петък, 27 март 2009 г.

Белла и дебелла

"Умря циганката, дето те хвалеше" се казва в популярната поговорка. От "Белла" изкараха свой прочит на нещата, като се провъзгласяват за най-любимата българска марка. Но според кой и по какви критерии? Ама как кой? "БГ Бизнес Бюлетин", най-страшният кошмар на Marketing Magazine, Economist и Financial Times взети заедно. Един път ми е попадало това списание, беше изпратено в офиса без някой да го искал, разгледах го и да ви кажа толкова голямо впечатление ми направи, че едва го помня. Та същите тези стожери на икономическата журналистика подеха класация за избиране на любимите марки на българския потребител. Като изключим лекото копиране на Lovemarks концепцията на Saatchi & Saatchi, анкетата привлече завиден брой гласове и в крайна сметка свърши добра работа на БГБизнес, щом като "Белла" опряха до тяхната класация. И тук стигам до причината да пиша този пост... Престижно ли е да си в топ 3 на класация, която се организира за пръв път (единствено в интернет) и то от неизвестен за широката публика икономически субект? Безплатният PR и подобни самохвални речи говорят за ниско самочувствие или по-скоро увереност, че потребителите вярват на всякакви глупости. Вместо да се занимават с "БГ Бизнес" от "Белла" можеше да се похвалят с това, че са марка номер 1 в категория "Храни-общо" на Superbrands 2009 - класация с традиции и международно признание. Е да, там "Белла" не присъства в крайния Топ 20 и няма как да каже, че е най-любимата българска марка, но поне твърдението щеше да има някаква тежест. Сега очаквайте прессъобщения от "Загорка" (любима ниско алкохолна напитка, според БГ Бизнес), Coca Cola (любимо безалкохолно) и пр. Ама някак се съмнявам, че ще се случи. И още нещо - аз съм любимата марка на приятелката ми, не я познавате, ама тя ви гарантира, че съм супер готин!!! Вече имате друго отношение към мен, нали?

П.П. Оня ден кандидатствах за работа в "Белла". Дали ще ми се обадят, как мислите? I don't think so! :D

Промяна 01.04

От "Белла" ме поканиха на интервю. Фактът, че се случва на Деня на шегата е малко притеснителен...

6 коментара:

Bunny каза...

Дано бойкота на продуктие им да дава резултат! Както и на Пършевица! "angry"

Александър Крумов каза...

Ама какъв бойкот, това ти е любимата марка, все пак. А 'Пършевица" за какво я бойкотират?

Bunny каза...

В никакъв случай не ми е любимата.
Бойкотът на Белла е за лова на мечки.
На Пършевица няма официален, а трябва да има. Оказва се, че фирмата замърсява пагубно доакато в същото време рекламира продуктите си като екологично чисти. А няма как те да са, при все че те са отровили вече района около производството си... Разказвали да ми еколози очевидци.

Марин каза...

Не си купувам продукти на Белла заради мечката и заради съмнителното съдържание на месните им произведения. Не си купувам продукти на Пършевица заради заустването на мръстните им води в карстовата зона на Врачанския Балкан и заради трафика на камиони през туристическата част на планината.

Василена каза...

Като оставим на страна екологичните съображения и се фокусираме на маркетинговата гледна точка (не че екологичните съображения не са важни!), и за мен е странно позоваването на такъв "невероятен" източник като изследване проведено само в интернет (следователно непредставително). Superbrands наистина е по-престижна и призната маркетингова класация и ако ще се позовават на авторитет, за да си вдигнат имиджа, от Белла трябва да цитират именно тях. Кратък преглед в Google обаче показва, че за последно е излизала новина за наградите им в Superbrands през 2006!

Александър Крумов каза...

Странни опити за помпане на имидж, които не прилягат на една марка с претенции...