сряда, 20 май 2009 г.

В сладко-кисел сос

За коя верига се сещате, като чуете звучнaтa роднa думa "чикън" и видите бургер? KFC разбира се. Накрая нa рекламата, обаче, зяпвате защото се оказва, че става въпрос за McDonald's (ако гледаш съсредоточено се вижда едно М лого в началото).



Чикън Митьо е поредната заигравка на McDonald's с чуждата храна (миналото лято беше китайско-японска или нещо от сорта кухня). Не стига, че се опитват да завземат KFC територия, ами го правят със значително по-високи цени. Митьо струва около 5 лева (!!!), което е по-скъпо от най-големия KFC бургер, Zinger Tower (който определено е по-голям и натъпкан). В McDonald's сякаш не искат да приемат, че пилето е чужда територия, в която няма смисъл да навлизат. Интересно колко са die-hard фенове на McDonald's, които ще опитат въпросния сандвич преди той да бъде свален от менюто. А ще успеят ли да избият рекламните разходи? Направили са си сметката хората предполагам, но все пак предлагането на бургер тип KFC ми прилича за опит да разбиеш стена с глава.

5 коментара:

Johnnie каза...

Е, тук въобще не си прав.. :) Принципно се забавлявам с повечето ти постове, защото си мисля, че който се увлича по един или друг начин от реклама, би трябвало да гледа на нещата от един малко..ъъъ... по-глобален ъгъл... :) Голяма част от коментарите ти ми харесват именно защото в тях липсва балканския манталитет, по-скоро българският: онова всепроникващо желание да разкриткуваш набързо другия, да му се надсмееш и накрая да му викнеш ясно, че за нищо не става, защото, виждате ли.. си много по-умен от него. Тук всеки е по-умен и дори гениален, но... уви неразбран :) И всеки умира да дава акъл.. (но това е друга тема) . Горния пост, обаче, някак оставя точно това горчиво (за мен) чуство. Да твърдиш, че "пилето е чужда територия" за McDonald's, може да означава само две неща: а) нямаш и понятие от пазара на бургери и б) не си излизал от милата татковина. Но да наричаш стратегията на McDonald’s "поредната заигравка с чуждата храна" вече пък буди съмнение и за професионалните ти познания...

Апостол Апостолов каза...

Всеки греши, всеки! Дори и тази компания, която експертите по маркетинг сочат за образец. Я си спомнете магарещината на Кока- Кола... Как посегнаха на бранда си, подменяйки символа на напитката- незабравимата бутилка. Ама бързо се усетиха и...

Александър Крумов каза...

Джони, съжалявам че съм те разочаровал. Не конкретизирах достатъчно добре, че говоря за истинско пилешко филе (ял съм Chicken Burger на МакДоналдс и не е баш истински). Относно професионалните ми познания, те са си ограничени, ето защо бих се радвал да развиеш тезата си за пилето и Mакдоналдс.

Все пак не разбрах какво е мнението ти за конкретната реклама. Смяташ ли, че е добра и още нещо. Когато ти се яде истинско фастфууд пилешко, къде е по-вероятно да идеш - в KFC или Макдоналдс?

Peshi каза...

Продуктите и на двете вериги са скъпи. KFC особено много, миналата седмица ядох в Darmstadt при тях и щях да получа инфаркт от цената, която платих за "удоволствието". Мешана скара forever :) Малко лирично отклонение :)
Всъщност Сашо е прав. Макдудъл имат само 2 сандвича с пилешко McChicken и Chicken Hamburger, Chicken McNuggets(тоест пилешки хапки), Wraps с пилешко филе и някаква салата пак със същото пилешко филе. Такова е положението в Германия. А KFC нямат продукти освен с пилешко :)
Така, моят коментар за МcDonalds: според мен една от стратегиите им(естествено не основната) да имат толкова видове месо(свинско, телешко, пилешко, риба, а понякога и бекон за временни менюта) е хора от всички етноси и религии да могат да си хапват при тях, без да се безпокоят, че ще нарушат спокойствието на боговете :) Пак подчертавам, че това не е главната цел на диверсията от продуктите им, но също е важна :)

Александър Крумов каза...

Цялата ми идея с този пост не беше чак такова задълбочаване в продуктовите линии, колкото обръщане внимание на слабост в рекламата - просто думата пиле и пилешко филе са "запазени" от КFC и това да гледаш една реклама на една марка и да си мислиш, че гледаш на друга чак до финала, е доста сериозен пропуск...