За коя верига се сещате, като чуете звучнaтa роднa думa "чикън" и видите бургер? KFC разбира се. Накрая нa рекламата, обаче, зяпвате защото се оказва, че става въпрос за McDonald's (ако гледаш съсредоточено се вижда едно М лого в началото).
Чикън Митьо е поредната заигравка на McDonald's с чуждата храна (миналото лято беше китайско-японска или нещо от сорта кухня). Не стига, че се опитват да завземат KFC територия, ами го правят със значително по-високи цени. Митьо струва около 5 лева (!!!), което е по-скъпо от най-големия KFC бургер, Zinger Tower (който определено е по-голям и натъпкан). В McDonald's сякаш не искат да приемат, че пилето е чужда територия, в която няма смисъл да навлизат. Интересно колко са die-hard фенове на McDonald's, които ще опитат въпросния сандвич преди той да бъде свален от менюто. А ще успеят ли да избият рекламните разходи? Направили са си сметката хората предполагам, но все пак предлагането на бургер тип KFC ми прилича за опит да разбиеш стена с глава.
5 коментара:
Е, тук въобще не си прав.. :) Принципно се забавлявам с повечето ти постове, защото си мисля, че който се увлича по един или друг начин от реклама, би трябвало да гледа на нещата от един малко..ъъъ... по-глобален ъгъл... :) Голяма част от коментарите ти ми харесват именно защото в тях липсва балканския манталитет, по-скоро българският: онова всепроникващо желание да разкриткуваш набързо другия, да му се надсмееш и накрая да му викнеш ясно, че за нищо не става, защото, виждате ли.. си много по-умен от него. Тук всеки е по-умен и дори гениален, но... уви неразбран :) И всеки умира да дава акъл.. (но това е друга тема) . Горния пост, обаче, някак оставя точно това горчиво (за мен) чуство. Да твърдиш, че "пилето е чужда територия" за McDonald's, може да означава само две неща: а) нямаш и понятие от пазара на бургери и б) не си излизал от милата татковина. Но да наричаш стратегията на McDonald’s "поредната заигравка с чуждата храна" вече пък буди съмнение и за професионалните ти познания...
Всеки греши, всеки! Дори и тази компания, която експертите по маркетинг сочат за образец. Я си спомнете магарещината на Кока- Кола... Как посегнаха на бранда си, подменяйки символа на напитката- незабравимата бутилка. Ама бързо се усетиха и...
Джони, съжалявам че съм те разочаровал. Не конкретизирах достатъчно добре, че говоря за истинско пилешко филе (ял съм Chicken Burger на МакДоналдс и не е баш истински). Относно професионалните ми познания, те са си ограничени, ето защо бих се радвал да развиеш тезата си за пилето и Mакдоналдс.
Все пак не разбрах какво е мнението ти за конкретната реклама. Смяташ ли, че е добра и още нещо. Когато ти се яде истинско фастфууд пилешко, къде е по-вероятно да идеш - в KFC или Макдоналдс?
Продуктите и на двете вериги са скъпи. KFC особено много, миналата седмица ядох в Darmstadt при тях и щях да получа инфаркт от цената, която платих за "удоволствието". Мешана скара forever :) Малко лирично отклонение :)
Всъщност Сашо е прав. Макдудъл имат само 2 сандвича с пилешко McChicken и Chicken Hamburger, Chicken McNuggets(тоест пилешки хапки), Wraps с пилешко филе и някаква салата пак със същото пилешко филе. Такова е положението в Германия. А KFC нямат продукти освен с пилешко :)
Така, моят коментар за МcDonalds: според мен една от стратегиите им(естествено не основната) да имат толкова видове месо(свинско, телешко, пилешко, риба, а понякога и бекон за временни менюта) е хора от всички етноси и религии да могат да си хапват при тях, без да се безпокоят, че ще нарушат спокойствието на боговете :) Пак подчертавам, че това не е главната цел на диверсията от продуктите им, но също е важна :)
Цялата ми идея с този пост не беше чак такова задълбочаване в продуктовите линии, колкото обръщане внимание на слабост в рекламата - просто думата пиле и пилешко филе са "запазени" от КFC и това да гледаш една реклама на една марка и да си мислиш, че гледаш на друга чак до финала, е доста сериозен пропуск...
Публикуване на коментар