сряда, 23 юли 2008 г.

Kubeti с вкус бира - ние знаем как да се напием

Специално за всички junk food фенове е днешният пост. Темата е Kubeti и бира и главно Kubeti.

Първо малко видео:


Ако не сте в ранните си тийнейджърски години, тази реклама най-вероятно ще ви подразни. Но ако сте разгонен пубер с революционно-анархичен дух, Kubeti говорят на вашия език. До голяма степен това прави рекламата добра. Позиционирането е на шессс - имаме си евтин продукт стимулиращ слюноотделянето, обилно количество младежи, които не се интересуват от същността на това, което слагат в устата си. На всичко отгоре казваме "майната им на правилата". Магия! Продажби! Колкото и противно да ми изглежда изглежда ефективно.

Но Kubeti не спря до едното "Живеем, както си искаме!":


С този спот неща малко се объркват според мен. За начало Kubeti се обвързва с консумацията на един силно сезонен продукт, като бирата, което може да е полезно за летните продажби на сухарчетата, но може да им изиграе лош номер през останалите месеци, особено ако марката няма достатъчно силни позиции в съзнанието на младия потребител. За капак нещата отиват към поощряване на употребата на алкохол сред непълнолетните, защото "с Kubeti бирата върви повече, мнооого повече". Участниците и в двете реклами са със съмнителна възраст, което още повече навява на подобна мисъл. Така съвсем целенасочено (но не официално, разбира се) Kubeti подкрепя младежта в употребата на слабоалкохолни напитки и плюе с паничката на пивоварите и тяхната борба за активна саморегулация в маркетинг комуникациите. В крайна сметка пивоварите едва ли ще надигнат глас, защото бирата в рекламата е на Kubeti e... наливна, пък и за консумация иде реч. Да не забравяме, че всичко е бизнес.

5 коментара:

Анонимен каза...

На мен ми се струва, че Kubeti се лутат в опит да си намерят аудиторията. Помня как започнаха - с реклама как солетите са вече демоде, а семките са селски. След като не успяха да ме убедят да си сменя любимите солети Хрус-хрус с тях, пробваха с други стратегии...

Mike Ramm каза...

Вторият клип е върхът на малоумието. Някакъв младеж седи сам в заведение, което няма никаква декорация и никакви други хора. На масата също няма нищо (даже покривка) освен една халба бира и младежът мъчително се отдава на самотен алкохолизъм. Брррр!

Aleksandar Krumov каза...

@ Ирина
Да не си наясно с позиционирането си или да го променяш постоянно ми се струва несериозно. Още по-несериозно е да се позиционираш, опитвайки да изтъкваш недостатъците на конкурентните продукти.

@ Mike
Странната обстановка в клипа аз бих уприличил на лабораторни условия. Все пак Kubetite се носят от секси бяла престилка... или нещо такова.

Анонимен каза...

Не, не, не, не, не!

Не става въпрос с Кубети да си купиш бира, а с бирата да си купиш Кубети. Рекламата си е добра.

И btw ако си скептично настроен, всяка реклама ще ти се стори глупава. А вие сте скептично настроени. 2 и 2 - 4.

Анонимен каза...

По всяка вероятност съм извън таргета (макар че така и не ми става ясно каква е целевата група) на рекламата и затова ми убягва замисъла, но от моята камбанари виждам един недообмислен и незавършен продукт тип "Абе виж как купуват хората, дай и ние да правим". Обаче следва въпросите "Кои хора купуват" и "Кои ще купуват". И започва голямото лутане на продукта и напъните да заеме нечие място, понеже е създаден без идея за собствено позициониране. Първия напън беше да се превърне в заместител на солетките и семките - ядец. Сега е наред за изместване на чипса и пържените картофки от менюто на бираджиите. Представям си как в нечия ограничена главица е сияела картината на мъжка компания пред телевизора, Евро 2008, бира, и не на последно място КУУУУУУБЕЕЕЕТИИИИИ... Обаче в живота жабата не се превръща в принц и миражът за огромните продажби на сухарите в новото им амплоа вече бавно се разсейва.