понеделник, 18 май 2009 г.

Sticky Fingers

"С капчица го залепи, после ти не го мисли!" Едно изречение, което се забива в мозъка така болезнено. Това може би е единственото истинско достойнство на тази странна и объркана рекламна поредица. Всичко започна така:



Като за начало рекламата изглежда все едно е правена преди повече от 20 години и въпреки това "Капчица" е НОВО средство за лепене. Освен това седи изправено!?! При положение, че лепилото излиза само при натискане, какво значение има дали седи изправено. При все това всички моментни лепила от този тип имат толкова малък отвор, че е нормално съдържанието да излиза капка по капка. В този ред на мисли "Капчица" не е фундаментално различно от Loctite Super Attak, например. Но при капчица лепенето е издигнато на едно по-високо... ъъъ индианско ниво?



Индианският лайтмотив придобива сериозни измерения. Вождът оплешивява, а решението незнайно защо се намира в дамската чанта на жена му. Коя жена носи лепило в чантата си е интересен въпрос, а и при положение, че вождът и шаманът са от мъжки пол, защо на демострацията на капка-по-капка на нанасянето все женски ръце лепят женски принадлежности. А може би "Капчица" е предназначена за еманципираните дами, които не разрешават на мъжа до себе си да им залепва пръстена от "Всичко по 1 лев". Сбъркана работа. Вярно, че е хубаво когато една реклама да разказва история, но тази тука е съшита с бели конци и дори фактът, че става въпрос за реклама, не помага.

И двете реклами завършват с увереното произнасяне на "Гаранция Poxipol", което не е баш същото като "Качество от Henkel". Изглежда производителят на "Капчица" e доста сугурен в силата на марката Poxipol щом я използва, за да побутва новото попълнение. Дали наистина е така, само те си знаят.

На вражеския фронт са Loctite Super Attak и Loctite Super Bond - изпитани бойци, които дълго време бяха на пазара без активна маркетинг подкрепа. На помощ има се притече "висящият мъж", който кратко точно и ясно показа и разказа за лепенето и висенето.



Доколкото си спомням, миналата година Loctite дори доказа, че рекламата не е (толкова) преувеличена

В този ред на мисли вождът и шаманът са повече смешни отколкото убедителни. В същото време и на остроумие има доста какво да научат от старите кучета.



А още по-забавно развитие на монетарната класика предлага Олга...

2 коментара:

Апостол Апостолов каза...

Опитали са се да надскочат шаблона, клишето и схематизма. По принцип това е похвално. Но... дяволът се крие в детайлите. Наистина- здравата са объркали нещата, оплели са се като пате в кълчища.

Александър Крумов каза...

За съжаление си прав :)