понеделник, 8 март 2010 г.

Противно ефектно



Клипът на Twinrix е меко казано отвратителен... и точно затова е супердобър, що се отнася до генериране на познаваемост. Лежерната атмосфера и непоклатимото държане на клиентите на ресторанта добре илюстрират идеята за неусетното заразяване. Изразните средства използвани в клипа изпълняват перфектно своята сплашваща функция и определено стряскат. Все пак хепатитът не е шега работа. Само малко съм обиден, че любимият ми жълт цвят така се дискредитира, но какво да се прави. Освен това, след като гледах достатъчно много пъти клипа, започнах да се чудя дали приборите и съдовете във всеки ресторант, в който седна, са чисти. Изглежда, че аз със сигурност съм повлиян от клипа. Някой ден може и да се ваксинирам. Добра работа, GlaxoSmithKline!

16 коментара:

wakeop каза...

Мдам, доста е гнусничък ;)
Но има някакъв ефект и при мен... всеки път се заканвам да се ваксинирам... и толкова. Оставам си с каненето де.

Eлена каза...

Аз сигурно съм гледала целия само един път, от тогава щом засека началото, сменям канала. При мен постига обратна реакция на търсената, клипът ми е твърде неприятен и предпочитам да го прескоча, вместо да приема посланието му ...

Peshi каза...

Като се има предвид интелектуалното ниво на работниците, които боравят с храна, трябва да те е страх. Не че са глупави. Не, просто въз основа на по-слабото им образование, те не си правят умозаключения от сорта на "Какво ще стане, ако...?" И такива хора не заразяват само с Хепатит, а и с други болести, засягащи основно стомашно-чревният тракт.

Не знам дали е необходимо да се ваксинираш или просто трябва да разчиташ на късмета си. Но за едно съм сигурен, от обучение на работната хигиена няма смисъл, където и да е по света. Гошо пак ще отиде до WC-то и няма да си измие ръцете, и ако е болен може да ти тъъът майката(извинявам се на дамите, че използвам такива изрази на празника им) с някоя зараза. Но да не забравяме, че и фармацевтичните компании са малко подли копеленца(без да се обиждат и те) и си искат тяхното, а то е ясно какво е.
Иначе мен не ме погнуси рекламата, само ми дава повод някой ден да се имунизирам. Важно да се знае е, че еднократната ваксина има действие 10 години, което всъщност не е малък период от време :)

Dimitar каза...

Аз пък си мислех да го понаплюя тоя клип, точно щото е отвранителен. Тука в 90% от случаите става въпрос на лична хигиена, за да се опазиш, а в заведенията е божа работа какво може да ти си случи. Малко ми писна, особено зимата разбира се, фармацевтичните марки и компании да ни плашат с болести, инфекции и болки. Не са ги измислили те, нито ще отминат с отминаването и на дадената ракламна кампания. На населението трябва да му се дудне на здравни теми от манички до големи и то постоянно. Сигурен съм също така, че нашего брата - ромът тази реклама хич и не го е жегнала, а пък хиляди хора се возят с представители на Факултето и Филиповци в градски транспорт. Това е реалността, а не някакъв си хипотетичен ресторант. Дали са много пари за клип и медиаплан без да кажат нищо ново, само плашат народа и му душат за парите. Питам се само защо спряха онази реклама на паста за зъби, в която невидимият индивид пюеше кръв, а накрая му пада и зъба заради проблеми с венците? Достатъчно "кървав" трилър, за да се надигне вой и някакви идиоти пропищяха, че и докато вечеряли трябвало да гледат спота. Е, това сега е същото.

Александър Крумов каза...

Да ти кажа и аз в началото смятах да се изкажа негативно, но всъщност отврата, който струй от рекламата, я прави доста ефективна. Със сигурност не се кефя да я гледам докато вечерям, но... За добро или лошо фармацевтичните компании използват единствено човешките страхове за основа на своята комуникация. Така им е най-лесно предполагам.

Eneya каза...

Честно казано, излиза, че болни от хепатит може да са само хора с по-нисък социален статус и положение, и че те заразяват останалите нарочно.
Което не отговаря на истината, още повече, че задълбочава отрицателното отношение към хепатитноболните.
Това с по-ниското образование свързано с хепатита ми се вижда изсмукано от пръстите, особено ако се загледаме какъв процент от българите имат висше. Не е до висше образование, а до информираност и този клип не прави нищичко, освен да всява паника и да рекламира лекарства.
Fail.

Александър Крумов каза...

Основната цел на клипа е да плаши и се справя добре в тази насока. И той би стреснал хората, които са загрижени за здравето си и загубили вяра (и с право) в здравната система. Нашенската действителност предполага, че ще има достатъчно стреснати. Друг е въпросът, че почти всички ще забравят за "стреса" след края на рекламната кампания.

Eneya каза...

http://hepatitis-minded.blogspot.com/
Хвърли един поглед тук и после пак да си говорим, ок?

Александър Крумов каза...

В този блог се говори за маркетингови комуникации. Хепатитът не е темата. Разгледах клипа на twinrix защото е нелоша реклама, а не защото е реклама на продукт против хепатит. Хепатитът е сериозна болест и не го подценявам в никакъв случай.

Tedina каза...

ЗДравейте!
Рекламата е готина, обръща внимание на важен проблем. Но не разбрах кое намирате за гнусно в нея. Дори жълтият цвят е красив.

copland каза...

Едно клипче с подобно съдържание, което (според мен) без да е толкова ефектно визуално, е още по-ефективно във въздействието си:
http://www.youtube.com/watch?v=urC6E9EwKvA
Текстовете накрая са:
"Причинителите [на вируси] се разпространяват по-бързо отколкото човек мисли."
и
"Миенето на ръцете предпазва."

Поздрави,

Василена каза...

E, целият дерт идва от факта, че ще забравят рекламата след като я спрат. :( Иначе - много добра комуникация - не само ТВ рекламата, но и сайтът - www.vaksini.bg. От миналата седмица забелязвам и плакати на спирките (на Булфоните), Фейсбук ...

Eneya, аз лично не разбрах твоя пост ... обаче според мен смисълът на този клип е, че дори и да си с висок социален статус (какъвто ОЧЕИЗВАЖДАЩО имат хората в клипа) и да ходиш в гъзарски заведения, НЯМА никаква гаранция, че няма да те заразят. :) В този смисъл, той със сигурност не всява паника, а показва (по много фин начин) как НЕ УСЕЩАШ КОЙ ТЕ ЗАРАЗЯВА С ХЕПАТИТ! И това е реклама на ВАКСИНА, а не на лекарство ... последната, която гледах беше за "Ваксигрип" и, честно казано, хич не ме впечатли ...

На мен ми харесва! Искрено се надявам хората да се повлияят, защото отдавна сами трябва да мислим за здравето си, вместо да разчитаме на другите!!!!

Калин каза...

Като се има предвид, че тази индустрия не дава много поле за креативност, тази реклама заслужава респект.

altair каза...

Рекламата действително е стряскаща, което цели (естествено) повече хора да се ваксинират. Дали това ще се случи зависи от отговорността на всеки към здравето му и от това доколко неприкосновен се чувства. Такива неща се случват на другите, нали? ;)

Единственият проблем според мен е, че рекламата е подвеждаща. Рекламира се комбинирана ваксина за хепатит А и хепатит В, а използваната ситуация в ресторанта илюстрира ЕДИНСТВЕНО заразяване с хепатит А (който се предава по орално-фекален път, затова и го наричат болестта на мръсните ръце).
За да ги зарази с хепатит В, готвачът трябва да се замозаколи ритуално или да прави секс с клиентите на ресторанта :) Хепатит В се предава по полов и кръвен път.

А от гледната точка на болен от хепатит мога да споделя, че на повечето болни тази реклама им звучи леко дискриминиращо. Но от другата страна на статистиката нещата винаги изглеждат различно :)

Peshi каза...

Енея, не си разбрала нищо нито от рекламата, нито от това което съм написал.
Идеята е че масовата зараза се осъществява доста често чрез храни, които са били в контакт с болни хора. Никой не е казал, че само нискообразованите могат да се разболеят, и че само те са разпространители.
АААА, помисли малко преди да пишеш!

Eneya каза...

Има еднол нещо наречено текстови анализ.