петък, 23 юли 2010 г.

Ало, к'во?

Тъй като ми е лека мания някой читател да пожелае да коментирам конкретна реклама, днешният пост е по "поръчка" на Боян. Става дума за творение на една от любимите рекламни агенции - DDB Sofia.



"Ало, да!" е някакъв си виртуален мобилен оператор на ВАЦ-овете, разбирай бившите величия "Труд" и "24 часа". "Ало, да!" идва да замести очевидно успешния опит за виртуална мрежа на вестниците, наречен NewsMobile и да ви даде невроятната възможност да си купите предплатена карта 10 години след като им мина модата. И още нещо, "Ало, да!" ви дава бруталната възможност да четете безплатно задълбочените журналистически анализи на стожерите "Труд" и "24 часа". Но стига (без)полезна информация и безплатна реклама.

Клипът! Дори и най-добрите имат слаби моменти очевидно. Ама то с такъв инспириращ продукт е разбираемо. Предвид главните герои трябва да мислим за таргет със средна възраст 50+, леко дегенерати, ниски доходи, комунистическо мислене и липса на мобилен телефон. Последното го споменавам, защото не мога да измисля при какъв случай средностатистически индивид със собствен мобилен телефон би си купил предплатена карта. Между другото ползването на мобилен достъп до Труд и 24 часа леко противоречи на заложения от мен таргет потребител. В такива случаи приемам смирено, че проблемът е в моя мозък, а не някъде в района на Полиграфическия комбинат.

Катя и Здравко! Естрадата е мъртва, да живее естрадата! Здравко го играе олигофрен и не му се получава. Ако Катя го беше изиграла може би щеше да изглежда по-естествено.

Като цяло до звъннването на телефона на Здравко клипът е безнадеждно безмислен, не че след това нещата светват. А за финал рефренът "спокойно, разумно и просто" ме забива тотално в пенсионерския лайфстайл. А дали всъщност казаното до тук не прави рекламата ефективна спрямо таргет групата (което се предполага, че е най-важното)? Пу, май сам оборих първоначалните си тезa :(

8 коментара:

Боян каза...

Благодаря :-)

Александър Крумов каза...

За нищо :) One is proud to be of service!

Milla каза...

Абе да, рекламата е няква тъпа, но все ми се струва, че предвид продукта и клиента, се е получило добре.. някак си. Може би съм пристрастна към агенцията, но пък е факт, че я коментираме. Значи все има някакъв ефект..?

Александър Крумов каза...

Ами и аз до подобно заключение стигнах накрая. В крайна сметка може да е тъпа за нас, но единственото важно е да не е тъпа за тези, към които е насочена :)

nname каза...

чак пък любима агенция... една от многото са. не помня да са надскачали родната обстановка

Александър Крумов каза...

Е правят забавни неща от време на време :) Ясно, че не са БГ Wieden&Kennedy :)

muerte каза...

привет, локалний! хайде да си поръчам сега и аз нещо: защо не напишеш за последните "свежи" и "остроумни" неща на любимия ти мобилен оператор? ;)

Александър Крумов каза...

Новата имиджова кампания ли имаш предвид? Ако е за нея, ще бъде разгледана специално за теб съвсем скоро :) Много безлична ми дойде и с нищо не ме впечатли, което щом говорим за Мтел си е причина за пост. Очевидно говорим за спад в качеството :)