неделя, 20 юли 2008 г.

Живо предаване, мъртва реклама

Да прием, че вие сте заклет фен на даден спорт, Формула 1 например. В казуса може да се използват и други спортове, в които действието е по-забързанко. Гледате с интерес и напрежение, но идва време за реклама. По Канал 1 не идва, да речем, но там няма много желаещи да рекламират. За целта взимаме БаТВ. В кофти момент тръгват рекламите, а великодушната телевизия отрежда на живото предаването едно миниатюрно квадратче в долния десен ъгъл. Там долу, докато вървят рекламите, стават доста важни за крайния резултат неща. Аз сега реклами ли да гледам или спорт? Бтв не ги бърка, че облъчваният зрител не може да се съсредоточи нито върху рекламата, нито върху живото предаване. Телевизията си взима парите. Рекламодателите, обаче, са странна порода - понякога изглеждат твърде задръстени. От пет рекламни клипа, колко мислите, че ми привлякоха вниманието и изгледах без да гледам минимум 70% от времето в малкото квадратче... ЕДНА! За много хора, може и толкова да не е броят. А колко ли са псувните отнесени от страна рекламодатели и телевизия? Аз, ако бях рекламодател, бих предпочел да не ме кълнат за това, че съм си купил рекламно време. Въобще вероятността рекламите да не докоснат изстрадалото потребителско сърце е особено голяма. А после някои се съмняват в ефективността на телевизионната реклама - май имат право. Понякога се чудя, дали рекламните бюджети не трябва просто да се похарчат за симулиране дейност.

снимка: Cars Z @ sxc.hu

7 коментара:

Анонимен каза...

Абсолютно! Днес имаше реклами точно на най-интересните моменти от Ф1! Не само, че псувах рекламодателите, но и се зарекох дори и случайно да не ползвам техни услуги.

Анонимен каза...

По-скоро потребителите ще бъдем "обучени", че без рекламни блокове няма как да гледаме формулата или който и да е спорт. Чувствам се късметлия, че не прекъсват футболни мачове, за да пускат реклами.

Aleksandar Krumov каза...

Владо, изпускаш елемента за рентабилността на телевизионната реклама в моменти, в които потребителя тотално нехае за рекламните послания и дава всичко от себе си, за да ги игнорира. Не знам какви са цените за рекламното време в Гран При, но за мен парите похарчени по време за състезанието са със съмнителна възвръщаемост.

Анонимен каза...

Ей, много ме издразни как нацелиха моментите с рекламата - ама трябваше да се усетят, особено за второто прекъсване беше ясно, че с тази си скорост Хамилтън ще изпревари Маса след обиколка-две най-много...
Иначе при първото прекъсване си беше случайно, обикновено гледат да пуснат рекламите, когато е най-скучно, ама си е кофти.
Дано ТВ7 си вземат поука за 2009 (и дано я излъчват в 16:9).

Tarna каза...

То да беше само рекламата, някак може да се разбере гледната точка на рекламодателите. Обаче защо БТВ трябва да пускат по време на формулата информация за предаванията, които през следващата седмица? Това дори не е реклама, т.е. не носи никакви доходи. А според моите наблюдения анонсите за предаванията, с кадри от филми и др, са повече от рекламата.

Aleksandar Krumov каза...

Колкото и разфокусирано да е зрителското внимание, бТВ могат да спечелят някой и друг зрител за някое от рекламираните предавания. На тях им излиза безплатно, тъй че няма как да загубят от това. Виж, рекламата на търговски марки изглежда като набутвация.

Анонимен каза...

Там долу, докато вървят рекламите, стават доста важни за крайния резултат неща