петък, 20 март 2009 г.

Целият съм в ушна мида

Покрай случая с онази "отвратителната реклама" се замислих колко е важен звукът/мелодията за налагането на една марка. Бързо се сетих за добри попадения и реклами, които нямаше да имат половината от ефекта си, ако не бяха конструирани с акцент върху звука.





Merci и Bonduelle са две марки, които особено много разчитат на звука в комуникацията си с потребителя и това, сигурен съм, им се отплаща. Болшинстовото големи марки имат основно аудио лого, като "М-тел, това е твоят глас" или "Wallmark - здраве в семейството", което изгражда едно постоянство в представянето на марката и не на последно място напомня на зрителя чия е рекламата. Най-хубавото на аудио брандинга е това, че не изисква вниманието на респондента. Със сигурност има някакво въздействие на подсъзнателно ниво, което помага да се насажда марката в ума на потребителя. На запад дори има фирми, които са се специализирали в аудио представянето на марките. Един от специалистите в областта, Ноел Франус, подчертава успеха, които някои марки постигат използвайки интензивно звука в бранд комуникацията. Като добър пример той изтъква I'm lovin' it на McDonalds. След представянето на този аудио елемент от веригата за бързо хранене са усетили доста добри финансови резултати. Тъй, че звуковите усилия доказано работят за стойността на марката, за което говори и новата реклама на Bonduelle, която отново залага на симпатични анимирани зеленчуци в комбинация с песничка в стила на тази от първата реклама. Просто постоянството в представянето на една марка е важен елемент, който трябва да се спазва. Звучи логично, но въпреки това много марки се предстяват странно разнопосочно. Едва ли е и толкова лесно...

Ето го и новия Music Idol грах:

4 коментара:

Windy каза...

Само на мен ли ми е трудно да приема песнички и одухотвореност изобщо от нещо, което се предполага, че ще ям? :)
Признавам, че е доста по-лесно да се приеме анимирано грахче от обезглавено пиле де. Кхх.

Александър Крумов каза...

Ами не е ли по-добре анимирано грахче, което ти набива мелодийка в главата отколкото безчувствен сипещ се от консервата истински грах?

Vanina каза...

Съгласна съм за анимираните грахчета.

Отделно от това, напоследък ме побърква рекламата на някакви сокове (БББ, мисля), в която деца вадят плодовете от количката в супермаркета и ги сменят със съответните сокове, а майката ги [плащи/предизвиква/не-знам-какво-прави] с краставица. Намирам рекламата за глуповата, актьорите откровено не ми харесват, а музичката направо ми се забива в главата и пробива, пробива, пробива - твърде бавна е, тоновете са ниски, по никакъв начин не ми внушава, че сокчетата са вкусни/полезни/забавни и като цяло прави (за мен) рекламата още по тъпа, отколкото в действителност е.

Александър Крумов каза...

И мен нещо не ме кефи на БББ рекламата, ама приемам, че не съм в таргета ;)

А номера с краставицата, според мен, е свързан с това, че не се продава сок от краставица и децата няма как да я заменят. Всъщност май има как - с вода?