атака ми се струва доста странен. Да комуникираш "най-доброто от България, че и от света", при положение, че в магазините продаваш най-много по 4-5 марки от всяка продуктова група ( и то, в преобладаващата си част, "куче марки", за които никой не е чувал) си е доста неадекватно.
В

боян каза...

Бая пари са хвърлили, но не мисля, че ще има полза от това.
А иначе мадамата от рекламата е шест!

Александър Крумов каза...

В България от телевизионна реклама винаги има полза.
За мадамата те подкрепям напълно :)

feeria каза...

Полза винаги има,
поне за рекламната агенция:)

Ivan каза...

Lidl се сблъскаха челно със застоя на втората година, комбиниран с любовта на българина към разнообразието, към което рядко посяга, но е важно да го има в супера :)... За хард дискаунтър са изхарчили доста за качество на заснемането, плюс локации и т.н. естествено предполагам, че са снимали поне за 3-4 пазара, иначе не се връзва. Цяло щастие е, че българите все още държат на брандираните продукти, въпреки немотията, но пък и къде по света, брандираните продукти са с толкова ниска добавена стойност. Както и да е, поне клипа не е хипер инфантилен като този на предшествениците им от Плюс...