В позицията на новатор, Pirin Spring изглежда застрашен от копиране и загуба на така важната диференциация. Според мен ключовият зелен цвят трябва да се доразвие, като основна част в цялостната стратегия на фирмата. Разбира се посоката е грижа за околната среда. Ето и моите три сценария, които до някаква степен могат и да се комбинират помежду си:
1. Малко копиране (по-скоро голямо) от Fiji. Pirin Spring - първата българска примиум минерална вода. Говоря за позициониране над всички. Това разбира се носи със себе си допълнителни промени. Ако ще се копира леко Fiji - българският вариант също трябва да оповестява усилията си за намаляване и свеждане до 0 на изхвърлените карбонови съединения при производството на най-специалната БГ вода. После трябва да се вкара една дистрибуция, при която да има целенасочено подбиране на обектите, в които Pirin Spring се продава. Разфасовките трябва да се сведат до минимум, като брой и размери, за да се акцентира върху примиум качество в примиум количество на примиум цена. Бутилката от 1 л. може би да е най-голямата. Дизайнът може да стане няколко идеи по-лъскав, като запази основната концепция.
2. Позициониране едно стъпало над най-скъпото в момента. Отново с ограничен брой разфасовки, но все пак да има някакъв избор. Някой девиз от типа на "Drink Green". Pirin Spring да бъде първата БГ вода, чиято бутилка е създадена от изцяло рециклирани материали или пък е с по-кратък срок за разлагане в природата. Тук дистрибуцията може да е по-широка, но да се ограничи например в магазини с размери над определна квадратура и на самообслужване.
3. Pirin Spring да спонсорира опазването на планината кръстница. Да отделя част от приходите си за залесяване и други подобни. Разбира се това да е комуникирано на етикета например и чрез подходящи рекламни кампании с образователна цел. Търси се положителен PR ефект от усилията на една търговска марка да се отблагодари на планината, от която добива своят продукт. Чуждестранните туристи в Банско и околностите много ще го захапят това, нали са по-културни. Мило е, а и изглежда най-евтиният вариант. Според мен не е нужно препозициониране, а по-скоро промяна на работата на PR ниво.
Основното и при трите сценария, на което може да се крепи един устойчив растеж, е това Pirin Spring да бъде първата марка минерална вода, която да има специално, отговорно отношение към природата. Ако се придържам към брандинг теорията на Ал Рийс, че силните марки притежават дума/фраза в съзнанието на потребителите, то думата/фраза на Pirin Spring може да е нещо като "зелената вода".
снимка: Christian Korneck
Няма коментари:
Публикуване на коментар